Gewoon een vriend of wat?

Ik zit echt ergens mee en ik weet niet hoe ik er nou over moet denken!
Sinds 2 weken heb ik opeens heel veel contact met een jongen uit mijn klas. Met carnaval kwam ik hem al tegen en toen was het heel erg leuk. Toen had hij ook nog een relatie van langer dan een jaar met een meisje. Maar sinds 2 weken terug begon hij opeens te praten op msn en nou hebben we iedere dag urenlange gesprekken tot laat in de nacht. Dat meisje waar hij iets mee had heeft hem op een hele lullige manier gedumpt en daar heeft hij het heel erg moeilijk. Hij slaapt maar 3-4 uur per nacht en hij is heel vaak verdrietig en boos. Ik troost hem dan en leid hem weer af. Ik denk dat we gewoon vrienden zijn, maar ik weet niet hoe ik me over hem voel. Hij zoekt me altijd op op school en begint altijd als eerste te praten. We kunnen het echt heel goed met elkaar vinden, maar is het nou gewoon vrienden of is het iets meer?

Sorry voor het lange verhaal, ik hoop dat het nog een beetje duidelijk is voor jullie!

Het zou nu nog inderdaad gewoon vriendschappelijk kunnen zijn, maar het kan natuurlijk altijd uit lopen op meer. Enige manier om daar echt achter te komen is om eens met zijn 2en af te spreken!
Ik weet niet of jij hem nou wel of niet leuk vind? Zo ja, geef hem dan want hints. Zo niet, kijk hoe hij zich gedraagt als jullie met zijn 2en samen zijn. Geeft hij bepaalde hints af, en heb jij niet de neiging om terug te flirten, dan kun je hem eens vragen hoe hij jullie vriendschap ziet.

Ik denk dat je moet afwachten, het is net uit tussen hem en een meisje, misschien ziet hij je gewoon als een goede vriendin en heeft hij steun nodig van iemand waar hij alles aan kan vertellen, ik zie jongens namelijk niet bij elkaar uithuilen en misschien voelt hij zich veel fijner om steun te zoeken bij een meisje, maar aangezien je ook zegt dat hij op school altijd je opzoekt enzo zou het ook best meer kunnen betekenen maar dat weet je nog niet… ik zou eerst even afwachten tot hij over zijn ex heen is en daarna hem idd beetje hints gaan geven en flirten enzo (als je iets voor hem voelt tenminste) en dan kijken hoe hij daarop reageert!

Ja, ik weet nog niet hoe ik me over hem voel eigenlijk, want hij is wel leuk enzo, maar ik weet niet of ik hem als vriendje wil hebben.
Ik ben eigenlijk ook wel bang dat als ik probeer hints te geven dat ik hem dan afschrik, omdat tijdens het uithuilen al vaker heeft gezegd dat ie voorlopig geen vriendin meer hoeft en dat hij het er zo moeilijk mee heeft. Het is gewoon zo verwarrend, want soms denk ik echt van; he probeert ie nou te flirten?.
Maar ik zal dan dus maar gewoon afwachten?

geef hem eerst ff tijd om over dat andere meisje heen te komen, ik wil niet lullig doen maar hij kan ook zo op jou steunen om over háár heen te komen, zeg niet dat het zo is maar kijk daar wel voor uit. blijf gewoon vrienden voor nu en verwacht er niet teveel van, als het zo moet zijn dan komt er later meer tussen jullie

Hij moet eerst over dat andere meisje heen komen, maar er is wel een kans dat er later meer tussen jullie gaat spelen

Jaaa meid, ik zou ff afwachten tot hij hier in iedergeval over heen is! daarna zie je vast wel hoe het loopt, als hij je wilt zal hij dat vast laten merken hoor, alles komt met de tijd… maar voorlopig even afwachten en erover nadenken over wat je voor hem voelt enzo… Ik zit ook in een situatie die op joune lijkt gewoon een vriend en ik denk soms ook van wat probeert hij nu… is dit flirten ofniet… want eerst haatte we elkaar en hadde maar oppeens zijn we kei goed met elkaar en dat is idd echt heeeeel erg verwarrend… maarja ik wacht ook gewoon af wat er gaat gebeuren ik denk dat dat het beste is!

Oke, dan zal ik gewoon afwachten en hem zo goed mogelijk helpen met over haar heen te komen. Nu ik erover nadenk zie ik ons ook niet echt samen zijn, maar soms ook wel. Als we maar goede vrienden blijven!
Heel erg bedankt voor jullie hulp!

Ah… ik herken mezelf hier dus echt in.
Wees niet bang, met die jongen die zo verdrietig was heb ik uiteindelijk een relatie mee gekregen, en wat voor één! :slightly_smiling_face:
Misschien zal hij het nu nog niet zo zien, maar later kijkt hij terug en ziet dat jij er al die tijd voor hem bent geweest. Je hebt nu de tijd om vertrouwen met hem op te bouwen. Wees er voor hem, dat is het beste wat je kunt doen, als je iets met hem zou willen.
En; je hebt helemaal de juiste boy aan de haak geslagen! Hij praat over zijn gevoelens en hij heeft geen ‘hart van steen’!
hihi, succes :wink:

Ik heb precies hetzelfde gehad. Heeft bij mij bijna 4 maanden geduurd, hij dacht alleen aan z’n ex en kon onmogelijk denken aan een nieuwe liefde. Maar langzamerhand komt hij eroverheen en heb ik het idee dat er misschien wel meer in zit … ook al zegt hij het misschien niet vaak, ik weet zeker dat hij het heel erg waardeert dat jij hem zo steunt!