Gewoon een drankje

Er zijn al heel veel alcohol topics… maar wat ik me dus af vroeg:

Pakken jullie gewoon wel eens een drankje (zoals een wijntje) als jullie thuis op de bank zitten en daar gewoon zin in hebben? Als je in je eentje bent of met een vriendin of zo…
Of drinken jullie alleen met het uitgaan?
(Als je drinkt dan…)

meestal alleen op een terrasje of feestje…
Maar 1x in de zoveel tijd ook weleens thuis, maar dan echt 1x in de 2 a 3 maanden ofzo hahaha

Ik drink niet graag en als ik drink niet veel (vervelende ervaring mee gehad :’)).
Ik drink thuis en bij mijn vriend thuis niet, ook niet met verjaardagen van bijvoorbeeld familieleden. Ook niet nu ik op kamers zit. Ik drink eigenlijk alleen met uitgaan.

Ik drink niet, want ik ben nog maar 14.

Ik drink niet, en ga ook nooit drinken.
up

Ik krijg namelijk (door vriendinnen) echt het idee dat als je thuis in je eentje drinkt mensen je meteen een alcoholist vinden…
Maar goed… als ik zin heb in een wijntje dan pak ik een wijntje…

(1 of 2x in de maand denk ik, hooguit…)

Ik drink echt bijna alleen maar alcohol bij speciale gelegenheden zoals mijn verjaardag of met feestdagen. Uitgaan doe ik sowieso niet, maar ik heb ook eigenlijk helemaal geen behoefte aan alcohol. Het zou niet in me op komen om bijvoorbeeld 's avonds met een glas wijn op de bank te gaan zitten. Dan pak ik toch liever een glaasje sap of fris.

ik drink met uitgaan, en op verjaardagen soms als ik daar zin in heb. Soms op het terras.

Ja maar dan alleen op zaterdag verder mag ik het ook niet, en met weekend en feestje enzo dan drink ik natuurlijk ook :slightly_smiling_face: !

Ik neem wel eens gewoon een pina colada/ bacotje of een carona als mijn bankrekening het toestaat.
In de winter bijna nooit trouwens.

Haha, raar idee van je vriendinnen. Als je elke avond een fles wijn leegdrinkt kom je in de buurt van een alcoholist, niet als je 1 of 2x in de maand 's avonds een wijntje drinkt.

Op kamers drink ik vrijwel nooit gewoon. Bij mijn ouders wel, als zij een fles wijn opentrekken drink ik vaak een glaasje mee. Ik drink ook wel eens een borrel met ze, maar dat is nog zeldzamer dan wijn :’) Ik vind het overigens echt niet vreemd om gewoon tussendoor thuis lekker een drankje te doen.

Ik vind het heel normaal om tijdens het eten of gewoon 's avonds een wijntje te drinken. Alleen of met vrienden. Niks raars aan als je dat doet.

Ik drink een keertje of 2 in de week een glaasje wijn met mn moeder op de bank.
Meestal niet met vriendinnen thuis, vaak is een wijntje niet wat ze graag drinken, maar met sommige vriendinnen wel.
Met uit gaan drink ik wel altijd, een wijntje of wat anders.
Alleen moet ik het nou wel gedwongen door een rietje drinken…
Die stomme ortho…
‘Nee, het doet écht geen pijn, je voelt er niets van en we kunnen je tand niet beschadigen met het lijm-wegslijp-ding’!
En nou mis ik dus een stuk m’n voortand.
Ik heb nog wel mn ‘hele’ tand, alleen is er achter een stukje weg waardoor mn tand doorzichtig is geworden.
Je voelt het ook gewoon zitten en iedere aanraking met wat kouds (ook koude lucht) doet zeer.
Geen wonder dat ik lag te creperen op die stoel, en die vrouw maar vragen of het nou echt zon pijn doet.

Dat stukje is achter weg omdat ze daar moesten slijpen voor die lijm, omdat ik achter op mn voortanden 2 blokjes had zitten zodat ik mn kiezen niet helemaal op elkaar kon zetten.
Gelukkig mag ie er volgende week donderdag uit.
Nouja, gelukkig… 3 kwartier met dat ding in mn mond :’)

Ik ga eigenlijk nooit uit. Dus drink voornamelijk thuis. Niet veel. Alleen in het weekend of als de dag erna vrij is, en dan ook maar 1 of 2 drankjes.

Heel soms met mn vriend, als we gezellig een filmpje kijken en we hebben zin in een wijntje. Verder alleen op een terrasje of met uitgaan en feestjes

Nee.
Op feestjes drink ik alleen mixdrankjes. Bier&wijn vind ik vies.

Ik vind het niet raar ofzo maar thuis drink ik het liefst thee, haha.

Vooral alleen met uitgaan, maar thuis drink ik af en toe ook wel een borrel mee met mijn ouders (Als ze baileys drinken ofzo haha) en als ik uiteten ga drink ik ook altijd wel een wijntje.

Ik drink momenteel een drankje omdat ik weekend heb en omdat ik vind dat ik het heb verdiend na deze rotdag. Ik drink eigenlijk alleen in het weekend. Als ik bij mijn vriend eet drinken we er altijd wijn bij en bij het uitgaan drink ik alcohol.