Gewonde kanarie

Gister had onze kat buiten een kanarie te grazen genomen, geen idee waar de kanarie vandaan komt, maar ik heb hem kunnen redden. Gister was hij meer levend dan dood, maar nu is hij wel goed bij! Hij drinkt veel, ik heb hem nog niet zien eten, maar dat doet hij ook vast wel. Hij zit hier nu mooi in ene kooitje, maar slaapt wel veel, ook heeft hij wat bloed verloren en 1 pootje hangt er wat zielig en verschrompelt bij. Nu hebben ik totaal geen verstand van vogels, maar denken jullie dat hij het gaat redden? Hij beweegt wel, maar niet erg veel, hij is ook erg stil en bang, trauma natuurlijk.

Wie heeft hier verstand van en wat moet/kan ik doen?

Misschien kan je hem brengen naar het asiel/dierenarts?

Ik zou toch echt even naar de dierenarts gaan!

Kun je hem niet naar de vogelbescherming brengen? Dat heb ik ook ooit gedaan met een gewond vogeltje.

Dierenambulance bellen?
Vogelasiel bellen?

Als hij eet en drinkt is dat meestal wel een goed teken, en als hij zijn veren helemaal uitzet (dus een soort pluizig bolletje wordt) is dat meestal níet goed, dat doen vogels als ze zich slecht/ziek voelen. Ik zou even naar de dierenarts ermee gaan voor dat pootje!

Ik heb wel een beetje verstand van vogels, heb er zelf 2 thuis. Ik denk dat de vogel idd nog van de schrik moet bekomen. Vogels kunnen niet langer dan 2 dagen zonder eten/drinken anders gaan ze dood. Dus dat ie eet en drinkt is een goed teken. Ik denk echter wel dat het misschien wel een infectie kan hebben door de beet van de kat of iets dergelijks. Zoals al eerder is gezegd: dierenambulance bellen die zullen er er het beste voor zorgen. succes!

Ik zou de dierenambulance bellen.

[font=Helvetica Neue]

Ik zou een vogelopvang bellen. Zij hebben veel meer verstand over vogels dan wij hebben, natuurlijk.

Maar goed, ik heb vroeger een parkietje gehad… En op de laatste dag van zijn leven lag hij maar op de bodem van zijn kooitje. Ik kon hem oppakken, heb hem ook laten drinken toen en dat deed ie. Alleen de volgende dag was hij helaas overleden.

Gisteravond hadden we besloten hem naar de vogelopvang te brengen, maar hij is vlak na dat besluit overleden, heel zielig, maar waarschijnlijk wel beter. Hij heeft vast veel pijn gehad! :frowning_face:

Ah wat jammer! Maar je hebt je best gedaan!