Gewichtsverlies door medicijnen

Hallo mensen!

Sinds een korte tijd slik ik Prozac en Ritalin. Nu weet ik dat gewichtsverlies een bijwerking kan zijn maar ik ben nu in anderhalve week tijd 4,5 kilo afgevallen. Zelf ben ik niet iemand die snel bij de dokter aanklopt dus ik wil graag weten of iemand ervaring heeft met soortgelijke medicijnen en wat de bijwerkingen zijn voor jullie.

Ik weet dat ik kan googelen en de huisarts kan bellen maar ik wil graag persoonlijke ervaringen horen :slightly_smiling_face:.

Alvast bedankt voor de reactie!

Ritalin schijnt veel bijwerkingen te hebben ja. Mijn broer heeft ze trouwens ook geslikt voor zijn ADHD en PDDNOS, maar het was niet positief…

Oh, hoezo was het niet positief? :frowning_face:

sorry, ikheb geen idee :frowning_face:

Bij Ritalin is een bijwerking niet gewichtsverlies maar dat je minder gaat eten.
^^ (heb het zelf ook…)
Maar ik heb er geen last van, sorry.

Ritalin heeft zowel gewichtsverlies als verminderd eetlust als bijwerking! Prozac heeft ook als bijwerking gewichtsverlies.
( http://www.fk.cvz.nl/ en dan opzoeken op Ritalin en Prozac).

Heb je nog andere bijwerkingen? misselijkheid? braken??
Hoe zwaar was je 1,5 week terug? Ik vind persoonlijk 4,5 kilo wel iets te veel. Ik wil je niet bang maken ofzo :stuck_out_tongue: maar ik zou wel langs de huisarts gaan vd week of telefonisch overleggen.

Zelf heb ik er geen ervaring mee. Ken het middel alleen uit het praktijk.

Omdat hij hyper bleef haha

Hoihoi!

In ieder geval heel erg bedankt voor jullie reacties!

@ AssiePoester:
Ben wel veel misselijk ja, braken doe ik niet.
1,5 week terug woog ik 72,2
Misschien inderdaad beter om de huisarts te bellen.

@ keihardepoepsex (haha leuke naam):
Het is inderdaad dat ik minder eet, maar normaal gesproken als ik minder at dan ging het toch niet zo snel :frowning_face:

Maargoed, tijd voor de huisarts!

Nogmaals bedankt voor de reacties!