Gewichts probleem

Ik was vroeger echt dun en snoepte veel maar sinds ik ongesteld ben, ben ik ook dikker geworden.
Een paar maanden geleden wilde ik een beetje minderen met snoep maar doordat ik heel de tijd bezig was met eten en de snoep automaten op school, ging ik juist meer eten. Gelukkig was het snel vakantie.
Ik ga altijd met dezelfde mensen op vakantie en die zijn allemaal dun. Ter vergelijking hoe ik was: ik werd vaak geplaagd met dat ik anorexia zou hebben.
Omdat ik wat was aangekomen ging ik mezelf vergelijken. Dit had ik nooit moeten doen ik weet het.
Op een gegeven moment was er zo’n plaag moment in de groep en toen vroegen ze dus of ik was aangekomen. Zelf weet ik natuurlijk dat het wel zo is maar ik zei van niet.
Sinds ik weer terug ben ben ik gaan kijken op BMI sites, tel ik elke calorie die ik binnen krijg en doe ik er alles aan om die weer kwijt te raken. Ik kijk zelfs op meerdere pro Anna sites en gebruik zo’n dieet en tips… Ik weet dat het heel slecht is, ik weet best veel van anorexia omdat ik 2 jaar bij een meisje met anorexia in de klas heb gezeten maar ik kan het niet helpen. Het liefst val ik 15 kilo af en deze manier gaat me best goed af maar nu eet ik dus zo’n 300 calorien per dag en daarbij ga ik vaak touwtje springen want daarbij verbrand je veel calorien. Doordat ik nu alles lekkers gewoon niet meer kan zien zonder te denken hoeveel ik daarvan wel niet van kan aankomen en mijn dieet dan niet meer werkt ben ik Eigenlijk wel bang dat ik dadelijk inderdaad niets meer mag eten van mezelf. Maar die angst is kleiner dan de drang om af te vallen.

Wow, dit is best heftig: 300 kcal per dag… Ik zou naar de dokter gaan voordat het te laat is.

Zoek hulp bij iemand die je vertrouwd.

jeej de kwart taart die ik net opheb heeft net zo calorieen als je in 1 week eet.

Naar de dokter!
Voordat het uit de hand loopt.

meid… zeg dit tegen iemand, je ouders, een vriendin of etc. jij hebt hulp nodig. sterkte meisje <3

Ik kan wel stoppen hoor, ik ben net een weekje bezig.
Het is alleen dat ik wel bang ben dat het fout kan gaan hoewel ik me niet kan voorstellen dat ik mezelf niets meer laat eten.

dat is een ook een iets wat verslafden altijd zeggen, dt je wel kan stoppen.

je moet echt hulp zoeken!

(niet gemeen bedoeld!)

Ik kán echt stoppen maar ik wil het nog even niet totdat ik minimaal 7 kilo ben afgevallen en dan ga ik een ander eet stroom beginnen want wat ik had was echt ongezond.

Wil je zeggen dat wat je nu eet wel gezond is dan?

Stop gewoon, en ga naar de diëtiste.
Jij weet niets over gezond afvallen.

Niet heel veel slechter. Ik neem iedere dag een vitamine tablet.

Een vitamine tablet vervangt geen gezond eten.

Inderdaad :’)

vitamine tablet -.- Normale vitamines zijn veel beter voor je. (uit voedsel dus)

aandachtstekort?

Stop gewoon, je weet dat je fout bezig bent.

-zucht-

^Dat.
Serieus, praat er met iemand over. Iemand die je vertrouwt, en vraag om hulp. Het is écht niet gezond dat je wilt blijven afvallen, en volgens mij weet je dat zelf ook heel goed. Ik ken een meisje dat, omdat ze écht heel ver in een neerwaartse spiraal zat (kan dat? Ver in een neerwaartse spiraal zitten? Nouja, je snapt wat ik bedoel) moest worden opgenomen voor een paar jaar. Nu heeft ze een gewrichtsziekte eraan overgehouden, aangezien ze toen ze midden in de groei zat zo weinig vitaminen e.d. heeft binnengekregen, en slijt ze de komende jaren in haar rolstoel.

preach it, sister.

Als je écht anorexia/een eetstoornis hebt, zou je ontkennen dat je (te) weinig eet. Ik denk dat het in jouw geval gewoon nodig is om goed te leren afvallen, eventueel met steun van een van de topic’s hier.