Gewicht

Hallo iedereen,

Ik ben al heel lang niet meer online geweest, maar ik heb een vraagje en bedacht me dat ik het beste hierheen kon gaan.

Het zit namelijk zo: ik zit al een tijdje niet zo lekker in mijn vel en heb vandaag toch maar mijn BMI opgezocht omdat ik van plan ben om af te gaan vallen en wil weten hoeveel ik kwijt moet.

Ik wist al dat ik waarschijnlijk te zwaar ben, maar het was toch wel een schok om te zien hoever het metertje in ‘overgewicht’ belandde.

Ik ben niet zo lang (1.59m), dus is 68 kilo natuurlijk een hoop, maar ik heb ergens het gevoel dat het niet kan kloppen. Ik heb het idee dat het te maken heeft met mijn borsten: ik heb cup 70E.

Mijn vraag: zijn er andere meiden met hetzelfde probleem en weet er iemand of je een aangepaste berekening moet doen? Want ik ben behoorlijk geschrokken…

Ik ga trouwens alsnog afvallen :wink:

Je borsten zijn wel 90 % vet, dus ja op de weegschaal zie je daar ook een deel van terug, maar als je begint met afvallen, zullen die ook wel kleiner worden joh!

Oke, niet om lullig te doen maar ik ben 1.69m, weeg 61 kg en heb cup 75F. Kijk, je borsten wegen wat, maar overgewicht komt niet bij je borsten vandaan. Bij een BMI berekening moet je ook altijd aangeven of je een man of een vrouw bent en daarbij rekenen ze borsten al mee.

Misschien moet je bij de sportschool eens vragen of ze een vetpercentage-berekening willen doen?

Wel curious dat je in verhouding tot je lengte best wat weegt en toch een omtrek van 70 hebt.

Ja, daar zat ik vooral met mijn probleem… Ik heb ook een zandloperfiguur, het meeste vet zal wel in mijn benen zitten ofzo… Ik vond het in ieder geval vreemd…

en ik ga deze week naar de sportschool, zal om een vetmeting vragen :slightly_smiling_face:

Ja, ik ben 1.84 en ik ben ook rond de 68 kilo & heb een gezond bmi,
dus het ligt niet alleen aan je borsten. Misschien inderdaad een goed idee
om een keer vetpercentage te laten berekenen.

Ben je ook gespierd? Spieren zijn ook heel erg zwaar he!

xxx

Dat hoop ik ook eigenlijk… Ik wil vooral op een gezond gewicht komen, maar ik had niet gedacht dat ik zoveel te zwaar zou zijn…

Ik krijg te horen dat ik sterk ben, maar ik heb niet echt zichtbare spieren of zo… Of ja, wederom, misschien in mijn benen, die zijn wel breed, niet van dat flubbervet eromheen…

Het zou ook zo kunnen zijn dat je een kleinere cupmaat hebt met een bredere omtrek en je dus verkeerde bh’s draagt.

Maar goed, daar gaat het niet over. Als je inderdaad gespierd bent kan het ook daaraan liggen. Zo’n vetmeting is denk ik wel de meest verstandige keuze nu.

Conclusie:

Je hebt wel wat overgewicht en deels in je borsten en misschien spieren.
Enige manier om daar achter te komen is om je vetpercentage te berekenen.

Voor jouw leeftijd is een vetpercentage van 20 tot 25 normaal.

Succes in ieder geval met afvallen,
zal je zeker lukken!

xxx

Ik ben vorige maand BH’s gaan kopen, en de verkoopster werd er een beetje gestoord van dat ik steeds een strakkere moest omdat alles los hing (begon bij 85C):stuck_out_tongue: dus dat zal het niet zijn… Maar bedankt voor de tip!

Bedankt! Ik ga proberen voor de zomer 18 kilo kwijt te zijn, 12 is me een paar jaar terug gelukt toen het nodig was dus ik denkd at het wel lukt :slightly_smiling_face:

Zoek eens in de appstore: shape up.

Die berekent hoe veel calorieën per dag je mag eten als je je streefgewicht
wilt halen en hoe lang het dan duurt voor je dat hebt.

Ga nooit onder de 1000 kcal. per dag!!!

xxx

Zo ziet die er uit! Werkt voor mij heel goed. :slightly_smiling_face:

Zal ik doen zodra mijn telefoon weer heel is! Gelukkig hou ik van eten (maakt niet uit wat) dus ik zal niet snel te weinig eten…

En ik was helemaal vergeten hoe lief de mensen hier kunnen zijn! Ik heb binnen 10 minuten gewoon tips!

Hahah geen probleem,

nog een tipje is inplaats van chips een schaaltje met rouwe worteltjes (gewoon in stukjes) te doen! Dan heb je toch wat te knabbelen…

tenzij je het niet lust :stuck_out_tongue:

Misschien eens naar een diëtist gaan of zo? Of misschien gewoon de huisarts. Als jouw borsten idd heel groot zijn, zal dat al wel wat in gewicht schelen. Als je heel gespierd bent, bijvoorbeeld, moet je ook niet naar het ‘standaard’ BMI getal kijken, maar moet er een andere berekening worden gemaakt. Hoe en wat precies… geen flauw idee.

Maar succes met afvallen :slightly_smiling_face: Ik zou me als ik jou was meer op hoe je eruit wil zien baseren dan echt op je gewicht.

Ik ben 14 jaar 1.58 en weeg 43kilo en heb cup C

Ik ben 13, 165 en weeg 65…

Ja oké, ik weet het. Ik heb overgewicht.

ik ben 14 182 en 68