gewicht ;s

heeee,

de laatste tijd hoor ik heel veel problemen over gewicht. overgewicht dus. ik heb precies het tegenovergestelde; ik ben mijn hele leven al dun. niet slank, maar écht dun, veel te dun. veel mensen zeggen dan van: ‘ooh, wat ben jij dun, dat wil ik ook wel!’ maar de meesten realiseren zich niet dat het ook heel veel nadelen heeft, als je niet in maatje 34 past. en als je áltijd wordt geconfronteerd met anorexia. maarja heel vervelend allemaal, ik wou iig proberen om flink ( minstens 10 kilo ) aan te komen. dan ben ik ongeveer op een gemiddeld gewicht. hebben jullie nog tips/dieten/adviezen of weet ik veel? ik mag van mijn moeder niet naar de dietist en van die dingen als; ‘gewoon veel eten’ of ‘superveel snoepen’ daar heb ik niks aan want dat doe ik al. het maakt me btw ook niet uit of het gezond is of niet . als ik maar aankom :wink:

liefs.

Dus als jij repen(niet 1 maar echt een stuk of :sunglasses: chocolade eet,dan kom je écht niks bij?
of als je een week lang fastfood,… of andere ongezonde dinge eet,kom je dan ook niks bij?

x

Dat heb ik dus ook ik ben vlgens de schooldokter ook veel te dun en volgens anderen ook maarja ik pas in maat 32 alleen die is er vet weinig… meestal is het vanaf 34

Ik zou een gewoon eetpatroon houden. Want het heeft geen zin om nu extra vet te gaan eten.
Je kan wat meer boterhammen eten op een dag en je avondportie vergroten.

Maar ik denk persoonlijk dat het niet gaat lukken. Je hebt waarschijnlijk een kleine maag nu, omdat je zo dun bent. Dus je moet langzamerhand steeds een beetje meer gaan eten qua boterhammen en avondeten.

maar dat is gewoon dom en ongezond, dan komt ze misschien wel wa aan, maar helpt ze ook gelijk haar gezondheid naar de klote. And that ain’t fun.

maar ze bedoelt ook niet dat ze dat moet doen he ^^

ik zou googlen; aankomdieten ofzo,
ik denk dat je daar wel wat aan kan hebben :wink:

Idd,ik vroeg het gewoon XD…

veel spiermassa kweken
veel koolhydraten, eiwitten en GEZONDE vetten eten

heee,
nee volgensmij kom ik echt niks bij als ik 8 repen chocolade opeet. maarja ik zal het eens proberen. het nadeel hiervan is dat je als je zoveel chocolade eet je geen zin meer hebt in brood/een andere maaltijd. dus dan vervangt de chocolade eigenlijk de maaltijd. maargoed ik zal het eens proberen op een avond ;p

oja, die aankomdieeten van het internet werken echt niet! ik had er eerst één dan moest ik om het uur 2 boterhammen eten, nouja ik ben dus gewend dat ik 's ochtends al meteen 6 boterhammen eet ( ik heb denk ik dus ook geen extreem kleine maag ofzo ) en dat werkte dus niet, ik viel flauw en ik ga dat soort dingen dus niet nog een x proberen (A)

xx

hoeveel weeg je dan bij welke lengte?

spieren kweken (A)

ik weeg 43 kg en ik ben 1 meter 75.
dat is te licht ik moet minstens 53 kg wegen,
dan ben ik nog nét gezond, maarja als ik
dan wil aankomen, dan wil ik het ook meteen
goed doen

• en nee ik heb geen anorexia of andere eetstoornis
  • en nee ik mag niet naar de dietist.

Als je savonds, na negenen eet, dan wordt je eten gelijk opgeslagen als vet

Mijn broer had het zelfde probleem hij was ook heel erg dun, hij is toen een tijdje heel veel snoep en fastfood gaan eten maar hij werd er ook maar niet dikker van. Nu is hij juist allemaal gezonde dingen aan het eten. Al ongeveer anderhalf jaar lang, in het begin zag ik het niet maar nu zie je echt wel dat hij dikker is geworden !

Ach ik heb dat ook ik ben ook veels te licht maar ik kan eten en snoepen wat ik wil er komt niks aan , ik kan gewoon niet aankomen… Langzamerhand hoe ouder ik word komen er vanzelf wat kilotjes bij , dus ik zit al helemaal te juichen als er wat aangekomen is maar wat ik dus eigelijk wou zeggen is dat sommige mensen gewoon niet kunnen aankomen… ( het zal vast wel kunnen met een dieet idd miss maarja )

Waarom mag je dan niet naar een diëtist?
Ondergewicht is namelijk een serieus probleem, en dat maakt niet uit of je dan wel of geen eetstoornis hebt.
Je bent namelijk meer kwetsbaar dan anderen (je kunt bijvoorbeeld sneller iets breken omdat je botten broos kunnen worden), je kunt problemen hebben met ongesteld zijn en je kunt aan ondergewicht doodgaan.
En als je 10 kilo te licht bent dan heb je ook zwaar ondergewicht.
Maar een andere oplossing is bijvoorbeeld krachttraining. Als je spieren kweekt, kom je ook aan =).

dat heb ik ook, super irritant als mensen zeggen van ‘ooh jij bent echt dun blabla’
niet dat ze het slecht bedoelen ofzo, maar eigenlijk erger ik me er wel aan als iemand het zegt, als iemand dikker is ga je toch ook niet zeggen 'jij bent wel dik he? ’
ik stoor me er niet aan dat ik aan de dunne kant ben en kan eten wat ik wil zonder bij te komen en het is niet dat ik er echt ongezond uitzie ofzo,maar ik weeg wel een paar kilo meer dan jij en ben een paar centimeter kleiner :grinning:.
ik weet niet wat je er aan kan doen, gewoon genoeg eten ? je zal wel bijkomen als je ouder wordt, je moet vooral niet superveel ongezond gaan eten, want dat gaat ook niet ehct helpen …
hier heb je niet veel aan dus zie het maar als een up ^^

je moet echt niet meer vet gaan eten.

mensen die slank zijn kunnen evengoed teveel vet in hun lichaam hebben en dus gevaarlijke aandoeningen krijgen.
veel vet eten als je 45kg weegt is net zo slecht als veel vet eten als je 200kg bent.

ik zou gewoon veel meer gezonde dingen eten. en savonds eten. ik heb een tijd alleen na schooltijd gegeten en ik was ook heel dun maar daar kwam ik heel snel van aan. (ik bedoel niet dat je dit na moet gaan doen want het is niet gezond, maar je kunt savonds wat extra dingen eten want dan verteerd je lichaam het niet goed meer)

of ga naar je huisarts? ik denk dat je ouders het ook niet willen dat je ongezonde dingen gaat doen ofwel, dan kun je toch beter naar de dokter gaan.

Hier heb ik ook last van, dat ik veel te dun ben. Mijn vriendinnen zitten de hele tijd te zeggen dat ik anorexia enzo heb, maar dat is neit zo. Ik kom ook niet aan, wat erg vreemd is.

Ik denk dat je idd gewoon gezond en meer moet eten, dit ga ik ook proberen. Van junkfood enzo kom je heus niet gezond aan ofzoo…
Fruit helpt ook al een heleboel. En meer avondeten e.d.