Gewicht bijkomen, iemand tips?

Hey meiden! Ik ben 16 jaar en ik heb geen ondergewicht, maar ik zit wel op het randje. Ik heb mijn bmi pas berekend, vandaar.
Ik heb ook berekend dat wanneer ik 10 kilo bij zou komen, ik nog steeds een gezond gewicht zou hebben.

Ik wil graag 6 of 7 kilo bijkomen, in vet.
iedereen vertelt mij om te gaan sporten, maar ik wil niet bijkomen door spiermassa.
Het maakt me niet uit dat als ik bijkom ik misschien een beetje een ‘‘chubby’’ buik of iets dergelijks heb, ik ben van plan dit erna eraf te sporten.

Heeft iemand ervaring met / goede tips om bij te komen + hoe lang zou dit ongeveer duren, want ik weet dat bijkomen over het algemeen lastiger is dan afvallen?

Ook heb ik nog 1 aandachtspunt: bij mijn borsten zou ik ook graag bij willen komen, niet per se voor grotere borsten, maar bij het oppervlak onder mijn sleutelbeenderen zie je mijn ribben heel erg en ik vind dit zelf niet mooi. Weet iemand hoe ik hier snel wat extra vet kan krijgen?

Geen maaltijden overslaan, dus gewoon 3x per dag een goede maaltijd eten.
Je kunt het beste regelmatig je maaltijden eten, dus altijd ongeveer op dezelfde tijd. Verder kun je best voor het slapen gaan eventueel nog een boterham of een bakje noten eten. Als tussendoortje kun je het beste iets nemen waar veel energie in zit. Probeer veelzijdig te eten! Verder kun je ook veel ongezonde dingen gaan eten om aan te komen, maar dat is niet gezond natuurlijk!

Heb je echt alleen naar je bmi gekeken? En is dat de enige reden dat je wilt aankomen? Omdat je volgens je bmi op het randje van ondergewicht zit? Want bmi zegt niks… dus dat zou ik een beetje onzinnig vinden.

Als je BMI aan de lage kant is hoef je echt niet perse aan te komen, tenzij je daar een goede reden voor hebt. Ik ken veel mensen die wel ‘ondergewicht’ hebben volgens het BMI gebeuren, maar die zijn gewoon gezond.

Ben je al eens naar je huisarts geweest hiermee? Hij/zij kan je eventueel doorsturen naar een diëtist en die kan je goede tips geven zodat je op een goede manier die paar kilo’s kunt aankomen.

Verder hebben we ook dit topic http://forum.girlscene.nl/forum/food-sport/samen-aankomen-263258.900.html
Lees dit ook eens door en plaats je oproep daar anders ook nog even. Doe ik hier een slotje op. Succes :slightly_smiling_face: