Geweldige Kinder-Logica..!

Jullie hebben vast wel broertjes, zusjes, neefjes, nichtjes, oppaskindjes, buurmeisjes, buurjongetjes etc etc…

Heb je dan ook wel eens een opmerking gekregen van ze, die zo geweldig/grappig was… omdat het een typische “kinderlogica” had?

ik zal beginnen:
Ik gaf les in groep 1 en ik moest uitleggen hoe het zat met “het kip en het ei”

dus ik begin : hebben jullie mama of papa welleens een ei zien bakken?
20 kinderen: JAAAAAAAAAAAA
en als dat ei kapot gemaakt wordt, en in de pan gedaan wordt, komt er dan een kuiken uit?
20 kinderen: NEEEEEEEEEEEEE
hoe zal dat komen denk je?
dus ik geef 1 kind de beurt… zegt het jongetje:

Anders verbrandt het kuiken :open_mouth:

Nou moet ik ook eerlijk toegeven…
Dat als mijn moeder mij vroeg toen ik jong was vroeg: Tamara, waar komt melk vandaan?
reageerde ik met: Uit de winkel?

-----------------------------------------------------------------------------------------

Ja ik heb een 6-jarig broertje die echt de geniaalste dingen zegt, maar ik kom er zo snel niet op!

Mijn zusje en ik hadden het over hersenen en nadenken etc.
Dus ik vroeg hoe je hersenen er nou eigenlijk uitzien, haha.
Toen kwam er een heel verhaal; Wanneer je als baby’tje geboren wordt, komt er een piepklein zaadje in je hoofd en als je nieuwe dingen leer gaat die steeds groter groeien. En in jou hoofd zit al een kerstboom zei ze haha en dan op elke tak ideetjes, haha.
Ze zei dat ze dat bij JimJam tv had geleerd, ik vond t wel bijzonder :grinning_face_with_smiling_eyes:

Ik zei vroeger altijd van dat soort dingen. Wij hadden bijvoorbeeld een glas met tekenfilmkuikentjes erop, en een keer zaten we te ontbijten, ik zat heel lang naar dat glas te kijken en toen zei ik heel verontwaardigt: “Ze hebben die kuikens gewoon doodgeslagen en erop geplakt!”

Hahah. Ik vond hem wel goed. (’:

OOO ik zei altijd

‘Als de zon schijnt…

…Dan schijnt de zon!’

Mijn zusje(4 jaar) heeft een vriendje die soms komt spelen en hij zegt altijd:
‘jongens zijn sterker!!’ en dan maakt hij van die spierballen. maar dan komt er nog heel verlegen achter aan:‘maar meisjes zijn slimmer’
Ik moet altijd zo lachen als hij dat zegt haha.
en zo heeft mijn zusje er ook nog veel maar ik kan er nu niet op komen.

mijn nichtje denkt dat er allemaal kleine mensen in haar tv zitten als ze naar een film zit te kijken.

Ik zei vroeger:

Dat de blaadjes vallen komt niet door de seizoenen toch mama? Dat hebben ze zo bij Intratuin geregeld.

wat een leuk topic, deze hou ik in de gaten !

haha geniaal! dit ga k ook volgen! :stuck_out_tongue: mijn broertje is bijna 14. dus die heeft helaas niet veel van die opmerkingen haha.
vroeger toen k klein was. en mn broertje net geboren werd zij ik tegen mn moeder:
kijk mama, leon heeft een slakje!. vond dat ding wat er zo onder hing blijkbaar op een slakje lijken.

Haha wat leuk, dit ga ik ook volgen.
Als ik vroeger moe was zei ik altijd: Ik heb slaap in de oogjes.

ik zei altijd. Oma is een beetje dood. terwijl ik doof bedoelde.

verder kan ik nergens opkomen hahah :’)

Mama: “Hoe heet het kindje van een koe?”
Ik: “kalfje”
Mama: “Hoe heet het kindje van een paard?”
Ik: “Veulen”
Mama: “Hoe heet het kindje van een kip?”
Ik: “Een ei.”

Toen was ik wel nog jong :stuck_out_tongue:

Mijn vriend: “Wauw, jij bent al drie jaar oud!”
Zijn nichtje: “Ik ben helemaal niet oud! Ik ben nog jong!”

Ik zei altijd tegen iedereen: Ik heb een zusje en ze heet Michael.

En mijn neefjes zaten een paar weken met elkaar te discussiëren, want hun vaders zijn mijn halfbroers van mijn vaders kant:
1: Ja want als je gaat scheiden dan breekt er een stukje van je hart af. Dus opa mist een stukje.
2: Nee hoor, want toen kwam … en die bracht een stukje voor hem mee en nu is het weer heel.

En zo ging de hele discussie.

Oh ik heb zoveel van die dingetjes… maar ik kom er nu niet op!

Mijn broer zei toen hij vroeger een jaar of 3 oud was iets geniaals. Hij was samen met mijn moeder aan het douchen. Toen zei hij tegen mijn moeder: mama jij hebt geen piemel he? Dus mijn moeder nee dat klopt, waarop mijn broer toen zei: ahhh die krijg je nog wel hoor! Hij vond het zielig voor mijn moeder

ik weet er ook nog 1 van mezelf
was in de winter en het begon te sneeuwen toen zeiden mijn ouders zeg eens sneeuw.
maar dat lukte mij niet dus zei ik gewoon
Dat witte spul op de grond.
Bedoel maar waarom moeilijk doen als het makkelijk kan ?

hahaa supergrappig allemaal.
ik heb ook een broertje van 3 maar ik kan zo snel effe niks bedenken.

mijn nichtje had een halfzusje van haar vader, en vervolgens kreeg ze een halfzusje aan moeders kant erbij. Mijn zusje zei erover: Ja ze heeft nu 2 halfzusjes dus één héél zusje.

Mijn neefje zei laatst nog:
‘‘papa? in gelderland zijn ze toch allemaal heel rijk en in zuid-holland hebben ze allemaal trekkers.’’
we hadden het dus over dat ik ver weg woon van hun. (ik woon in zuid-holland) dus toen begon hij daarover! xD

(voor de gene die het niet begrijpen GELDerland en zuid-HOLLAND, nieuw-holland is een trekker merk.)

btw mijn neefje is 5 xD