Gewelddadige vriend..

Hallo meiden,

Graag wil ik hier mijn verhaal kwijt. Jullie zien mij vast vaak op het forum en weten waarschijnlijk ook dat ik een vriend heb. Ik hou veel van hem, hij is goed voor mij, koop dingen voor mij, zegt lieve woordjes etc… zoals elke vriend. Alleen hij heeft ook een donkere kant. Deze heb ik vaak gezien, maar niet zo erg als vandaag.

Mijn vriend heeft een kort lontje. Ik ken hem nu 6 maanden en ik kwam hier al gauw achter. Zijn humeur kan in 1x veranderen. Het ene moment is hij een lieve, zorgzame vriend, en het andere moment is hij een agressieve jongen die me uitscheldt en uitmaakt voor vanalles en nog wat. De meest kleine dingen kunnen hem boos maken. Een voorbeeld is als ik hem bijv. laat wachten. Soms spreken we ergens af en ben ik wel eens 5 tot 10 minuutjes later, omdat ik bijv. de bus heb gemist. Hij kan hier ontzettend kwaad om worden, ook al is het niet eens mijn schuld dat ik te laat ben. Hij noemt me dan ‘bitch’ en nog veel meer kwetsende dingen. Na ongeveer 10 minuutjes is hij afgekoeld en is hij weer het lieve vriendje… dan zegt hij ook sorry en dat hij van me houdt etc. Ik ben iemand die niet zomaar mensen over me heen laat lopen, vooral niet een jongen. In het begin sprak ik hem dan ook hier op aan hoe hij tegen me deed, en deed ik boos terug. Al snel kwam ik erachter dat dat helemaal geen zin heeft, en dat het hem juist nog bozer maakt. Soms ben ik bang dat hij zó boos wordt… dat hij mij in elkaar gaat slaan of iets. Het lijkt wel alsof hij helemaal zichzelf niet meer is. Soms slaat hij me zelfs (lichte vuisten op mijn arm) etc… het boeit hem dan niet of ik een meisje ben of zijn vriendin ben etc. Ik ben niet echt bang voor hem, maar ik bescherm mezelf meer tegen zijn kwetsende woorden en woede. Ik moet bijv. altijd oppassen of het huis schoon is, of dat ik niet te laat kom, of dat ik altijd met respect tegen hem praat anders krijgt hij weer een woede uitbarsting, dit is vaker gebeurd. Maar zoals ik eerder ook al zei, voor de rest is hij een hartstikke lieve jongen alleen dit zit mij dwars.

Een ander voorbeeld is dus vandaag… we zouden boodschappen gaan doen. Ik was alleen de sleutels kwijt, zonder sleutels konden we de deur niet op slot draaien. Ik ben degene die de sleutels altijd bewaart dus ik kreeg ook meteen de schuld van dat ik de sleutels had kwijtgeraakt (terwijl ik ze nooit eerder ben kwijtgeraakt). Meneer kreeg weer een woedeaanval, noemde me bitch, hoer, alles wat je maar kunt bedenken. Toen is hij in zijn eentje boodschappen gaan doen, zonder mij. Ik ben toen de sleutels gaan zoeken en ze zaten gewoon in mijn jaszak… stom van mij maar ik vond dat hij best even had kunnen wachten tot ik de sleutels vond en dan konden we samen gaan. Toen hij terug kwam van boodschappen doen vertelde ik hem dat ik de sleutels had gevonden en dat ze gewoon in mijn jaszak zaten. Toen zei hij je bent dom, je past niet goed op onze spullen, je bent een bitch hoer etc. Normaal hou ik mijn mond om verdere problemen te voorkomen, maar deze keer begon ik zelf ook te koken van binnen dat ik ook een aantal dingen tegen hem heb lopen zeggen. Dit lokte uit tot een enorme ruzie, zo erg dat hij spullen naar mij is begonnen te gooien en dat we in een vechtpartij belandden. Hij heeft mij een aantal keren geslagen en geschopt en ik heb hem eens flink uitgehaald met mijn nagels, tot aan bloeden toe. Hij zei toen dat hij me kan vermoorden met één vuist van hem (hij is best sterk en gespierd). Uiteindelijk ben ik naar buiten gelopen, bang dat hij me in elkaar zou slaan en een blauw oog zou geven. Buiten kwam ik een beetje tot rust, na ong. een half uur ben ik weer naar binnen gegaan (het was ook nog eens koud). Daarna hebben we de hele avond niets meer tegen elkaar gezegd.

En nu zit ik dit hier te typen omdat ik echt niet meer weet wat ik moet doen. Ik wist al dat hij iemand is die ongeduldig is en een kort lontje heeft, maar wat ik vandaag heb meegemaakt was echt voor het eerst in de 6 maanden dat ik hem ken. Ik heb meerdere vriendjes gehad in het verleden, en nooit heeft iemand mij zo respectloos behandeld. Ik weet me geen raad meer. Moet ik bij hem weg? Moet ik blijven? Moet ik hulp gaan zoeken voor hem? Ik weet dat hij morgen weer de oude zal zijn, de lieve jongen die ik ken. Maar hoe lang kan dit nog doorgaan? Lieve meiden ik hoop dat jullie advies voor mij hebben. Bedankt voor het lezen van mijn verhaal.

Uitmaken en contact verbreken. Ga bij hem weg voordat het te laat is. Je verdient een jongen die je met respect behandelt en niet iemand die geweldadig en agressief is. Ga ASJEBLIEFT bij hem weg.

niets meer aan toe te voegen

Ga alsjeblieft bij hem weg je hoort je vriendin geen pijn te doen niet met woorden en niet met daden maar te behandelen met respect.
Ik snap dat dat lastig is vooral als je nog van hem houd maar dit kan niet.

Ga. Bij. hem. weg!!

Voordat het nog meer escaleert.
Dit is helaas zijn probleem. daar kan jij niets aan veranderen.

Hij kan zijn lieve kant hebben maar als je een GEZONDE relatie wilt hebben, is die lieve jongen er ook 24/7.
Tuurlijk kan er eens ruzie vallen maar HIJ kan duidelijk niet om met controle verliezen, rekening houden met anderen,…
Ga weg bij hem!

Dit komt mij zo bekend voor… Ga alsjeblieft bij hem weg, 6 maanden is niks… Je verdient zoveel beter

Mijn ex was ook zo. Alleen kocht hij mijn emoties. Als hij iets deed wat mij veel pijn deed kreeg ik dure cadeau’s. En dat is niet goed. Je verdient beter als hem, maak het uit nu het nog kan!

Inderdaad alles wat hierboven al gezegd is!
Zodra een man een vrouw slaat is het geen man meer maar een zielig ventje!
Weg ermee voordat je getrouwd bent en kinderen hebt!
Straks gaat hij die ook nog slaan als ze iets niet goed doen!
Hij kan daarna nog zo lief doen maar als het iedere keer weer gebeurd heeft het geen zin om bij hem te blijven want blijkbaar leert hij niet van zn fouten en scheelt het hem niks of hij jou pijn doet of niet (ja achteraf maar wat heb je daaraan?)
Straks slaat hij je dood en de volgende dag heeft hij weer eens spijt, heb jij niks meer aan dan.

spullen pakken en gaan. hij kan elke keer nadat hij zo’n uitbarsting heeft gehad wel lief gaan doen, maar dat veranderd niks aan wat hij deed. Je kunt wel van hem houden, maar het is echt geen gezonde relatie waar je in zit. Je wilt toch geen bitch en hoer genoemd worden door je vriend?
Ga weg nu het nog kan, misschien is het straks wel veel lastiger om te gaan omdat hij je tegen wil gaan houden. Niks laten merken en gewoon ineens weg zijn!

Het is echt niet goed als hij iedere keer om niets uit zn slof schiet en dan zo gewelddadig naar jou toe is. Tuurlijk, iedereen heeft wel eens ruzie, maar dit slaat echt nergens op. Je verdient echt beter. Ga bij hem weg voordat het te laat is!

Sorry, maar als dit zo doorgaat maar je alleen jezelf maar kapot. Echt waar. Dit is echt niet goed voor je.
Je moet, in dit geval, echt denken aan jezelf. Denk je dat je echt gelukkig kan worden met deze jongen als het steeds zo doorgaat?

Meid ga daar weg alsjeblieft! Meteen kappen ermee. Ik snap echt niet dat je nog bij hem bent, hij sloopt je letterlijk en figuurlijk. Die klootzak verdien je niet.
Zoals hierboven is gezegd: spullen pakken en wegwezen nu het nog kan (!!!)

Meid ga bij hem weg. Ik ben zelf met een agressieve vader opgegroeid omdat m’n moeder alleen maar naar z’n goede kanten keek, wat een hel.

Doe dit jezelf niet aan, want je maakt de grootste fout van je leven door bij hem te blijven.

Dankjewel voor jullie reacties,

Zoals ik al zei, vandaag is hij weer de oude. Ik heb hem gezegd dat dit niet de eerste keer is dat het is gebeurd en dat het niet zo langer kan doorgaan, en dat ik dus weg ga bij hem. Hij begon meteen sorry te zeggen, en dat ik hem pijn doe en dat hij niet zonder mij kan. Maarja, daar trap ik dus niet in.

Het doet pijn om op zo’n manier weg te gaan, maar ik heb geen andere keus. Ik heb namelijk echt een zwak voor zijn lieve kant, maar ik haat zijn slechte kant. Mijn gedachten slaan echt op hol, ik word droevig van het feit dat het nu uit is tussen ons, na alles, want hij heeft ook goede dingen voor mij gedaan. Maar dan denk ik weer aan de slechte dingen en vind ik hem weer een klootzak. Het is zo ontzettend moeilijk voor me.

-

Ik ken je niet maar ik ben echt heel erg trots op je dat je bij hem weg bent gegaan. Je bent sterk.

En je komt er overheen, ook al lijkt het nu niet zo. Je komt vanzelf een jongen tegen die nog leuker, liever en het allerbelangrijkste: niet gewelddadig is. En dan ga je jezelf uitlachen dat je eerst bij deze jongen wilde blijven.

Komt goed, knuffels :hugs:

Jullie gedragen je allebei als idioten.

Pardon? Hoezo dat? :bored:

dude.

ik las je titel en mijn eerste reactie was ‘dan ga je toch weg’. Voor de zekerheid toch maar je verhaal gelezen. GA BIJ HEM WEG. Hij slaat je verrot, jij krabt hem tot bloedens toe, hij dreigt dat ie je kan doden in één klap, maar tja, morgen is ie weer de liefste jongen die je kent. Mijn god meid.
Wat Kopjechino zegt, jullie zijn beiden idioten. Hij omdat ie zo agressief is en jij omdat je gewoonweg overweegt om bij hem te blijven omdat ie meest van de tijd wel lief is.