Gevraagd Styling advies!

Hey iedereen,

Ik ben nieuw op dit forum, maar ik zou heel graag iets vragen. Ik weet niet waar het moet staan (onderwerp), maar volgens mij staat het hier wel goed, zo niet excuses daarvoor. Ik heb een aantal problemen met de styling en advies over mijn kamer. Ik weet dat er diverse topics zijn, maar ik heb wat persoonlijk advies nodig over mijn kamer. Ik wilde heel graag na 8 jaar(!) mijn kamer veranderen, want ik ben/was het beu en het zag er heel kinderachtig uit. Ik wist alleen totaal niet hoe ik mijn kamer moest gaan doen. Ik wilde graag een roze muur. Ik heb het tot nu toe een roze muur en derest ik nog kaal,want ik twijfel nu ivm wat ik moet doen met mijn kamer. Ik heb grijs barok behang gekocht, wat ik als ik het toch niet ga gebruiken te koop zet. Ik zoek veel op We Heart it, Pinterest, Tumblr etc. voor mooie foto’s, inspiratie en kleur advies, maar ik weet niet wat ik moet doen. Ik ben niet tevreden met de kleur van de muur. Ik vind nu eigenlijk dat ie te donker is, geen frisse uitstraling geeft en het is gewoon weer kinderachtig! En de plinten vind ik ook niet mooi. Dus eigenlijk wil ik nu een andere kleur, maar ik weet totaal niet welke kleur ik zou moeten kiezen. Het is wel de goede kleur roze, maar ik weet niet hoe ik het moet combineren, en hoe ik het een mooie uitstraling kan laten krijgen. Ik heb foto’s van de muur hieronder gepost en ook wat ik dan op die sites waar ik gezocht heb mooi vond. Heeft iemand hier inspiratie en/of zou mij willen helpen? ohja, ik heb een witte kaptafel en een witte kleerkast.

zo is mijn ene muur nu. (de rest is wit, want het behang is er af gehaald)

Dit vind ik heel erg mooi, maar weet niet moest ik het zo doen hoe ik de rest moet inrichten. (geld voor alle foto’s die nu komen)

De inspiratiefoto’s die je plaatst zijn heel licht, terwijl je muur van je kamer vrij donker is nu. Ik zou die dus in een wat lichtere kleur verven (als je graag roze wilt, licht roze), en voor de rest veel wit. Witte meubelen, witte accesoires etc. Dan wordt het wat lichter en wat volwassener. Aan je muur kun je dan wat plankjes ophangen en foto’s.

Verschillende kleuren fotolijstjes aan je roze muur hangen is ook erg mooi. (bv. in het appeltjesgroen, paars, wit, etc.). Verder zou ik de rest gewoon wit verven, dat geeft (vind ik tenminste) ook wat rust.

Let bij de foto’s die je uitzoekt op wat je er nou zo leuk aan vindt. Bij die eerste is de muur apart en die tweede heeft een enorm raam. Als je die dingen niet hebt, is de kamer al heel anders en minder bijzonder. Licht roze is idd een goed idee zoals hierboven werd gezegd. Verder heb ik mijn kamer heel mooi geverfd en decoraties aan de muur gehangen enzo maar mijn meubels zijn een bij elkaar geraapt zooitje waardoor het er nog niet zo uitziet. Zorg er dus voor dat het een geheel is.

Zo’n bed maken is alleen een kwestie van houten palets verzamelen en opstapelen (eventueel verven) en je matras erop leggen :slightly_smiling_face: