gevoeloze/paarse/rode voeten, wat heb ik:??

ik heb vreselijke rode/paarse voeten ze zijn ook lichtelijk gevoeloos ze voelen heel koud aan als je ze pakt met je handen maar voor mij voelen ze gewoon warm als je er zachtjes op drukt vreschijnt er een witte plek die naar een paar seconden langzaam wegtrekt… ik heb echt geen idee wat het is…

Iemand die hetzelfde heeft? ik kan ook niet erg heet douchen want dan lijkt het alsof ze verbranden als ik uit de douche kom zijn mijn benen knal rood tot halverwege mijn kuiten…

xx laura

p.s ik heb ook zonne alergie, bultjes op ellebogen en buik als ik in de zon lig mischien heeft dat er wat mee te maken?:?

Misschien is de bloedtoevoer niet goed? Omdat ze koud zijn en die witte plek zou daar denk ik ook op kunnen wijzen.
Maar aan een dokter heb je denk ik meer dan aan mij, k zou echt ff langsgaan voor de zekerheid.
Beterschap

Ik denk niet dat het een soort ziekte is:P het is al me hele leven (nouja zolang ik me kan herrinneren:P)

Heb je het de hele tijd?? Ook als je sokken/sloffen aan hebt? Want ik heb het wel als ik bv alleen maar dunne sokjes aan heb of op blote voeten loop en idd als je dan moet douchen lijkt het wel alsof ze eraf fikken, niet bepaald fijn. Mijn benen zijn ook rood als ik gedoucht heb, maar dat heeft wss te maken met de warmte van de douche(de mijne is 38 graden) en ik heb een best gevoelige huid :slightly_smiling_face:.

als ik warm douche heb ik ook wel eens dat met die rode voeten…
Maar als je je echt zorgen maakt moet je naar de dokter gaan… en mijn voeten zijn ook bijna altijd koud?:stuck_out_tongue:

uh altijd, ook als ik uit bed kom, sloffen aan heb of etc… warmte douche 35 graden

Ik denk dat je last hebt van Wintervoeten, een vriendin van mij heeft dat ook. Tintelen ze ook wel eens?

succes ermee! Ga anders even langs de dokter als je er veel last van hebt!

Slechte doorbloeding, wintervoeten

uhm nee ze tintelen niet en ik heb het ook in de zomer als het bloed heet is…

dat witte plek die weer weg trekt is heel normaal, rode benen v/d douche ook.
bultjes kunnen ook door zonnebrand kunnen komen waarvoor je allerchisch bent, had ik ook met eentje, ook allemaal bultjes.
maar als je voeten constant rood/paars zijn zou ik toch maar naar de huisarts gaan

hmja, heb ik ook een beetje. Maar lang niet altijd. En eigenlijk vaker bij mn handen, of bovenbenen ofzo. Helemaal rood en vlekkerig, echt bah.
Masseer je voeten een beetje zou ik zeggen :slightly_smiling_face:. En als ze heet zijn van onder de douche vandaan komen gelijk in je slofjes. Verder weet ik het ook niet :stuck_out_tongue:. Wel vervelend ja, maar niet ernstig toch?

uhm neeh be het bij alle zonebranden en ook zonder (ben er niet zo nouw mee:P)

nee dat weet ik dus niet of het ernstig is…

Ik zou dan gewoon even langs de huisarts gaan, dan weet je tenminste waar je aan toe bent :slightly_smiling_face: Succes!

inderdaad, wij kunnen wel gaan zitten gokken maar ik denk dat wij toch niet zoveel weten als de huisarts.

Slechte bloedtoevoer, dan, denk ik. En in de winter dan wintervoeten =P

Is niks ergs aan, ik heb t ook altijd (ook bij mn handen en voeten. Er is wel iets aan te doen: o.a. “haptonomie”, maar ja, t werkt maar een klein beetje ofzo, het is eigenlijk meer een bijwerking van die therapie.
Ik denk dat je eens langs de huisarts moet gaan voor info =)

ok

Je hetb waarschijnlijk nauwe bloedvaten, waardoor je bloeddoorvoer niet goed is. Je kan wisselbaden proberen, dus eerst een tijdje in ijswater en dan in heel warm water. Zo zetten je bloedvaten uit. Ook gewoon vrijfen en altijd warme sokken:P. Als je ook pijnlijke gevrichten hebt, bij het buigen bijv. of als ze rood/paars worden en opzwellen zou ik ff naar de docter gaan, dit kan duiden op een vorm van reumatiek, aangezien je jong bent, waarschijnlijk jeugreuma.
Xx

zoiets had ik ook, maar dan met 1 teen ;p
ik had een winterteen

Wintertenen / wintervoeten.