gevoelens voor goede vriendin

Lieve lezers,

Ik zit met een probleem…
Ik ben heel close met twee vriendinnen, we kennen elkaar al 7 jaar, en zijn samen verhuisd naar een andere stad ver van onze geboorteplaats om te studeren, we wonen nu al 3 jaar in Utrecht en we zijn heel hecht samen.
Allebei beschouw ik ze als beste vriendinnen, ze gaan mij erg naar mijn hart.

Alleen, een van de twee vind ik verschrikkelijk knap en aantrekkelijk, en ze is lesbisch…en nu ben ik bang dat ik gevoelens voor haar begin te ontwikkelen. Ik heb ook (geen onbelangrijk detail) al anderhalf jaar een vriend waar ik nog steeds heel verliefd op ben. Maar die gevoelens voor mijn vriendin, ze lijken dieper te gaan dan vriendschap en ik vind haar dus ook heel aantrekkelijk, en wie weet zij mij ook.
Ik durf niks te zeggen tegen haar, omdat ik bang ben dat er dan iets verandert. Het is gewoon heel verwarrend allemaal, ook omdat we wel heel hecht met elkaar zijn.

En donderdag waren we uit met zijn drieën, en bekeek ik haar opeens van een heel andere manier, ik wilde haar zoenen (en nee ik had niet gedronken). Ik ben niet echt verliefd op haar, maar de gevoelens zijn niet te plaatsen.

Wat adviseren jullie?

Moeilijk. Je hebt ervoor nooit zulke gevoelens voor een vrouw gehad? Je weet van jezelf wel of je verliefd bent, je geeft aan van niet. Dus misschien zijn die gevoelens diepgaande vriendschappelijke gevoelens? Dat je tegen haar opkijkt of iets dergelijks. Misschien ben je wel gewoon nieuwsgierig naar hoe het is om met een vrouw te zoenen. Ik denk niet dat je het al meteen moet vertellen, zoek eerst voor jezelf uit wat het precies is.

Maar misschien vind je je vriendin zo aantrekkelijk en heb je gevoelens voor haar omdat je weet dat ze lesbisch is. stel je eens voor dat ze gewoon hetero was, dan had jij je vriendin toch ook niet op zown verliefderige manier bekeken. Dan had je niet de mogelijk heid bedacht dat het ooit iets tussen jullie zou kunnen worden misschien…

Kan je dr niet met je andere vriendin over praten hoe zij erover denkt?

huuhhm… mischien kun je aan je vriendin vragen of ze gevoelens kan hebben voer een goede vriend/vriendin?
upje

het is misschien het beste maar niet het makkelijkste om het gewoon op te biechten. maar als je dat doet, vertel het alsjeblieft alsjeblieft ook gelijk aan de derde persoon. die voelt zich heeel erg buitengesloten als ze het pas later hoort, en geloof me, ik spreek uit ervaring :frowning_face:. twee vriendinnen van mij hebben gezoent en een half jaar verkering gehad en ik wist het niet. zij hebben gezoent waar ik bij was de eerste keer, toen ik sliep. heel pijnlijk.

bedenk eens goed of je een toekomst als relatie ziet. of je denkt ja, met haar word ik oud of dat je denkt nee dit gaat nooit heel lang duren. zou je met haar willen zoenen? meer misschien zelfs :slightly_smiling_face:

succes!!

Bedankt voor jullie reacties. Ik houd er voorlopig maar mijn mond over omdat het de relaties (ook tussen mij en de andere vriendin) kan beïnvloeden maar kan niet echt mij ei kwijt omdat we heel veel gemeenschappelijke vrienden hebben (daarom heb ik het ook hier gepost).
Mijn vriend vist er wel eens naar en dan zeg ik dat ik haar wel knap vind, maar ik ben bang dat als ik eenmaal mijn mond naar iemand over open doe, als het eenmaal is uitgesproken, dat ik het dan niet meer kan terugdraaien en de vriendschap aangetast is. Ik durf nu alleen niet met haar alleen af te spreken omdat ik bang ben dat de gevoelens dan sterker worden.

Het stomme is, ik heb een keer met een meisje gezoend en toen dacht ik “dit is echt niks voor mij”. Hoewel ik daarmee niks uitsloot, had ik niet verwacht iets te voelen voor een andere vrouw. Verwarrend…

@karlijn nou ik heb dus een vriend (dat staat ook in mijn tekstje) dus nee ik zie er nu niks in.