Gevoelens voor een ander

Heey,

Ik zit op het moment met een groot dilemma. Ik heb al een dik half jaar een vriend. Met hem kon ik altijd over van alles praten, en meestal hadden we ook de grootste lol. Hij komt uit een ontwricht gezin en heeft het dus al altijd moeilijk gehad, maar de laatste tijd heeft hij ook problemen met zijn werk en problemen met geld. Nu is het zo dat ik niet meer echt het gevoel heb dat hij oog heeft voor mij, dat wij samen zijn. Elke keer als ik hem spreek heeft hij het over zijn problemen. Hier luister ik ook goed naar en hier heb ik begrip voor, maar als ik eens wat vertel neemt hij amper de tijd om naar mij te luisteren. Dit heb ik hem al gezegd maar hij doet er niks mee. Als ik met iets zit of ik zeg dat ik vind dat het niet goed tussen ons gaat wuift hij het snel weg en zegt hij dat hij wel meer aan zijn hoofd heeft. Ik snap dat hij diep in de put zit en ik steun hem zoveel mogelijk, maar ik wil dat hij ook eens aan ons denkt. Aan mij, in ieder geval.

Maar nu komt het: Ik heb een hele aardige en lieve jongen leren kennen. Ik kan leuk met hem praten en heb nu 2 keer met hem afgesproken (mijn vriend weet dit). Ik heb hem ook vaker verteld over mij en mijn vriend, dat het soms niet zo lekker liep. Mijn vriend gaat vanavond naar een verjaardag en volgende week uit, en ik mag allebei de keren niet mee. Beetje raar, het kan dat hij gewoon alleen wil, maar hij zei het letterlijk zo: “jij mag niet mee.” Nu ben ik gisteren bij die jongen thuis geweest, en hij was zo lief voor mij. Hij knuffelde en alles. Het voelde raar aan. Aan de ene kant vond ik het super fijn, maar aan de andere kant voelde ik me schuldig. Toen ik weg ging hebben we even gezoend. Het was echt heel kort. Maar ik kan mezelf nu wel verrot slaan. Dit heb ik overigens natuurlijk (nog) niet aan mn vriend verteld. Ik moet nu steeds aan die jongen denken, en ik ben bang dat ik hem leuk vind. Maar ik moet er niet aan denken om mn vriend te verliezen. Ik hou heel veel van hem.

Alvast bedankt voor het lezen!

Xx

Je zit met een dilemma
Je vindt je vriend leuk en die andere jongen, dat is wel moeilijk. Maar, hij luistert niet echt naar je als je een probleem hebt, hij praat wel over ZIJN problemen. Dat is niet goed, maar als je nu kijkt naar de gehele situatie (ook naar hoe je vriend is), wie vindt je het leukste?.. (misschien een rare vraag, maar je kan 't ook desnoods opschrijven)