Gevoelens voor een ander (huisgenoot...)

Hi dames,

Ik zit voor 5 maanden in Duitsland (tot eind januari), waar ik samenwoon met drie gezellige jongens.

Mijn vriend zit nog in Nederland en zie ik ca. Maximaal 1x per maand. Voorheen zag ik hem dagelijks, we zijn al ruim 3 jaar samen en ik ben super blij met hem. Ik mis hem zo erg dat ik moet huilen als ik aan hem denk.

Ik mis het knuffelen heel erg, en merkte dat ik behoefte kreeg om een van mijn huisgenoten te kroelen en zelfs te kussen. Ik heb voor een halve minuut zijn hand vastgehouden, maar meer niet. Ik voel me hier enorm slecht en schuldig over, maar ik denk dat ik wat gevoelens voor hem heb. Het wordt alleen maar erger. Normaal gesproken zou ik zo iemand ontwijken, maar we wonen dus samen en het gevoel is wederzijds.

What to do :frowning_face:

Wegblijven van je huisgenoot en eerlijk zijn tegen je vriend daarna moet je het zelf zien en wat je bespreekt met je vriend.

je hebt zijn hand vastgehouden, daar gaat ie zeker en vast niet boos over worden maar het moet wel duidelijk opgelost worden en dat kan je doen door erover te praten.

Ik zou voor je vriend gaan.

Zou je echt een langdurige relatie weg willen gooien voor een fling voor een ander? Blijf weg van je huisgenoot, het is het echt niet waard.

Maar denk wel goed na, is het echt gevoel voor je huisgenoot? of mis je die dingen met je vriend gewoon en zoek je die dingen nu bij een ander?

Ik denk eerlijk gezegd dat het geen echte gevoelens zijn maar meer gemis naar intimiteit. Je mist het knuffelen en samen zijn en dan is er een jongen heel dichtbij die je dat zou kunnen geven.
Ik zou echt zoveel mogelijk afstand nemen van die jongen, misschien zelfs een andere woning zoeken voor die 5 maanden. En als het zou kunnen misschien een weekje met je vriend doorbrengen zodat dat gemis wat minder wordt.

Dit.

Thanks voor de reacties…

Misschien zijn het inderdaad geen echte gevoelens, maar meer verlangens.

Ik wil zeker mijn relatie niet weggooien!! Ik woon intern bij mijn stagebedrijf. Een andere woning zoeken zou teveek vragen oproepen… Ik ben over een weekje alweer op de helft van mijn stage en volgende week ga ik het weekend naar mijn vriend toe.

Ik voel me alleen gewoon schuldig. Is dit iets dat ik met mijn vriend moet bespreken? De huisgenoot ontwijken is ook niet echt mogelijk. We doen veel met z’n allen en ik heb een goede band met hem. Ik wil niet dat het ongemakkelijk wordt. Dat zou echt mijn buitenlandse ervaring verpesten. Ik ben namelijk niet zo goed in contacten leggen

Ik zou niks zeggen tegen je vriend hierover. Je hebt zijn hand vastgehouden, meer niet. Als je duidelijk bent tegenover die jongen/man dat je niks met hem wil dan is de kous af wat dat betreft.
Ik zie teveel risico in verhouding tot het ‘gepleegde feit’ hier; de hand vasthouden.

Ik zou het ook niet zeggen, er is niets gebeurt en je hebt toch niet echt gevoelens voor je huisgenoot. Als je het hem zal vertellen zal je hem waarschijnlijk kwetsen en maakt hij zich de komende 5 maanden alleen maar zorgen over dat jij samen woont met een jongen met wie je vreemd zou kunnen gaan.

Ik zou het ook bij die huisgenoot aankaarten. Hem vertellen dat het te ver ging voor je gevoel en dat je wat afstand van hem zou willen, en dat je absoluut niet je relatie kwijt wil.

Thanks… Zal in dit geval dan inderdaad maar even zwijgen tegenover mijn vriend, omdat er feitelijk niets is…

Heb het de huisgenoot verteld. We hebben besf een serieus gesprek gehad. Hij heeft aangegeven wel echt serieuze gevoelens voor mij te hebben en het ook moeilijk te vinden, omdat hij ook niet mijn relatie wil verpesten. Goed teken, denk ik.
Het is nu gezellig on huis en dat willen we beiden zo houden. Hij lijkt er ook echt wel rekening mee te houden. Als ik zeg dat iets niet oké is neemt hij direct afstand.

Moet ik me schuldig voelen als ik me prettig voel wanneer ik bij mijn huisgenoot ben, of kan ik gewoon daarvan genieten totdat ik weer 100% met mijn vriend kan zijn…

Hij heeft gevoelens voor je. Jij channelt je gevoelens voor je vriend door naar de dichtsbijzijnde “optie”. Als je je relatie (en je huisgenoot, die echt als een goeie jongen klinkt) echt wilt beschermen, neem je afstand. Niet kunnen verhuizen is 1 ding, maar zorg dan tenminste dat je niet met z’n 2-en alleen thuis bent. Anders blijven er spanningen ophopen die op een avond na teveel drankjes je relatie kunnen verknallen.