Gevoelens voor beste vriend mijn ex - Enorme fuckedup situatie

Hallo mijn lieve, roze lama’s. Vitiligo komt terug uit haar graf, en is verwikkeld in een enorme kutsituatie. Dit levert wellicht leuke verhalen op voor het nageslacht, maar ik ben op het moment allerminst tevreden met mijn leven.

Voorwoord
Ik heb iets langer dan een jaar een relatie gehad, hiervan woonde ik iets langer dan een halfjaar samen. Dit was de meest stomme zet die ik ooit gemaakt heb. Ik was heel erg ongelukkig, en dat zeg ik niet omdat het nu uit is, maar daar was ik me destijds ook heel bewust van. Op een bepaald punt wou ik iets voor mezelf zoeken, waar mijn toenmalige vriend heel boos over werd omdat ik het niet in overleg deed. Snap ik enigszins, maar daar gaat het in dit verhaal niet om. De enige reden waarom ik nog bij hem bleef was omdat ik er hele erge hoop in had dat het ooit nog zo leuk zou worden als het eerste halfjaar. Van dit waanbeeld ben ik inmiddels af.

De laatste twee weken in onze relatie ging het enorm mis. Ik deed ontzettend hard mijn best om meer interesse te tonen in hem, iets wat de chef graag wou, en het enige wat ik ervoor terug kreeg was dat meneer alleen maar op zijn telefoon keek. Toen ik daar huilend iets over zei was het “ik doe jou alleen maar na”.

Hij bleef doorgaan met het constante telefoongecheck, en iets voelde voor mij niet goed. En toen heb ik iets stoms gedaan: ik keek op zijn telefoon, toen hij sliep. Ik ben jaloers ingesteld, dat geef ik toe. Maar telefoonchecken deed ik normaal gesproken niet aan.
Mag ik melden hoe godsganseblij ik ben dat ik dit heb gedaan, trouwens? Ik kwam erachter dat hij dates had staan met andere meisjes! Ik heb diezelfde dag mijn spullen gepakt en ben terug naar mijn ouders gegaan. Ik kan veel hebben, maar dit pikte ik niet.
Hij had later toegegeven dat hij opzoek was naar spanning, en hij dit waarschijnlijk niet meteen had toegegeven. Ik was ontzettend blij dat ik er dus zo vroeg mogelijk achter kwam.

Ik had toen aangegeven dat ik bij hem terugwilde, dit was een stomme zet, want ik was eigenlijk blij dat het voorbij was. Ik ben heel rustig gebleven, heb zijn spullen heel gelaten, hem in zijn waarde gelaten, en verder alleen nog contact gezocht om te overleggen over de borg en de meubels.

Vitiligo’s stomme zet
Mijn ex heeft een enorm leuke vriend, die mij aanbood om mijn frustraties bij hem te uiten. Dit heb ik gedaan. Hij bood mij aan om bij hem te slapen. Dit heb ik gedaan. En dit was mijn meest domme actie van het jaar 2015.
Mijn ex bleek nog gevoelens voor mij te hebben, en omdat ik hem helemaal niet meer terug wou heb ik in paniek vertelt wat ik heb gedaan. Hij is boos. En begrijpelijk. De gevoelens van woede en onmacht die ik had toen hij vreemd was gegaan, heeft hij nu waarschijnlijk ook.
Het naarste (voor mij in ieder geval) is dat ik dit niet deed om mijn ex terug te pakken, maar omdat ik zijn vriend oprecht leuk vind.

Aftermath
Mijn ex bedreigd me. Hij zegt over mijn spullen heen te hebben geplast (gelukkig was al het belangrijke wel weg), en dat hij me iets gaat aandoen als ik hem tegenkom. Ik ben benieuwd. Ook krijg ik mijn deel van de borg en meubels niet terug, maar dit interesseert me even niet. Alhoewel ik eerst schrok van zijn dreigsmsje’s, kan ik het nu wel iets meer relativeren. Het is een gevoel van machteloosheid wat hij probeert te uiten. En ik snap het, want ik voelde hetzelfde toen hij vreemdging. Ik heb mijn ex duidelijk gemaakt dat ik open sta voor een volwassen gesprek zonder bedreigingen en verwijten, maar als hij daar niet tot in staat is hij mij met rust moet laten (ik werd ook 's nachts gebeld, het werd een beetje vervelend). Hierop kreeg ik een vriendelijke: “Krijg kanker, hoer!”. En daarbij heb ik het gelaten.

Ik heb nog gebeld met de vriend in deze kwestie, en hij gaf aan dat hij mij ook niet kwijt wou, dat hij mij leuk vond, en dat hij over een paar weken weer contact met mij zou opnemen. De andere vrienden in de vriendengroepen kozen de kant voor die vriend, dus het deed me wel deugd om dit te horen.
Nu heeft deze vriend, geheel begrijpelijk in mijn optiek, gekozen voor mijn ex. Hij heeft aangegeven geen contact meer met mij te willen, en truth to be told, ik baal hier van. Want ik heb een superleuke tijd met hem gehad, ook toen ik nog met mijn ex had.

En nu?
Ik heb het er heel veel met mijn vrienden over gehad, en wat ik nu sowieso ga doen is het een aantal weken laten rusten voordat ik een stomme zet maak. Ik wil sowieso nog een keertje praten met die vriend, niet met romantische intenties. Als ik een “hey, ik wil je echt niet meer spreken” krijg, dan voelt dat voor mij wat beter dan hoe het nu allemaal is gelopen.

Wat zouden jullie doen in deze situatie? Het allemaal laten rusten? Verdien ik überhaupt wel de afsluiting met hem? Help mij!

Samenvatting
Ex ging vreemd, Vitiligo verliet hem. Vitiligo mag vriend ex, vriend ex nodigt Vitiligo uit voor een leuke tijd. Ex bedreigd mij nu, vriend wil mij niet meer spreken. Vitiligo wil een waardig einde.

Dit verhaal komt me bekend voor!
Tof. Vertel mijn ex dat hij geen contact hoeft te zoeken, tenzij hij zich kan gedragen naar zijn leeftijd. Ik heb geen gevoelens voor hem. Bedankt.

Ik zou zelf wél proberen je spullen terug te krijgen. Het is niet normaal dat hij zo respectloos met jou en je spullen omgaat, vooral niet aangezien hij zelf vreemdging. Kan één van je ouders niet bemiddelen of zo?

Verder snap ik het gevoel van machteloosheid ook wel, aangezien je met een vriend van je ex ging. Daar zou ik zelf ook niet bepaald blij mee zijn. De kans dat hij nog een goed, afsluitend gesprek met je wil acht ik dan ook klein.

Ik denk verder dat die vriend van je ex heeft nagedacht en de vriendschap met je ex belangrijker vindt dan de ‘fling’ die hij met jou heeft. Ik zou daar dus niet al te veel meer van verwachten. Misschien is het sowieso wel goed om even tot rust te komen zonder relatie o.i.d.?

Ik heb nog gevraagd of hij wil bemiddelen met een derde persoon, maar als antwoord daarop kreeg ik, ik citeer: “Fuck you! Ik neem UPC over en verder krijg je niks hoer.”
Geloof mij, met deze jongen valt wat dat betreft echt geen land te bezeilen.
Bedankt voor je reactie! Een relatie zit er wat mij betreft sowieso nog niet in, maar voel me wel naar over hoe alles is gelopen.

Wat ik een beetje onduidelijk vind in je verhaal: heb je nou echt sex gehad met die vriend?

Maar goed, ik zou inderdaad een paar weken wachten en dan ook kijken hoe je er dan tegen aan kijkt. Misschien dat die tijd je interesse naar die vriend ook doet vervagen? Dan heeft het sowieso geen zin. Zo niet, volgens mij heb je niet erg veel te verliezen dus vragen of hij een keer wil praten kan nooit kwaad!
Succes!

Pff wat een situatie. Ik denk dat jullie gewoon allebei even rust moeten nemen en zodra beide partijen wat afgekoeld zijn een poging doen tot een normaal gesprek waarin alles met mekaar word besproken, zodat jullie beide een goede afsluiting hebben. Zou je misschien niet die ene vriend een berichtje kunnen doen of hij hem overgehaald krijgt om rustig met mekaar te praten over de situatie? Succes er in ieder geval mee.

Even credits voor de overzichtelijkheid van je post, haha.

Ik zou inderdaad even rust nemen. Over een aantal weken kijken of er nog een volwassen gesprek te voeren valt, zo niet dan zou ik het laten. Jij hebt dan je best gedaan. Overigens vind ik niet dat jij iets fout hebt gedaan in deze situatie, handig was het niet nee, maar vind het niet fout tegenover je ex oid.

Ja. En thanks :slightly_smiling_face:!

Ik wil wachten met het contact opnemen met die vriend. Hij zei geen contact meer met mij te willen omdat hij zijn eigen problemen heeft nu, en ik wil niet toegevoegd worden aan dat lijstje. Ik wil hem ook wat tijd gunnen om dingen te fixen.

@Splendid, dankje!

Ten eerste: wat een verschrikkelijke klootzak en wat een kut situatie.
Hij zit fout, dat heeft consequenties, maar uiteindelijk ben jij de slechte omdat jij verdergaat met je leven.
Ik kan daar zo kwaad om worden, mij is namelijk ongeveer hetzelfde overkomen.
Mijn ex heeft me altijd vernederd en de grond ingepraat tegenover andere mensen, en tegen mij werd hij altijd boos omdat hij vond dat ik af moest vallen voor hem. Ik mocht niet mee uit, hij heeft me ook een keer verteld te hebben gezoend met een andere vrouw. ( nooit geweten of dit echt is of niet. ) Toen ik eindelijk voor mezelf op kwam en het uit maakte werd hij boos. Ik praatte met een andere jongen toen het uit was ( puur vriendschappelijk ) en hij logde in op mijn facebook, zag dit en besloot dat ik dan maar vreemd was gegaan. En toen werd ik uit gemaakt voor van alles en nog wat. BAH

ontopic: Ik zou toch proberen je spullen op te halen, eventueel met iemand anders. Voor derest nooit meer contact met hem opzoeken. Je verdient veel beter.

Ik heb je verhaal met plezier gelezen, vooral dat stukje over dat hij over je meubels geplast zou hebben. Vind ik overigens wel erg knap aangezien hij er nog woont of begrijp ik dit verkeerd? Ik snap overigens dat je een waardig einde wil, maar ik denk niet dat je deze gaat krijgen. Dat die vriend van hem met jou het bed in is gedoken maakt hem een kut vriend voor je ex, maar hij voelde waarschijnlijk aan hoe kwetsbaar jij was en heeft daar even zijn voordeel in gedaan. Als dit niet zo was had jij je ook niet laten vallen, I guess… zo zijn veel mannen nou eenmaal en helaas kom je er altijd achteraf achter omdat ze ophet moment zelf o zo lief zijn. Ik zou verder niet bang zijn van die bedreigingen en zeggen dat je je spullen en borg op komt halen. Blijft hij dan npg steeds zo achterlijk doen, zou ik tegen hem zeggen dat het of op de normale manier gaat of dat jij naar de politie stapt met die dreig smsjes. Je hoeft je verder niet te laten manipuleren door hem, dat zou lekker makkelijk zijn voor hem! Hij gaat vreemd en gaat vervolgens achterlijk tegen jou doen. Die vriend van hem zou ik gewoon vergeten.

@Memorise
Vrij herkenbaar. Ik had dan nog wel mijn eigen leven, maar ik werd vaak gemanipuleerd. Zo wou ik het al een keer uitmaken omdat hij zijn ex een keertje 's nachts uitnodigde. Hij wist het alsnog zo te draaien dat het mijn schuld was.

@Demi
Hij woont sinds deze maand als het goed is ergens anders. Ik ben al naar de politie geweest, maar zij konden niets voor mij doen. Ze kunnen eventueel wel bemiddelen, maar als mijn ex dat niet wil heb ik geen poot om op te staan.
Mijn ex is ook uit op drama denk ik, dus als ik nu zeg dat ik mijn deel kom ophalen dan gaat dat mis.
Misschien dat ik mijn oude schoonmoeder om advies ga vragen over de spullen.

Ik denk dat het wel een goede zet is om jouw oude schoonmoeder erbij te betrekken. Naar wat ik heb gehoord konden jullie het met elkaar vinden en ik denk niet dat zij zo onvolwassen is om te zeggen dat je het zelf maar uit moet zoeken. Overigens vermoed ik ook wel dat jouw ex verstandig genoeg is om naar zijn moeder te luisteren, want hoe oud je ook bent, dat doe je toch altijd wel.

Wat een verschrikkelijk kinderachtige reactie(s) van je ex zeg! Niet te geloven dat je iemand van wie je hebt gehouden zo kan behandelen, ondanks de situatie. Misschien is het idee van zijn moeder erbij betrekken wel een goed idee, dat werd ergens in de reacties genoemd. Dan niet te veel je ex zwart maken, maar zeggen dat het je op eigen houtje niet lukt spullen terug te krijgen.

Het klinkt inderdaad ook alsof ie uit is op drama. Hij weet waarschijnlijk niet hoe hij de breuk moet verwerken dus gaat ie maar te keer als een wilde gek. Dat jij met zijn beste vriend bent gegaan is gewoon een excuus in mijn ogen. Afsluiting is zo’n beetje onmogelijk dus.

Verder blijf ik bij mijn eerdere opmerking over de vriend van je ex. Ik zou het laten rusten en er niet te veel van verwachten. Als iemand aangeeft dat ie (voorlopig?) geen contact wil zou ik dat heel serieus nemen en geen hoop meer houden.

Ik heb haar net een berichtje gestuurd en de situatie uitgelegd, dus ik hoop dat ze wat advies heeft :slightly_smiling_face:.
Over die vriend: ik laat het sowieso nog even rusten. Ik ga geen hoop houden op iets, maar als ik dan nog de behoefte voel om te praten dan probeer ik het wel. Ik denk dat mijn ex hem namelijk ook wel gepushed heeft om geen contact meer met mij op te nemen, als ik de puzzlestukjes in elkaar zet.

Wat heeft zijn moeder terug gestuurd?

Als ze hem kan bereiken gaat ze het er met hem over hebben. Ik ben benieuwd.

Euw, dacht dat je haar al had kunnen bereiken.

*Als ze mijn ex kan bereiken.

Hahahaha ik dacht dat je in de derde persoon praatte… maar tis duidelijk nu :stuck_out_tongue: hou ons op de hoogte!

Hij zal overigens wel flippen dat je zijn moeder hebt ingelicht…

Nou ja, er valt nu ook niet met hem te bemiddelen. Dus wie weet. Nog geen dreigende smsjes van hem gehad. Verder ook nog niets van zijn moeder.

Hulde voor je duidelijke beginpost :stuck_out_tongue:

Verder: tja, die vriend moet kiezen of hij voor jou gaat of voor je ex. Want beide is geen optie lijkt me. Je ex heeft een hekel aan je dus ik snap wel dat die vriend even wat afstand van je neemt. Want dat gaat sowieso ruzie worden als jij iets met hem krijgt.

Dus ik zou afwachten nu, initiatief bij hem vandaan laten komen. Als hij je echt leuk vindt, komt hij wel terug.