Gevoelens verminderen

Hoi meisjes,
Ik zit met eeeen mini dilemma…
Ik heb al bijna 2 jr een relatie met een super leuke jongen. Ik vind hem echt lief en natuurlijk nog steeds wel leuk.
Maar ik ben zelf pas 17 geworden, en voel me al zo vast…
Dit is dan mn eerste echte relatie die serieus is. Maar ik wil zo graag bij hem blijven, maar aan de andere kant ook willen experimenteren wat betreft andere jongens… Rondkijken wat er nog meer loopt, in het leven met verschillende jongens kunnen daten.
Maar ik kan de huidige relatie echt niet beëindigen, omdat ik echt nog wel van hem houd & zn schoonfamilie ook zo lief is.
Klinkt allemaal vaag, maar ik denk niet dat ik de enige ben… iemand raad hiermee ?

Als je zoveel van hem houdt, waarom wil je dan experimenteren met andere jongens? Ik zit nu zelf ook in mijn allereerste relatie, maar ik heb totaal geen behoefte om te daten met andere jongens.

Ik snap wat je bedoelt kaboutertje…

Je houdt veel van diegene maar je bent bang dat je later spijt krijgt dat je je hele jeugd aan iemand vast hebt gezeten…
Denk er goed over na… een relatie hebben op zo’n leeftijd kan ook voordelen hebben hoor…! :slightly_smiling_face:
Dus denk goed na wat je wilt en het komt allemaal wel goed. :slightly_smiling_face:

Herkenbaar. Ik heb dat ook gehad in de relatie met mijn ex. Vooral als je elkaars eerste bent. Ik heb er niets mee gedaan, omdat ik mijn relatie ook niet wilde beëindigen.

Weet je of hij ook zulke gevoelens heeft?

Same. Ik was 17 en we zijn elkaars eerste (ook qua seks) en ik heb totaal geen behoeft aan een ander eerlijk gezegd. Ben onwijs gelukkig met hem, we zijn nu 3,5 jaar samen.

Klopt… maar ik denk dat het andere stemmetje in je hoofd toch denk… wat als…

^Ik denk dat je dat stemmetje ook hebt in je 2e en 3e etc. relatie, geen mens is qua gedachten monogaam dus je zal altijd ‘wat als’ denken lijkt mij.

^

Inderdaad… zelfs nu ik single ben denk ik: wat als ik nu weer een relatie zou krijgen… wat als een jongen me leuk vindt… wat als ik niemand meer vindt…

^Conclusie: dat stemmetje hou je altijd wel, dus ik zou een mooie relatie er niet voor weggooien! :slightly_smiling_face:

^ Het gras lijkt altijd groener aan de overkant haha.

Kijk het even aan, je hoeft nu nog geen drastische beslissing te maken. Geniet van jullie momenten samen, uiteindelijk ga je vanzelf merken of jouw gevoelens voor hem minder worden of niet.

wel ik zou het dan persoonlijk gedaan maken. Ge blijft toch bij ene??