Gevoelens van een vriendin

Hallo ik ben een jongen bijna 17
en ik heb laatst meerdere nogal onprettige gesprekken met een vriendin (is 18) gehad
blijkbaar werd er van 1 hormoon waar je verliefd van wordt bij mij een 3/4 dubbele dosis van aan gemaakt en daardoor voelde ik mij dus verliefd , maar was dit niet

ik heb dit haar verteld, ook dat het nu beter gaat omdat dat hormoon nu aan het afbreken is door medicijnen, maar het is natuurlijk moeilijk voor haar

nu wil ik weten hoe jullie omgaan als jullie zouden horen van een jongen dat hij gevoelens voor je heeft terwijl hij niet verliefd is , en het echt kwijt moest

wij gaan nu ook weer als goede vrienden om, maar ik wil het haar niet vragen omdat ik het niet wil verversen

alvast bedankt

Jullie kunnen het wel bekijken…

Maar zeg gewoon wat je denkt
Ook zijn het maar een paar woorden

hmm, ik zou eigenlijk niet weten hoe ik zou reageren… Ik denk dat dat echt van de situatie af zal hangen. Vind ik hem wel of niet leuk etc.

We zijn allebij goede vrienden en willen ook geen relatie, ik wil gewoon rekening kunnen houden met haar gevoelens , zij moet dit natuurlijk ook verwerken snap je?

Ik snap je helemaal, ik vind het trouwens ook echt goed van je dat je dat hebt durven vertellen. Ik denk dat ze misschien even tijd nodig heeft om aan het idee te wennen. Tenminste dat zou ik denk ik hebben in die situatie, maar verder zou ik niet de vriendschap afbreken ofzo.

precies we kunnen nu ook gewoon ( via internet… maarja ook in het echt maar dan niet zo lang)
iets van 4 uur met elkaar praten, maar ik wil er wel rekening mee houden dat ik haar niet perongeluk kan kwetsen, ze is een heel open en begripvol persoon en dan is het eigenlijk juist moeilijker

voor mij is het trouwens ook lastig omdat deze verliefdheid niet puur is, maar ik vind dat zij nu voorgaat

ik wil onze goede vriendschap natuurlijk ook niet verk…n

Daarom is het, denk ik, voor haar ook juist fijn dat jij er zo eerlijk over bent. Zij weet nu waar ze aan toe is zeg maar…

nou ja we hebben er een paar keer over gepraat (ook lang genoeg) nu willen we het allebei er niet meer over hebben en aan het eind van het gesprek (toen ik vertelde dat er dus iets mis was met 1 hormoon waar ik nu medicijnen voor heb (beter laat dan nooit…) nog even excuses aangeboden voor alles wat haar had kunnen kwetsen) en direct daarna waren we ook gewoon een uurtje of 4 aan het praten ( over wat we in de vakantie enzo gaan doen) we gaan begin januari nog uit

dus het is wel goed dat er vakantie tussen zit, dan kan het wel even bezinken en deels vergeten worden

eerlijk gezegd keek ze er wel tegen op toen ik erover begon , maar het gaat voor zover ik weet nu wel weer goed ( aan dat gesprek erna te zien)

Ja ik snap best dat ze zich er ongemakkelijk bij kan voelen hoor. Geef haar wat tijd om eraan te wennen en het loopt vanzelf wel los…

natuurlijk zoals ik al zei we kunnen gewoon normaal communiceren , maar waarom reageert er niemand anders?

Ik denk dat de meeste liggen te slapen hahaha meestal rond deze tijd

ach ja, met nonsomnia slaap je max 1/2 uurtjes per nacht
en ik vind het opzich best knap hoe serieus de mensen zijn per forum ( compliment hier, zeker weten geen compliment op een andere)

Het ligt ook heel erg aan het onderwerp hoor, hier zie je ook reacties waarvan ik af en toe denk moet dat nou? Maargoed, dat is ook overal

Klopt helemaal, maar ik vind wel dat een serieus onderwerp een serieuze topic moet zijn

In iedergeval bedankt voor je mening / begrip

Geen dank hoor! Veel succes nog met je verdere behandeling zeg maar.

Bedank, het is niet echt een behandeling ik heb medicijnen voor 3 dagen gekregen en merk er nu al heel veel van , ik had vanochtend bv nog de drang haar vast te houden en niet los te laten , gewoon echt het gevoel door dat hormoon , dat is nu al veel minder , echt super dat het zo snel gaat.
Het zal natuurlijk wel even duren voordat de emoties ook weer 100% meewerken…

Dit werkt eigenlijk best relaxend en therapeutisch , om eerlijk te zijn
Het blijft natuurlijk wel een probleem dat je zo lekker kwijt kan…

1. jongen op girlscene ??
  2. hoe kan het ever dat er bij jou een hormoon e/4 dubbele dosis wordt aangemaakt?
  3. als een jongen mij leuk zou vinden, maar niet veliefd is op me zou ik het moeilijk vinden daarna de vriendschap voort te zetten. omdat je dan constant in een ongemakkelijke situatie zit. Ik denk dat ik even afstand zou doen van die gene, zodat het gevoel, van jullie beiden er over, kan beide zakken.

Nouja ik weet het eigenlijk ook niet precies haha, maar gelukkig gaan jullie weer als vrienden met elkaar om.