Gevoelens duidelijk maken?

Hee,

Goed, ik heb dus zo’n beetje, ja toch wel echt, gevoelens voor een van mn beste vrienden.
We kennen elkaar nu zo’n half jaar, en het klikte eigenlijk meteen wel. Ik leerde hem kennen via een gemeenschappelijke vriendin, hij voegde me meteen toe op fb (toen wist ik niet meteen wie hij was, kende m alleen van gezicht hehe) en iets later raakten we aan de praat. We bleken dezelfde angststoornis te hebben en hierover konden we heel goed praten.

Het heeft echter heel lang geduurd voordat we ook daadwerkelijk een keer met zn tweeën afspraken, we zagen elkaar alleen op school. We hadden al wel langer de afspraak om iets te gaan doen, maar daarvoor moeten we wachten tot het wat beter weer en vakantie is. We moesten voor school echter een film kijken en dus heb ik vorige week gevraagd of we die samen zouden kijken, want ik wilde toch wel eens weten hoe goed we nou met elkaar konden opschieten. (beetje raar om zoveel van elkaar te weten maar elkaar nooit persoonlijk te hebben gesproken) We hebben toen gelijk die avond film gekeken en het was super gezellig! (behalve dat we een heel groot deel van de film gemist hebben omdat we bijna de hele tijd aan het praten waren)

Ik merk tot mijn grote schrik dat toen ik bij hem was (van mijn kant) de vonk is overgeslagen… Ik weet niet wat maar hij heeft een plekje in mn hart veroverd en ik voel me zoveel lichamelijk als mentaal tot hem aangetrokken… Afgelopen week hebben we elkaar nog een keer een hele avond gezien toen we naar een theatervoorstelling gingen met school, we hebben toen de hele avond met elkaar opgetrokken.

3/4 jaar geleden is het mij echter gelukt om in de friendzone te geraken bij een jongen en nu wil ik dit eigenlijk voorkomen. Ik vrees dat daar maar één manier voor is, en dat is duidelijk maken dat ik hem leuker vind dan just a friend. maar hoe? Ik wil het hem subtiel duidelijk maken, maar zonder hem meteen af te schrikken.

Overigens we zijn allebei nog groen, en hij is volgens mij behoorlijk verlegen (iig als ik bij hem in de buurt ben… het valt me niet zo op als hij met zn vrienden is), dus ik wil hem niet afschrikken.

Iemand tips hoe ik dit aan moet pakken?
Alvast super bedankt!