Gevoel of verstand?

Gisteren zou ik eigenlijk een date hebben met een jongen die ik tijdens mijn werk heb leren kennen. Alleen hij woont heel ver weg, was ook puur toeval dat hij op stap was waar ik werk. We hebben nu ongeveer twee maanden een super leuk contact gehad en hadden besloten om af te spreken. Maar de laatste tijd was hij wat stiller en niet echt enthousiast dus ik was al bang dat hij niet wilde. Ik heb het er met hem over gehad omdat, of ik miss toch niet echt het meisje ben dat hij voor ogen had blabla. En hij zei dat dat het was.
Vond ik natuurlijk kut om te horen, maar het was nou eenmaal zo. Ik vond het wel een beetje raar want hij was speciaal voor mij gestopt met roken twee dagen ervoor en ineens wilde hij niet meer.

Nu vroeg ik gister of het voor hem een opluchting was dat we niet afgesproken hadden. Zou dat best kunnen begrijpen namelijk. Hij zei dat het eigenlijk helemaal geen opluchting was en enorm baalde. Toen hebben we het er nog over gehad en hij gaf toe dat hij het gewoon enorm eng vond om met me af te spreken. Omdat we elkaar maar 1x in de kroeg ontmoet hadden. Hij was bang dat hij niet wist wat hij moest zeggen en doen.

Maarja nu komt het…ik wil best even op hem wachten, want hij zegt dat hij zal proberen om zich erover heen te zetten. Maar van de andere kant denk ik weer, het is voor hem wel heel makkelijk om mij te laten wachten en vervolgens alsnog af te zeggen. Ook al ligt het blijkbaar niet aan mij, mijn vertrouwen is best wel geschaadt nu en ik weet echt niet meer of ik gewoon verstandig moet zijn of mijn hart moet volgen??

Sorry voor de lange uitleg.

Ten eerste denk ik niet dat hij speciaal gestopt is met roken voor jou, dat vind ik altijd zo’n slecht ‘’ kijk ik vind je speciaal’’ truukje.
En, ‘‘ik durf niet af te spreken want ik weet niet of ik wel wat te zeggen heb’’. euhhh, grow a pair en spreek gewoon af, als het meant to be is weet je vanzelf wel wat te zeggen en als het niks is dan weet je dat ook weer hoef je er geen aandacht aan te besteden meer. + hoe wil je ooit een relatie beginnen als je nieteens met diegene durft af te spreken.

^daar sluit ik me volledig bij aan :’)

Ik zou zeggen, laat hem links liggen.

Das misschien maar beter inderdaad!

Ik denk dat je eerste indruk van hem heel belangrijk is. Toen je hem ontmoette, hoe was hij toen? Was hij toen inderdaad verlegen en stil, of juist luidruchtig en aanwezig? Bedenk of wat hij jou vertelt klopt met hoe hij zich toen gedroeg. Als hij inderdaad een beetje verlegen was, zou ik hem toch het voordeel van de twijfel geven. Misschien laat je wel een heel leuke jongen liggen!

ik sluit me aan bij de reactie van @dsm
je verstand gebruike dus.

Sowieso je verstand volgen, want hoe dan ook, als die jongen je toch laat zitten, wordt je gevoel toch wel gekwetst… Probeer hem gewoon uit je hoofd te zetten, hoe moeilijk het ook is. Trouwens wel lullig van hem, hoor.

Thanks IssabellaJune, wil hem niet ophemelen maar vindt het toch ook wel een beetje sneu om meteen zo negatief over hem te denken.

Ik wist eerst niet dat hij uit een hele andere provincie komt dan ik. Ieder weekend als ik werk komen er weer zatte jongens voorbij met domme praatjes blabla. Geef ik niks om. En hij was gewoon gezellig biertjes met twee vrienden aan het drinken, vriendelijk als hij bestelde. En toen kwam ik door een vriend van hem in gesprek met hem. Hij was super beleefd en vroeg gewoon leuke dingen over mijn werk en school etc. Niet van, heb je een vriend? nee? Geef dan maar je nummer. Gewoon echt dat ik dacht…wow, zo kan het dus ook:) En ik heb het echt meteen door als een jongen zo doet omdat ie echt is, of zo wil zijn om indruk te maken.

begint zijn naam toevallig met een D?
want dit verhaal lijkt heel erg op die van mn ex…

@Sunrisee: haha nee die begint niet met een D. Dat zou wel heeeeeeeeeeeel toevallig zijn;)

het is nu of nooit.
‘liefde’ laat je niet wachten.
als hij nu niet durft, omdat hij niet weet wat hij dan moet zeggen, klopt het dan wel?

Ik zou hem lekker links gaan liggen…
als hij echt wilt, wilt hij wel hoor. En waaar hij ook mee zit…Dan wilt hij echt wel afspreken hoor!
Mn vriend komt juist graag naar mij toe als er wat is, zodat hij dat ff kan vergeten!

en dat ik stop met roken verhaal, als hij je amper kent. Nee geloof er niet in. Zo pakte die jonge mij ook in!

Als je hem echt leuk vindt zou ik hem nog een kans geven. Het kan toch zijn dat hij echt zo verlegen is. Dus kun je hem niet bellen of op msn met hem praten en uitleggen hoe jij het voelt?

@girlkim95: We hebben het er al best veel over gehad. Het is een te lang verhaal om helemaal te typen. Maar het komt erop neer dat hij niet durfde en dus maar gezegd heeft dat hij liever niet af wilde spreken. En toen had hij al heel snel spijt omdat hij wist dat hij er niks mee op zou schieten. Maarja, het contact loopt nu wel heel stroef want ik kan gewoon niet spontaan tegen hem doen nu omdat ik ergens bang ben dat hij me aan het lijntje houdt. En van de andere kant ken ik mzelf, denk altijd meteen het ergste, dus wil ik hem wel een kans geven.

Als je hem vertrouwt, en dan kun jij alleen zelf bepalen, zou ik hem nog een kans geven. Zoals jij hem beschrijft komt ie wel eerlijk maar inderdaad verlegen op me over. Maar uiteindelijk moet jij toch zelf de beslissing nemen.

Ik heb dit ook een tijdje gehad maar dan andersom, die jongen wilde me heel graag zien maar ik twijfelde xD Uiteindelijk toch gedaan en nu zijn we al 3 maandjes samen ;3

Ik denk dat ik gewoon een beetje afstand neem om te kijken wat hij doet. Als hij zelf steeds blijft komen kan ik hem nog eens kans geven. En als hij er dus helaas geen moeite voor doet dan kan ik het gewoon dood laten bloeien:)

Goh, ik zou zeggen, wacht maar hou je opties open als dat mogelijk is.