Hey allemaal, heb er lang over nagedacht of ik dit nou moest posten ofniet. Maar het zit dus zo, ik heb hier een aantal keer dingen gepost over mijn ex. Die relatie heeft een halfjaar geduurd en dat was met pieken en dalen. Uiteindelijk heb ik het uitgemaakt omdat hij 24/7 gespannen was en hele erge stemmingswisselingen had. Teveel drama voor mij dus. Het probleem is is dat ik een enorme zwak voor die jongen heb, ik heb dus nog steeds contact met hem. Op een vriendschappelijke manier, ik weet dat hij voor mij dezelfde gevoelens heeft maar dat als wij opnieuw een relatie zouden beginnen het weer stuk zou lopen. Sinds een een paar dagen heb ik weer een nieuwe vriend. En ik kom er maar niet uit. Mijn gedachtes gaan echt als een razende, ik vind hem leuk ja, ik kan goed met hem praten en hij heeft dezelfde humor. Maar ik ben niet helemaal hoteldebotel. Ik moet toegeven dat ik een nieuwe relatie doodeng vind, ook zijn ouders ontmoeten vind ik doodeng. Niet alleen omdat ik ze nog niet ken maar ook omdat de familie van mijn ex echt perfect was. De ouders van mijn nieuwe vriend moeten dat dus “overtreffen” het klinkt heel dom maar mijn ex en die relatie blijft in mijn achterhoofd zitten. En misschien moet ik gewoon wennen aan een nieuwe relatie maar het baart me toch een beetje zorgen. What to do?
Ik zou het even aankijken en zien hoe het loopt.
dit is een lastige situatie…
is het mogelijk om geen contact meer met je ex te hebben…
dan krijg je alles denk ik weer beter op een rijtje en dan kun je een goed besluit nemen over je nieuwe relatie en wat je daar mee moet doen…
Geen contact met mn ex hoor ik idd vaker, ben benieuwd of het gaat lukken…
Na 2 relaties met jongens die allebei hartstikke lief, leuk etc waren maar op wie ik niet verliefd was, kan ik je alleen maar aanraden om te gaan voor je gevoel. Als je nu niet hoteldebotel op je huidige vriend bent, gaat dat ook niet meer gebeuren en hoe langer je het nu aanhoudt hoe lastiger het straks wordt. Ik zou het in ieder geval uitmaken met je huidige vriend want het is ook rot om hem aan het lijntje te houden als je niet stapelverliefd op hem bent. Maargoed, dit is vanuit mijn ervaring hoor
Kan het zo zijn dat het komt omdat ik hem nog niet zo supergoed ken?
als je hem nog niet supergoed kent waarom ben je al een relatie met hem aangegaan aangezien je ook nog aan je ex denkt? ik had eerst rustig tijd genomen om na te kunnen denken om een volgende stap te zetten, nu dus een nieuwe relatie. ik zou eerst hebben nagedacht of het beter is zonder me ex en ik verder kan met me eigen leven of dat ik keer op keer terug kom bij hem dus hem niet kan vergeten… je bent nu een nieuwe relatie aangegaan en je kunt jezelf pijn doen door die twijfels maar ook je huidige vriend doordat hij wel veel voor je voelt.
Je hebt gelijk hoor, ik had ook nooit verwacht dat het zo snel zou gaan. Het is nu wel al driekwart jaar uit met mn ex dus ik vind/vond dat ik wel genoeg nadenktijd heb gehad. Ik denk dat mn nieuwe vriend heel graag een kans wil geven
je zegt zelf al dat je veel tijd hebt gehad om na te kunnen denken en je bent dus begonnen aan een nieuwe relatie en je wilt hem een kans geven.
ik zou geen contact meer zoeken met je ex laat dat achter je misschien in de toekomst dat je ooit vrienden kunt zijn maar is beter voor je dat je hem nu achter je laat in het verleden en je nu gaat richten op de toekomst met jou en je vriend wat jullie dat samen gaat brengen!
Thanks! <3
Het komt over of je nog niet over je ex heen bent, en je er nu dus ook nog niet open voor staat voor een nieuwe relatie… het is toch kwestie van tijd en kijk hoe het loopt…
Ik vind het raar dat je een relatie neemt met een jongen terwijl je blijkbaar nog niet zo zeker bent of je wel zo verliefd bent omdat je nog aan je ex denkt.
En wat maakt het uit hoe zijn ouders zijn, het gaat toch om je vriend?
Geen contact meer met je ex zou ik zeggen.
je ex vergeet je nooit, en zeker niet als je een ‘best serieuze relatie’ hebt gehad…
ga nu vooral leuke dingen doen met je vriend en ik weet zeker dat dat gevoel nog wel komt als jullie het leuk vinden en allemaal wat meer ontspannen is… als je zijn ouders etc. kent!
Als je de jongen met wie je nu bent wel heel erg leuk vindt, zou ik hem zeker niet dumpen. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat het echt ongelofelijk lang kan duren om over een ex heen te komen, maar soms ook maar een maandje of twee. Als ik jou was zou ik gewoon lekker genieten van je nieuwe vriendje & even doorbijten als je z’n ouders gaat ontmoeten. In 99/100 gevallen is het lang niet zo erg/eng als het lijkt en zijn ouders zijn vast dol op je als hun zoon dat ook is
‘verbreek’ (of verminder) het contact met je ex,
en geniet van je nieuwe relatie, ik moet bekennen dat echte gevoelens bij mij altijd later komen, dus dat zou ik even afwachten
en ja het kan eng zijn maar het is nieuw, en dat kan ook wel weer heel leuk zijn!
Misschien een beetje off-topic, maar had die jongen toevallig een bepaalde stoornis ofzo? Puur persoonlijk.