Gevoel dat het altijd van mijn kant moet komen

Hee, herkent iemand dit?
Ik ben al een tijdje vriendinnen met een meisje, maar ik heb altijd het gevoel dat alles van mijn kant moet komen. Ik stel altijd zelf voor om dingen af te spreken, naar de bios etc.
Als ze ziek is, dan bel ik dr op, om te vragen hoe het gaat enzo. Maar zelf krijg ik pas na 3 dagen een smsje met, hee waarom was je niet op school?
Dan spreek ik bijv af om uit te gaan en dan op de dag zelf: shit, ik kan eigenlijk helemaal niet, sorry!
Ik vind het zo vervelend dat ik probeer energie in probeer te steken maar er niet zo veel voor terug krijg:P

had ik vroeger ook… maar gelukkig is dat nu niet meer zo. up

jaa dat heb ik ook met een vriendin !

Eigenlijk moet je dan gewoon wachten tot zij een keer jou belt

Heb ik ook ! Ik weet geen oplossing ervoor

Niks doen en wachten tot zij wat doet?

je kunt het voorzichtig ter sprake brengen, of gewoon een tijdje niets van jou kant laten komen en kijken of zij iets uit haar zelf doet. of subtiel een hint laten vallen zo van; ik regel wel altijd alles als we afspreken he…

laat het een x rusten en kijk wat je vriendin doet ? want dan weetje gelijk of ze wel een goede vriendin is denk ik!

kun jij niet eens zoiets zeggen van; nou, verzin jij eens wat leuks! (maar dan op een manier waarop het niet lullig klinkt, nu ik dit weer overlees kan het best lullig klinken denk ik) of : zullen we een keer wat leuks doen? en dan haar wat laten verzinnen.
maaralsnog komt het dan van jouw kant, ik snap je probleem >.<

Praat er inderdaad even goed met haar over…
Het is moeilijk, maar dan krijg je er ook wat voor terug. :grinning:

Dit is geen vriendin. Zo behandel je iemand niet.
Dump haar nu het nog kan!

dat heb ik ook! maar het is altijd vet gezellig als we wel een x kunnen afspreken.
alleen als ik niets van me laat horen, dan doen zij dat ook niet.

Nee precies. Ze zit bij me in de klas en we hebben de grootste lol, en als ik wat met dr afspreek is het ook supergezellig. Maarja-_-