gevlekte benen

hee allemaal,
vaak heb ik hele gevlekte benen. Niet van zelfbruiner ofzo, maar gewoon van mezelf. Als ik dan een tijdje sta of loop ofzo worden mn benen helemaal rood/paars/blauw gevlekt. Het ziet er best lelijk uit, en mn benen lijken dan heel lomp en dik…
ik vroeg me af of meer mensen dit hebben, en wat ik er tegen kan doen?
alvast bedankt!
xx

Heb er zelf geen last van en weet ook niet zo goed wat ik me er bij moet voorstellen… Maar het klinkt alsof je doorbloeding niet helemaal goed is…

Ik heb zelf iets wat majocchi schamberg heet. In het kort houd dat in dat mijn haarvaten lekken. Er zijn verschillende oorzaken. Maar ik heb het altijd, niet alleen als ik lang sta. Ga even naar je huisarts, die wijst je waarschijnlijk door naar de dermatoloog aangezien het een nogal zeldzaam iets is waar je huisarts waarschijnlijk nooit van gehoord heeft. Succes.

Ik heb altijd witte vlekjes op de achterkant van mijn onderbenen. Doorbloeding is waarschijnlijk niet helemaal geweldig.

Ik heb exact hetzelfde, alleen stoor mijzelf er niet aan.

Ik heb daar ook last van, echt vervelend vind ik het.

Ik heb dat ook! Eerder ook in mijn handen heel erg… ik weet niet hoe oud je bent? Maar ik ben er grotendeels overheen gegroeit… ik had er heel erg last van rond mijn 15e en nu ben ik bijna 20. Wat trouwens ook heel goed helpt; bruin worden en sporten! Bruin zijn camoufleert een hoop, en sporten is goed voor de doorbloeding in je benen :slightly_smiling_face:
edit; ik heb er nu dus biiijna geen last meer van, alleen als ik heel lang op 1 plek sta.

Ik weet niet of ik hetzelfde heb, maar ik reageer toch maar even.
Ik heb een soort rondjes die een beetje rood/blauw/paars zijn over mijn benen.
Als ik het koud heb krijg ik het erger en ook op mijn armen.
Ze zeggen dat je gezond bent als je dat hebt, ik heb het al heel mijn leven.
Wat helpt is inderdaad bruin worden, dan zie je er bijna niks meer van.

@ adolphus, dankje!! hopelijk groei ik er ook overheen,

okee, bruin worden dus… dan gaan we dat maar proberen, en inderdaad maar wat extra sporten :slightly_smiling_face:
dankje!!