Hallo allemaal,
Nou, laat ik dan maar gelijk met de deur in huis vallen, ik ben aardig bang op dit moment. Ik voel me totaal niet veilig en durf nu bijna niet meer over straat.
Het begon allemaal met een aardig rare vent, die bij mijn tante in de buurt woonde. Hij zei tegen mijn oma dat hij god was en dat hij als hij groot genoeg was een einde aan de mensheid zou maken… Aardig eng. Maar ach, hij liet het bij woorden en echt bang was ik (nog) niet.
Maar het ergste moet nog komen, een paar maanden geleden begon het. Eerst was het op dieren, die hulpeloos de nek om werden gedraaid en in zijn tuin begraven werden. Toen werden mensen het slachtoffer. Bedreigd en mishandeld. Waaronder ook mijn oma. Ze heeft toen gelijk de politie ingeschakeld, die zij dat ze er niks aan konden doen en als er aangifte zou worden gedaan dat ze er toch niks aan zou hebben. Daar wordt namelijk niks mee gedaan totdat er een bepaald aantal mensen aangifte hebben gedaan. Einde verhaal.
Een paar weken geleden belde de politie. Met de boodschap dat er nu al heel veel mensen aangifte hadden gedaan en met de vraag of mijn oma dat ook wou doen, en ja, dat wou ze wel. Nu kon het proces verder en met 10 man met kogelvrije vesten zijn ze hem op wezen pakken. Hij probeerde nog te vluchten maar dat lukte hem niet. Dus toen zat hij achter slot en grendel. Tot vandaag. Vandaag belde de politie namelijk naar mijn oma. De politieagent zei dat er rechters en psychiaters naar hadden gekeken en dat hij werd beschouwt als niet gevaarlijk. Ook zei hij dat hij liever niet zijn buurvrouw zou zijn, wat mijn oma wel is…
Hij weet dat ik haar kleinkind ben en heeft bij zijn proces inzicht gehad tot alle gegevens van degene die aangifte hebben gedaan, tot telefoonnummer aan toe. Ik voel me nu echt niet meer veilig, en 1 ding weet ik helaas wel bijna zeker, als hij wil vermoord hij mensen. Ik denk dat hij ook dit niet achterwege zal laten deze keer…
Ook al woon ik in een totaal veilig dorpje in Noord-Brabant, ik voel me nu echt niet meer veilig en vrees voor mijn onschuldige oma. Wat zouden jullie doen?
Xx