Getting over him, hoe?

Ik heb er heel lang over na gedacht of ik dit moest posten maar ik weet het even niet, by the way ik wil geen reacties van “je bent 15, get over it”
Dit bericht gaat eeuwen lang worden en dan vergeet ik waarschijnlijk nog de helft.
(By the way, laten we die crush even Max noemen en m’n nu-ex Tom)
Een jaar geleden rond kerstmis heb ik een jongen ontmoet, we hebben toen wat om erlkaar heen gedraaid en “gedate”( wil het niet zo noemen aangezien ik like 13 was Ofzo). Anyhow, niks geworden dankzij mijn moeilijke gedrag en twijfels, ik heb hem tot en met nu leuk gevonden, verliefd eigenlijk, met tussenpozes als ik heb niet zag of sprak, toen het niks werd verloren we eigenlijk contact aangezien we niet bij elkaar in de klas zaten. Nu zitten we dat wel, al een halfjaar dus. Toen hij bij me in de klas kwam kwam ik erachter hoe sterk mijn gevoelens voor hem nog waren, ik was opslag weer verliefd op hem. Dit duurde wat maanden rond november Ofzo, hij had een andere vriendengroep en ik ook, dus weinig contact. Ik dacht dat ik fully over him was. In december kreeg ik een relatie met een jongen, was allemaal prima enzo, in begin januari was er een vriend jarig van mij en Max, we werden met nog een vriendin van me allebei uitgenodigd. Onze vriendschap groeide na die avond, samen met mijn gevoelens, was en is mijn eerste echte liefde. Begin februari besloot ik dat het zo niet verder kon dus heb ik het uitgemaakt met Tom, ik kon hem niet zo bedriegen.
Max is een hele slimme jongen, hij helpt/hielp me altijd als ik hulp nodig had met mijn twijfels over Tom en ook daarna, hij was de enige die als ik het over Tom had zei “het is jou keuze, als je maar gelukkig bent” ipv dumpen die eikel, want zo sprak de rest van m’n vrienden. Max wist en weet over mijn gevoelens voor hem, hij voelt me sowieso altijd aan. In dr carnavalsvakantie (voorjaarsvakantie, voor de niet brabanders) is hij helemaal losgeslagen, hij begon aan wiet, ik heb meermaals gezegd dat ik dit dom vond maar meer dan adviseren kan ik nirt doen, ik ben geen hulpverlener en ook zijn moeder niet. Aan het eind van de vakantie Appte hij mij ipv ik hem, hij wou bijpraten.
Dus zo gezegd zo gedaan er gingen bij hem afspreken, we deden wat challenges die door een app gegenereerd waren.
op een gegeven moment daagde ik hem kinda uit, ik zei voor de grap, kies een opdracht die ik niet gedaan heb, mag slles zijn rn ik doe m nu. Hij zei van ja idk idk, dus ik zei again als Joke, ja he dit was je kans, je kon slles doen, hij zoende me toen. Dat was op het moment dat ik moest gaan, opeens voelde ik een hand onder m’n shirt en ben ik gegaan, niks mis mrt die hand Ofzo alleen hij heeft geen gevoelens en hij weet dat ik ze wel heb, die hand hoorde niet bij de opdracht dus ik was confused. Heb dit besproken met hem en hij heeft gezegd ja niet de bedoeling, sorry. Slap excuus. Hij dacht niet na over het feit dat ik wel gevoelens HD. Ik probeer al een jaar over hem heen te komen en ik heb het idee dat ik helemaal opnieuw moet beginnen hiermee, ook ben ik bang dat onze vriendschap veranderd. Ik weet dat ik pas 15 ben maar please tips. For further questions of meer uitleg ask me.
Ik hoef ook niet te horen wat een eikel Tom wel niet is, dat hoor ik al 24/7 van m’n bestfriend.
Respect als je dit allemaal gelezen hebt though, ben wss alsnog de helft vergeten.
Btw op dit moment beschouw ik ons als goede vrienden.

Volgens mij kunnen wij ook niks negatiefs over Tom zeggen, want ik lees ook niks over hem, behalve dat jij gevoelens kreeg voor een ander.

Ik vind niet dat je het Max kan verwijten dat hij je zoende en geen rekening hield met je gevoelens, je daagt hem immers zelf uit en ging er in mee. Heeft hij eens duidelijk aangegeven dat hij jou niet op die manier leuk vindt? Die hand hoorde inderdaad niet, dat is wel fout van hem, dat had hij niet mogen doen.
Ik denk dus, dat je het jezelf wel zelf een beetje lastiger hebt gemaakt door deze acties. Wat betreft over iemand heen komen; zoek afleiding. Blijf veel dingen doen met andere vrienden/vriendinnen en spreek anders wat minder een op een af, anders blijf je jezelf kwellen.

+ Neem afstand van Max.

Je daagt hem uit, maar neemt hem wel kwalijk dat hij je zoent en je wil aanraken? Sorry, maar dat vind ik echt nergens op slaan. Je geeft echt een totaal verkeerde indruk aan hem… Dat hij erop in gaat en dat jij dan in de war raakt, dat is je eigen schuld.
Als jij over hem heen wilt komen, moet je niet met dit soort acties komen, dat is alleen maar verwarrend voor jullie beide. Ik zou zeggen: verbreek het contact en focus je op andere dingen.

Eigenlijk is alles wel gezegd in de comments hierboven.

Ik ben niet boos op hem. Had geen bezwaar maar heb m’n grens gwn aangegeven

Je geeft je grens aan, vervolgens daag je hem uit. Ja, dan weet die jongen het ook niet meer…

Inderdaad, wat wil jij nu?

Zat op mobiel, oeps.

Over hem heen komen…

Verbreek contact en zoek afleiding.

Op jouw leeftijd is alles nog dramatisch. Zoals hierboven al wordt gezegd verbreek het contact en zoek afleiding. Richt je op je zichzelf, op je 15de je levenspartner vinden is voor (bijna) niemand weggelegd.
Maak je niet zoveel druk.