Getrouwd stel?

Mijn vriend en ik gaan nu ruim 7 maanden met elkaar. Omdat hij op zichzelf woont ben ik ook vaak bij hem en blijf ik vaak slapen.
Maar de laatste tijd heb ik het gevoel dat we als een getrouwd stel gedragen. We gaan met dezelfde vriendengroep om, dus we zijn altijd samen. We werken allebei 6 dagen in de week en zijn nooit een dezelfde dag vrij (ik heb onregelmatige dagen stage). Ik wil meer spontaniteit in onze relatie, maar hij heeft daar niet zo’n zin in, denk ik. Doordeweeks werken, 's weekends uit, 's avonds tv kijken… enz! Hij vind het allemaal prima zo, maar ik begin me er een beetje aan te irriteren. Begrijp me niet verkeerd, we zijn allebei helemaal gek van elkaar, maar de weken beginnen steeds meer op elkaar te lijken.
Ik heb afgelopen week de hele week thuis geslapen, omdat ik altijd bij hem slaap, dacht ik ‘beetje afwisseling’.
Maar wat kan ik nog meer doen om het wat spontaner te maken tussen ons.
(weekendje weg plannen kan niet ivm werk/stage)
TIPS??

Ik zou een keertje een dagje weg doen in het weekend ofzo. S’avonds bioscoopje pakken, ga een keertje als verrassing uiteten. Lekker wandelen in het bos of naar de dierentuin ofzo. Dierentuin klinkt misschien kinderachtig, maar je bent er dan om samen te zijn en niet voor de dieren. Tis echt wel leuk.

Ga eens meer thuis eten, slapen, etc. Dan creeër je meer afstand, misschien wordt het dan leuker als jullie samen zijn. En doe je eigen ding als jullie samen zijn. Hij boven achter de PC… jij beneden boek lezen bijvoorbeeld. Vind ik zelf ook erg fijn. :slightly_smiling_face:

Bioscoop wordt niks, ik werk er namelijk… dus zo spontaan is het dan niet meer! :stuck_out_tongue:
Maar naar de dierentuin vind ik eigenlijk wel een heel leuk idee! (Nu komt de ware ik naar boven, ik ben gek op dieren!) Maar zoals ik al zei, bijvoorbeeld aankomende maand ben ik geen dag vrij dat hij ook vrij is!

Ja :slightly_smiling_face: dat probeer ik idd nu ook te doen. Helaas woont hij in een 2-kamerappartement, dus ‘we zitten altijd op elkaars lippen’ :stuck_out_tongue:

je kan toch op een avond als jullie beiden thuis zijn op springen en zeggen kom we gaan naar de bioscoop & dan gewoon een filmpje pakken :wink: Of uit eten of wat dan ook… Beetje impulsief op het moment zelf iets besluiten =)

& als jullie een keer toevallig ongepland tegelijk een dag vrij hebben, ga naar Utrecht Centraal, pak de 1e trein die vertrekt & zie waar je uit komt… :wink: Doe je een keer wat anders :wink:

Waarom nemen jullie niet allebei gewoon een weekje vrij of weekendje en ga je dan gewoon eventjes weg leuke dingen plannen, ik snap dat werken en stage erg belangrijk is maar soms moet je wel tijd vrij voor elkaar kunnen maken anders word het snel zo een sleur.

En over wat te doen ideetjes zijn leuk maar vraag hem ook wat hij leuk zou vinden,of dingen als ene dierentuin of een seaquarium, (lachen om rare dieren is altijd leuk) andere steden bezoeken, strandjes maybe zoals scheveningen en dan lekker uit eten en in een hotelletje verblijven ofzo. En vaak als je weekje of weekendje weg plant komt dat spontane van zelf, met foldertjes enzo van zullen we dit doen of dat!

Zoals ik al zei, ik werk in een bioscoop, dus we gaan er al zovaak heen omdat we gratis kunnen. Bios is niet meer impulsief! :wink:
Maar ik wil idd een dagje met hem door NL treinen, of we gaan met de motor… maarja eerst maar eens een dagje samen vrij zijn. Ik denk dat ik voor volgende maand wel een zondag vrij vraag!

Dat laatste haha dat is echt leuk. Me partner en ik gingen best vaak de stad van Amsterdam in en op een dag stonden we op centraal en we waren het beide wel een beetje zat (het weer was ook niet optimaal) en toen zei mijn partner van zeg eens een getal (ik zei iets van 82) en toen pakte we bus 82, en we kwamen uit bij een heel klein schattig klein parkje!

Ik kan geen vrij krijgen van mijn stage. Hoogstens kan ik een dagje vrij vragen, maar dan moet ik een andere dag werken. Na mijn stage (na eind juni) zal dat een stuk makkelijker gaan! Dierentuin wil ik idd echt plannen op een zondag! Dan gaan mijn broertjes van 10 en 8 ook lekker mee! Maken we er een gezellige dag van!