Getallen in het frans ???

Ik kom niet uit een paar getallen. Ik weet niet hoe je deze moet uitspreken:

220.000, ik dacht deux cent vingt mille
en
200.000 ik dacht deux cent mille?
ik weet niet of het klopt en het is best wel belangrijk…

Ook wil ik dit vertalen: De warme stroming/wind zorgt er voor dat de temperatuur in de winter nooit bij het vriespunt komt.

Ik heb : Le courant chaud… en verder weet ik niet hoe ik het moet verwoorden.

xx

Sorry, ik kan maar tot 100 tellen :’) Up!

Oh jammer!

Hm ben altijd heel slecht in de getallen. Is deux cent mille niet 2200? Ik zou het niet weten XD

Ik kan alleen tot twintig tellen, sorry :’)

goeiendag zeg, op welk niveau heb jij frans :open_mouth: 220.000? ben al blij dat ik tot 100 kan

Het enige getal dat ik nog ken is sept.

Ik heb nu 6 jaar frans alleen weet ik niet hoe je getallen boven de 1000 maakt x]

De getallen kloppen wel wat je zegt volgens mij!

hahah, maar ik zit nu in 4 havo en ik heb frans gekozen dus dan moet je wel redelijk kunnen tellen denk ik :stuck_out_tongue:

ja of het moet andersom zijn, dat ik begin met mille en dan deux cent vingt…
aaaaaah ik weet het niet :C

Nee want je zegt eerst 220, dus deux cent vingt, en dan duizend, mille. Dus dan klopt het wel.

Ohhw okee bedankt:)

die zin kan ik je alleen niet mee helpen, want mijn grammatica is niet zo goed meer dus ik kan je niet met zekerheid zeggen hoe je die werkwoorden moet vervoegen…

Deze zin: De warme stroming/wind zorgt er voor dat de temperatuur in de winter nooit bij het vriespunt komt.

Kan je ook opbouwen naar: Dankzij de warme stroming komt de temperatuur nooit bij het vriespunt in de winter.

Misschien kom je eruit als je de zin een beetje aanpast of zo.

Grâce à le courant chaud la température n’atteinds jamais le point de congélation en hiver.

Was nooit vergeten, ik denk dat het klopt. (Had vandaag examen Frans :slightly_smiling_face:)

ik kan alleen tot 20 tellen dus aan mij heb je niks :stuck_out_tongue:

klinkt logisch, maar ik heb eigenlijk geen flauw idee want ik heb geen frans meer

Dankjewel!!