Gestopt met studie

Hoi meiden,

Ik ben onlangs gestopt met mijn studie. Het was een leuke en interessante studie, maar ik zat er toch niet helemaal op mijn plek. Ook zou mijn eventuele baan niet passen bij hoe ik mijn leven zou willen inrichten na mijn studie.
Maar nu zit ik dus thuis. Ik heb op mijn werk al gevraagd of ik meer zou kunnen werken en dat kan. Alleen dit is sowieso maar rond de 20 uur dus heb ik nog heel wat tijd over. Ik hoef namelijk ook geen lessen meer voor te bereiden etc. En ik wil me ook niet heel erg nutteloos gaan voelen en ik wil ook wel leuke dingen doen, omdat ik me al zo een opgever voel.

Ik heb al een stapel boeken er bij gepakt die ik wil gaan lezen, lijstje gemaakt van series die ik wil gaan kijken en ik kan het sporten eindelijk weer serieus gaan oppakken. Maar heeft iemand nog leuke, creatieve dingen waar ikzelf misschien niet 1 2 3 op kom?

Wat betreft studie ben ik opzoek naar meiden die ook gestopt zijn met hun studie en hoe zij het hebben aangepakt/aanpakken om een goede studie te zoeken. Ik zou hier graag tips voor hebben namelijk, want ik zie even door de bomen het bos niet meer.

Alvast heel erg bedankt :slightly_smiling_face:.

Ik heb de keuze dan gemaakt om dit jaar nog af te maken. Vond het ook altijd heel lastig om een keuze te maken. Die test van icares.com heeft me best geholpen ter bevestiging en ik weet nu wat ik wil gaan doen.
Ik snap ook totaal waarom ik met een bèta-pakket een sociale studie ben gaan doen…
Zoveel studies zijn er trouwens ook niet

Je kunt naast je werk misschien een cursus gaan volgen of vrijwilligerswerk ofzo gaan doen.

Wauw alsof ik m’n eigen verhaal lees! Vooral dat van dat opgeven. Voelt verschrikkelijk, soms. Ik lees hier mee!
Qua studie kan ik je niet helpen, ik weet namelijk wat ik wil doen. Alleen ja, loting he.

Als je opzoek bent naar creatieve ideën zou je eens op pinterest kunnen kijken! Ben ik ook gaan doen toen ik gestopt was met m’n studie en inderdaad weer lekker sporten en tijd voor mezelf hebben… Ik wist alleen al wat ik wel wilde gaan doen en ik ben nu al een kleine 2,5 maand bezig met mijn nieuwe opleiding, dus wat betreft een studie kiezen kan ik je niet echt helpen… Succes!

Ik ben ook gestopt. Ik heb geen idee wat ik wil studeren nu, en zal dat voor 1 mei ook niet weten, dus ik ga volgend jaar als au pair naar het buitenland! Daar kom ik er hopelijk meer achter wat ik leuk vind en wie ik ben.

En ik heb eerlijk gezegd ook geen idee wat te doen, ik zat op kamers en ben nu weer terug dus ik heb nog niet eens een baan… Eerst daar naar op zoek!

Ik was ook na een paar maanden gestopt bij mijn eerste studie. Ik ging ook part time werken. Vrijwilligerswerk is een idee om te doen!
Ik heb uiteindelijk meer open dagen bezocht en meeloopdagen gevolgd om een beter beeld te krijgen van studies. Daarnaast heb ik een test gedaan bij het UWV om er achter te komen waar mijn interesses voornamelijk lagen.

Ik was ook gestopt met mijn studie en heb daarna via mijn “oude” school een studiekeuzetraject gedaan.
Hier heb ik vooral geleerd wat ik zelf kan en leuk vind en op basis daarvan ben ik gaan zoeken. Zo bleek dat ik erg goed ben in organiseren en dat ik daar graag een toekomst in wil. Dan valt er al een boel af. Misschien biedt jouw oude school ook zo iets aan?
Het is echt rotwerk om te doen, maar misschien kun je eens alle opleiding in Nederland op een rijtje zetten en beschrijven wat je er mee kunt.
Dan kun je vast al een heleboel afstrepen. Kijk dan ook echt naar alle opleidingen! Ik had nooit gedacht dat ik ooit iets met logistiek zou gaan doen (ik wist niet eens dat het bestond en het was geen optie) maar toen ik er een keer over las wist ik gewoon dat dat het was.
Verder kun je inderdaad misschien een cursus doen of ergens vrijwilligerswerk? Misschien in een wellicht toekomstige branche? Dan kun je al een klein beetje werkervaring opdoen. Ook al betaald het niet, werkervaring kun je nooit teveel hebben. En mocht je een bepaald iets niet leuk vinden (bijvoorbeeld: wordt penningmeester van een organisatie, blijkt dat je dat niks vind, kun je accountancy als opleiding afstrepen) weet je ook welke richting je niet op wil.

Wat jammer dat de studie niet goed bij je past :frowning_face: Ik zou zelf lekker muziek gaan maken en gitaar gaan spelen, foto’s maken of schrijven en nog de uitdaging erin vinden om met je hobby een beetje geld te verdienen.Je kan ook proberen een nieuwe taal te leren. Heel veel succes in het zoeken van een nieuwe opleiding en verspil niet de vrije tijd die je nu hebt!

Ik ben ook gestopt met mijn studie, de eerste maanden ben ik bezig geweest met elke dag overal waar ik kon solliciteren, en na 3 maanden had ik toen eindelijk werk.
Ik heb vooral studiekeuzetesten gemaakt, waar steeds wel ongeveer hetzelfde uitkwam. Daarvan heb ik steeds de top 10 bekeken. Ergens wist ik wel al wat ik ongeveer wilde en uiteindelijk bleven er nog 3 keuzes over waar ik mee ben gelopen met meeloopdagen en toen was de keuze zo gemaakt.

Ik weet eigenlijk niet meer echt wat ik precies in mijn vrije tijd deed, maar ik heb me geen moment verveeld, dat weet ik wel, ik was toch meestal wel een dag of 5 per week bezig met dat ik een keer die dag moest werken.

Ik durf niet te stoppen maar eigenlijk wil ik t wel…

Vrijwilligerswerk is een goede tip! Staat ook nog eens goed op je CV. Verder tja, waar ben je goed in qua creativiteit? Schilderen, tekenen, fotograferen, muziek maken? Succes trouwens met het vinden van een passende studie. Meeloopdagen/proefstudeerdagen zijn echt heel handig om een goed beeld te krijgen. Weet je al wel welke kant je op wilt? Bijvoorbeeld medische kant of juist economisch? Als je dat weet dan kun je ook weer een hoop wegstrepen.

Ik zit precies in dezelfde situatie nu! Sinds deze week gestopt en weet nog niet helemaal hoe ik mijn tijd in moet delen. Ik blijf dit topic even volgen. Wil je in september alweer beginnen of volgend jaar pas? Zelf zit ik heel erg in de knoop met de regeling dat je je voor veel studies voor 1 mei moet inschrijven :confused:

Hoi,

Je kunt in de tussentijd ook eens kijken of er misschien een thuisstudie is die je leuk vindt. Zo zit je niet meteen helemaal stil wat studeren betreft en kom je er misschien achter wat je echt leuk vindt. Je kunt dan bovendien gewoon studeren waar en wanneer jij dat wilt, daar voel je je misschien beter bij. Kijk bijvoorbeeld eens op http://www.wijss.com.

In ieder geval veel succes!