Gestopt met studie. En nu?

Hoi allemaal,

Allereerst: mijn account hier is nieuw, maar ik lees al jaren mee hier. Ik heb heel veel dingen opgelost zien worden en hoop dat jullie mij ook kunnen helpen!

Vorige week ben ik gestopt met mijn studie Verpleegkunde. Vorig jaar ben ik uitgeloot voor Geneeskunde en dit was mijn 2e keuze. Helaas geen goede keuze. Hopelijk heb ik dit jaar meer geluk met de loting/toelating.

Ik ben altijd heel erg bezig geweest met van alles en nog wat. Ik was altijd heel erg druk. Ging van de ene hobby naar de andere, school tussendoor, werk… En nu valt die school dus weg. Ik ga niet fulltime werken (die optie is er niet) en de hele dag met mijn hobby’s bezig zijn, dat lijkt het me ook niet helemaal. Het enige ‘moeten’ wat ik nu nog heb is het leren voor de toelatingstoets voor Geneeskunde in België. Hier zit gelukkig ook al aardig wat tijd in.

Het is nu april en pas in september ga ik weer studeren. Ik zoek iets leuks en nuttigs om deze tijd te overbruggen, maar ik weet niet zo goed wat. Ik heb mijn rijbewijs vorig jaar gehaald, en ook een EHBO diploma heb ik. Ik wil graag iets doen wat altijd van pas kan komen, en eventueel leuk op m’n cv staat.

Ik heb een heleboel eisen maar ik weet eigenlijk niet wat ik precies wil. Ik hoop dat jullie iets leuks weten, het zou mij heel erg helpen!

Liefs

Een andere taal leren?

Ik zat inderdaad ook aan vrijwilligerswerk te denken. Zeker met je EHBO diploma zal je vast ergens goed kunnen helpen. Of zoiets als de zonnebloem, of buddy worden van iemand die bv. gehandicapt en/of eenzaam is? Weet niet of dat iets voor je is hoor, het is een suggestie.

@vanwyngarden AED en reanimatie zat bij de EHBO cursus, maar goede suggestie!

En verder ja, dat vrijwilligerswerk… Ik heb er ook aan gedacht inderdaad, maar ik ben gestopt met mijn stage (en daarmee dus mijn opleiding) en om nou na een week alweer iets soortgelijks te gaan doen is misschien niet het beste wat ik kan doen. Denk ik hoor, misschien vind ik het juist wel heel leuk!

Ik voel me een beetje een kreng als ik dingen afwijs, zo bedoel ik het niet!

@Floor Taal leren lijkt me heel leuk, maar ik was al niet zo’n ster met talen op de middelbare. Misschien is die kennis bijhouden/ophalen wel iets voor mij! Vooral Engels zou ik heel graag goed willen spreken. Nu voel ik me zo gebrekkig soms. Bedankt voor je suggestie (:

Soms denk ik dat ik iets meer ‘out of the box’ moet denken, maar geen idee wat ik precies moet gaan doen.

waarom ga je geen maandje weg, een taalcursus volgen? Engels komt altijd van pas en dan ben je er eventjes tussenuit. Je kunt het op verschillende plaatsen doen. Veel personen die ik ken en die gestopt zijn met hun studie hebben hiervoor gekozen en het is heel erg bevallen :slightly_smiling_face:

Bijles geven misschien? Kan fijn zijn en je verdient er iets mee!
En je kan nog naar wat lesdagen / opendagen voor geneeskunde of ingangsexamen gaan misschien?

Ik dacht dat je bij EHBO ook uitbreidingen kon volgen … kan ook interessant zijn :grinning:
Evt. kan je ook nog bij rode kruis gaan helpen?