Gestopt met de pil

Heei meiden,
Ik zou graag wat advies krijgen. Sinds een paar weken ben ik gestopt met de pil, ik slikte deze een paar maanden maar reageerde niet goed op de hormonen en zat niet goed in mijn vel. Ik heb een vriend, maar nog geen seks. Wel denk ik dat dit binnen de komende maanden ergens gaat gebeuren, nu vroeg ik me dus wat af. Heeft er iemand ervaring met een voorbehoedsmiddel zonder hormonen wat betrouwbaar is (behalve condooms)? Ook heb ik nog geen condooms, dus mensen tips welke fijn zijn om mee te beginnen en betrouwbaar? Alvast bedankt! :blush:

Ik heb ervaring met de nuva-ring. Wel hormonen, maar toch anders dan de pil. Als je niet goed op de pil reageert, kan het dus zijn dat je hier wel goed op reageert. Ben zelf ook over gestapt op de nuva-ring toen ik random huilbuien kreeg van de pil.

Qua condooms… Eerlijk gezegd denk ik niet dat het heel veel uitmaakt. Ik herinner me vaag één of ander Duits merk waar mijn ex absoluut niet dol op was, maar verder heb ik verschillende dingen geprobeerd en ik merk het verschil persoonlijk niet. Ik neem aan dat ze ook even betrouwbaar zijn (tegen de 100%, maar niet helemaal).

Ik volg even, want ben sinds anderhalve week ook van de pil af. M’n doorbraakbloedingen hielden maar niet op, daarom leek de huisarts het beter om 1/2 maanden te stoppen, maar ik twijfel nu of ik op een ander voorbehoedsmiddel overstap.

Qua condooms vinden mijn vriend en ik persoonlijk die van Durex het fijnst omdat daar al wat glijmiddel opzit en dat dus wat minder stroef is. Maar ik zou gewoon zo’n 3 stuks verpakkingje kopen van een merk, dan ben je iig voorbereid mocht het een keer gebeuren en dan kan je daarna met je vriend wel bespreken wat zijn voorkeur misschien is.

Mijn vriend en ik gebruiken meestal die van de kruidvat huismerk, de ultra. Zitten in een rode verpakking. Ze zijn wat dunner.

Misschien is het verstandig als je even met je huisarts gaat praten voor een alternatief. Er zijn lichtere pillen die veel minder bijwerkingen door hormonen hebben.

Mijn vriend vindt de Durex Real Feeling (ofzo) erg fijn :wink:

Ik zal gewoon de Durex Classic kopen. Altijd goed lijkt mij haha. Voor de eerste keer zal ik ook glijmiddel aanraden (ook gewoon die feel, vgm is de naam nu sensitive, van durex zonder smaak of wat dan ook). Zonder glijmiddel had het bij mij niet gelukt :cold_sweat: Gaat zo veel makkelijker. Als je het trouwens niet heel chill vind om dit gewoon in de etos of kruidvat te kopen, kan je het ook bestellen via sites zoals condoomanoniem.nl. Er staat dan ook niet op het pakketje wie de afzender is. Over een ander voorbehoedsmiddel, ik hoor wel meer mensen die een spiraaltje hebben. Alleen wat daar de voor- en nadelen van zijn weet ik niet precies.

Al aan Implanon gedacht?

Wingman kan ik je aanraden als je nog geen ervaring hebt met condooms.

Ik heb een implanon, ben nu al een halfjaar niet meer ongesteld geweest (heel fijn), kan hem voelen zitten maar hij is niet zichtbaar met een t-shirtje, deed geen zeer bij het zetten en je hoeft 3 jaar niet te denken aan het nemen van anticonceptie. Maar iedereen reageert er anders op. Voor mij in ieder geval ideaal.

Ik vond de prikpil echt ideaal.

Ik heb de prikpil vind het veel beter dan een gewone pil, heb ook nergens last van :slightly_smiling_face:.

Wil je verder praten over dit onderwerp? Dan kun je terecht in het volgende topic: http://forum.girlscene.nl/forum/seks-zo/algemeen-anticonceptiepil-topic-lees-eerst-de-beginpost-227083.0.html