Gestoken

Ik wist niet precies waar ik het neer moest zetten vandaar dat ik het maar hier even doe.

Ik ben daarnet dus gestoken tijdens het fietsen door een bij of hommel. Het voelde echt heel groot, want het knalde in mijn gezicht en bleef haken aan mijn lippen. (trauma’s meteen)
Hij stak net onder mijn onderlip. Het doet echt pijn maar ik zie nog geen zwelling.
Ik was vroeger allergisch voor wespen steken maar de laatste keer dat ik daardoor gestoken was gebeurde er niet veel.
Nou ik weet dat als je er allergisch voor bent dat je het meteen de eerste 5 minuten merkt. (duizelig, zweten ect)
(Dat is nog niet echt het geval hoewel ik me wel panisch zit te maken).

Maar mijn vraag is of iemand weet hoe erg zo’n steek gaat op zwellen en hoelang dat duurt voordat het opzwelt? Ik kon er niks over vinden op internet.
Gebeurt dat het eerste uur al of kan het ook zijn dat ik morgen wakker word met een dikke onderlip?

Ik hoop dat iemand me er iets over kan vertellen. Xx

ik denk dat het niet echt serieus is,

voor de zwelling of pijn te minderen zijn ijsblokjes op de plek aan te raden en vergeet niet insectenbeten zalf te gebruiken.

ik heb ook ong deze senario gehad waardoor ik geen angel zag maar wel een rode vlek/irritatie en branderig gevoel had, ik heb die betenzalf goed aangesmeerd en het was weer voorbij

Okay, thanks. Aangezien ik morgen weer moet werken (eigenlijk vandaag maar dat heb ik voor de zekerheid maar afgezegd) zwelde het heel erg op? Ik moet namelijk veel mensen spreken en als ik een mega dikke lip heb voel ik daar niet zoveel voor :stuck_out_tongue:

in mijn geval was dat niet zo.
de rode plekken verdwenen weer. maar als je zeker wilt zijn, kan je altijd een dokter ofz raadplegen.

ik weet alleen, helaas niet, de soort insect die mij stak.

Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken. Mensen met een heftige allergie voor wespen etc. Merken dat meestal meteen door een zwelling en hevige pijn. So, don’t worry! Je had er anders echt allang last van gehad.

Meestal is de eerste keer dat je gestoken wordt door een bij/hommel/wesp ook meteen de ergste. Ik denk niet in jouw geval dat er nog iets gaat gebeuren eigenlijk.

Ik ben nog niet zo lang geleden ook gestoken door een wesp of een bij, weet nog steeds niet wat het was… Hij stak bij mij in de bovenkant van mijn borst, dus dat was ook niet echt fijn. Het is bij mij vooral rood gaan worden en niet echt hard gaan zwellen. Ik had er de tweede dag wel meer last van, vooral van branderigheid en jeuk. Misschien kun je daar rekening mee houden, dat dat nog gaat komen. Nog even goed koelen met ijs of een coldpack, dan moet het mee gaan vallen.

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb wel nog steeds last van irriterende huid (op de plek waar ik gestoken ben) maar nog geen ernstige veranderingen. Ik had gelezen dat het in 2 uur dan gebeurd zou moeten zijn dus ik denk dat het wel mee zal vallen :slightly_smiling_face:

Enige nadeel is dat ik vorige keer (ben al een aantal keer gestoken) een paar dagen later het nog kwam. Het is alweer een tijdje geleden dus vandaar dat ik niet precies meer wist hoe mijn reacties erop waren. Maar ik ga ervan uit dat het gewoon bij pijn blijft deze keer haha.

^ Mensen met een allergische reactie op wespen- en bijensteken krijgen binnen 15 minuten na de steek al ernstige klachten. Het zal bij jou dus ook met een sisser aflopen. :slight_smile:

Update:

Ja het ziet eruit alsof ik zwaar aan de botox zit :’) Heb echt een mega dikke onderlip…Kut beest. Koelen lijkt me het best of zijn er nog andere middeltjes wat tegen de zwelling helpt?

(sorry als ik iedereen hier er zoveel mee raadpleeg, maar ik hoor het liever van een persoon dan dat ik het zelf opzoek op internet)

Koelen werkt echt het beste. Je hebt allemaal wel huis-, tuin- en keukenmiddeltjes om je steek te behandelen, maar ik geloof daar niet zo in. Misschien werkt een insectenbeet-zalf van het Kruidvat of iets dergelijks, maar verder zou ik niet al te veel gaan experimenteren.

Ik heb er geen verstand van maar het klinkt heel pijnlijk :flushed: Hopelijk gaat het snel beter!

ok