Gestaar.

Hallo meiden :grinning:.
Voordat jullie ook maar iets zeggen, dit is geen ‘typisch-wanhopig-meisje’ verhaal.
Er is iets anders gaande. Eens zien of jullie dit raadsel kunnen oplossen.
Oke, ik begin maar bij het begin.
Ik zit in de 1e van de middelbare school. Niks speciaals. Alle 1e klassers hebben een junior-mentor uit de 3e. Mijn klas dus ook. Een jongen en een meisje. Iedereen uit mijn klas kent ze goed en we zijn net ‘vrienden’. Als we dus nog vragen hebben of dergelijk kunnen we altijd bij ze terecht. Het ging goed en er was niks aan de hand. Vanaf een bepaald moment begon die jongen me aan te staren. Eerst merkte ik het niet op maar later gebeurde het steeds vaker. Mijn vriendin merkt dit ook op.Een voorbeeld: Mijn vriendinnen en ik lopen de trap af ( de trap is als het ware ‘in’ de aula, je ziet dus als je in de aula bent de mensen die van de trap naar boven/beneden komen) en we kletsen, dan kijk ik naar beneden en dan zie ik hem. Hij kijkt me dan op een rare manier aan. Je zou dus denken dat hij mij leuk vindt. Nee. Dat denk ik niet. Ik ben niet knap , niet grappig , niet schattig etc. Geloof me.Hij zou eerder een koe hebben getongd.Ik meen het. Wat betreft contact spreekt hij me soms wel via twitter. Maar niet zo vaak. Wil ik ook niet, ik wil gewoon dat hij normaal doet. Dus ik ontloop hem. Ik weet niet waarom, maar ik voel me niet op mijn gemak. Ik wil ook minder vaak in de aula gaan zitten. Jezus het is echt irritant. Ik zou het liefst naar hem toe gaan , focking hard gaan schreeuwen waarom hij raar doet en vragen wanneer hij normaal gaat doen. Maar dan denk ik weer, het is maar gestaar. Je kan niet iemand verbieden om NIET te kijken. Wat vinden jullie ervan en wat denken jullie dat dit zou kunnen betekenen? Mijn complimenten als je dit hebt gelezen :slightly_smiling_face:.

Je moet niet zo onzeker zijn!

Hmm, er staat dat jullie bij jullie junior-mentor terecht kunnen met vragen of dergelijke. Waarom vraag je het niet? Het is beter dan boos worden en anders blijf je maar met die ongemakkelijkheid zitten…

En ik ben het eens met Sushi!

Haha. Ja dat hoor ik wel vaker, ja. Mijn vriendin zei dat ze niet denkt dat hij mij leuk vindt. Ze zei wel dat ze het niet lullig bedoelde maar het komt op een of andere manier toch hard aan.

Ja inderdaad. Maar ik bedoel ik heb er toch de ballen niet voor en het is ook zo dat hij naast het feit dat hij een junior-begeleider is ook gewoon een leerling is. Snap je een beetje wat ik probeer te zeggen?

Herkenbaar. Ik word ook vrij veel (ik weet natuurlijk niet precies hoe vaak anderen aangestaard worden), aangestaard. Dit vind ik echt heel erg irritant, doordat ik dan ga blozen en me schaam. Zoals je al wel merkt, heb ik geen oplossing haha. Dit komt meer neer als een up.

Hier heb ik zo’n hekel aan. ’ Ja je stelt je aan, ja het is niks '. Ik vraag hier gewoon wat het zou kunnen betekenen. Jezus.

Dankjewel :slightly_smiling_face:

Bedankt voor je reactie :grinning:.

Dat hij naar je staart, betekent niet (meteen) dat hij je leuk vindt. Ik zou het gewoon uit je hoofd proberen te zetten.

Ze bedoelt gewoon dat je misschien een beetje te overdreven reageert op de situatie.
In dit citaat ook, trouwens.
Jezus.

Ik vraag alleen naar mogelijke betekenissen van dit. Oke, fijn dat dit niks betekent. Heerlijk zelfs. Ik was er ook niet van uit gegaan dat hij me leuk vond.

Ze verwoordde het wat anders, vandaar. Als ze dit had gezegd had ik het wel begrepen.

Ja ik snap je wel redelijk en het lijkt mij ook wel lastig (eng) om zo iets te vragen, maar als je het écht wil weten, lijkt me dit toch de enige oplossing.
Het is ook goed mogelijk dat jij je er wat te druk om maakt. Ik wil hier niet mee zeggen dat je je aanstelt, maar ik bedoel dat het waarschijnlijk ook voor een deel met je onzekerheid te maken heeft. Iemand die je aanstaart laat je nou niet echt op je gemak voelen, maar je bent er misschien ook wat teveel mee bezig.
Ik weet dat het lastig is, maar probeer wat minder op hem te letten. Ga zitten waar je wil zitten, maar laat je niet door hem “wegjagen”.
Ik hoop dat je een beetje snapt wat ik bedoel.

Ja ik snap je helemaal.
Dit helpt echt. Dankjewel.
Ik zal het proberen.