gespreksstof??

heyyhoii,
Ik heb dus een jongen leren kennen en ik weet echt al super veel over hem! Hij is super lief en aardig, en zo denkt hij ook over mij. Alleen we weten nu alles van elkaar en aangezien hij niet veel meemaakt en alleen maar ziek op bed ligt. Tsjaa… we hebben dus geen gespreksstof meer, ik wil ook graag lieve dingen zeggen weten jullie iets??
xoxo

Vraag of je langs kunt komen met een fruitmandje ofzo?

Als hij bijna alleen maar ziek op bed ligt, neem ik aan dat je hem alleen spreekt via Whatsapp/SMS/Social Media? Probeer inderdaad een keer langs te gaan bij hem, zou hij zeker waarderen en dan krijg je alleen maar meer te weten over hem :slightly_smiling_face:

Typisch iets voor saaie mensen: geen gespreksstof weten. Als ik me ergens in verdiep, een hobby bijvoorbeeld, dan kan ik daar makkelijk uren over praten. Desnoods praat je over iets algemenere zaken zoals het nieuws, muziek/films of sport (stel dan ook vragen, hoe hij/zij daar tegenaan kijkt). Desnoods kun je nog over ervaringen lullen (dan moet je wel iets meemaken inderdaad).

Hopelijk heb je hier iets aan.

Veel succes en beterschap aan die jongen :slight_smile:

What the actual fuck. Jij bent echt kwetsend in je antwoorden wist je dat?

Ik denk dat je graag wil horen dat niet iedereen zo geweldig is als jij. Bij deze.

Het is een manier van schrijven die naar mijn mening beter aankomt waardoor ze er meer aan heeft. Dat het wat minder prettig is om te lezen klopt inderdaad.

Nee, dat is niet zo. Ik heb plussen, maar ook grote minnen, alleen liggen die minnen op een ander vlak.

@ be Yourself: doe even normaal. Je hoeft niet perse iets kwetsend te zeggen voordat het aankomt hoor. Ik zie al waar jouw minnen liggen dan.

Nee, wat jij zegt is onnodig en vaak de grootste onzin. Je kan gewoon beter je mond houden als je geen normaal antwoord kan geven.

Hoewel ik het eerste zinnetje van be Yourself echt de grootst mogelijke bullshit vind (ook leuke mensen hebben wel eens gebrek aan gespreksstof, what the fuck :’)), het tweede deel is wel waar. Verdiep je in zijn hobby’s (of als je dat nog niet weet, vraag wat dat zijn). Vertel over jouw hobby’s. Praat over die nieuwe film/band/boek.

Hoezo? Deels is het waar. Er is ALTIJD gespreksstof. Hoe was je dag? Lekker weer he? Wat vind je daar nou van?

Ik had het ook over haar eerste zin, en dit gaat niet alleen over dit topic alleen.

wat is er mis met jou zeg, keer op keer dit soort opmerkingen.

hier ben ik het mee eens.
Als je niet praat ben je saai toch?
Je moet trouwens nooit denken aan gespreksstof dat komt vanzelf, want nu wil je te graag en dat is duidelijk. hij kan ook wel over iets beginnen. Zoniet, oke dan passen jullie gewoon niet bij elkaar. Klaar. niet zo moeilijk over doen altijd…

Gedraaaag je , dit kan kwetsend zijn !!

Aan Cheyenne: Kwetsend maak jij ervan. Dat jij je erdoor aangesproken voelt geeft aan dat die zin schijnbaar op jou van toepassing is. Het is ook anders te formuleren: ‘‘Als iemand de hele dag niets zegt, vindt jij het dan een aardig en spontaan persoon?’’

Aan Snijboon: Onzin vind je het niet, want anders zou je er niet zo fel op reageren. Een mens zoekt sensatie en schijnbaar vind je mijn berichten dusdanig interessant dat je Ts compleet negeert en mij wilt ‘verbeteren’. Echter gebeurt het tegendeel: ‘je blaast mijn bericht onnodig op’. Ik zou er in jouw geval gewoon om lachen en er verder niets mee doen.

Aan Anoniem: Je vindt dat mijn mijn reactie kwetsend kan zijn. Leuk voor jou, alleen ben ik het daar niet mee eens. Ik heb nooit geschreven dat Ts een saai persoon is en ik heb ook nooit geschreven dat mensen die nooit praten per definitie saai zijn. Ik heb alleen geschreven dat een kenmerk van saaie mensen is dat ze niet weten waar ze over moeten praten, terwijl ik wel met elk type mens kan praten. Of het dan een leuk gesprek wordt is weer wat anders.

Aan Brokenmirrorr: Zelfde verhaal, het is hoe je het interpreteert. Taaltechnisch gezien heb ik geen specifiek iemand genoemd en niemand dus persoonlijk beledigd.

Wat een belachelijke opmerking zeg.

OT: Je kan altijd wel vragen hoe iemand zijn weekend/week/dag was, of hij/zij nog wat leuks gaat doen, op vakantie gaat, blabla. Op dat antwoord kan je altijd wel reageren! Gaat diegene werken? Oh leuk, waar werk je dan? Op vakantie? Oh leuk, waar naar toe? Al eens eerder geweest?

Vertel ondertussen gewoon zelf ook eens wat. En onthoud: jij bent niet de enige in het gesprek he, de ander kan zelf ook praten. Dan komt het echt wel goed!

Be Yourself, je kan nu wel mega interessant gaan doen maar je snapt zelf ook wel wat wij hiermee bedoelen. Het is gewoon een onnodige opmerking en je had het ook anders kunnen verwoorden. Hier voelt de TS zich in ieder geval niet beter door. Daarnaast vroeg ze niet om oordelen, maar om tips.

ik snap persoonlijk totaal niet hoe je een klik kan voelen met iemand waarmee je niet gewoon van nature uren kan zitten lullen over vanalles en nog wat :S