Lastig!
Bij mij gaat het vanzelf, maar dat is ook niet alles… want ik praat zóveel dat zij niks meer kunnen zeggen en ze ook niet meer luisteren naar wat ik allemaal zeg xD. Mensen zeggen altijd; “wooow, wat stel jij veel vragen zeg!” Maar daar ben ik ook écht geinteresseerd naar, dusja.
Volgens mij praat ik altijd over school(toetsen,vakken,leraren), of over muziek(instrumenten), of over andere mensen (roddelen xD), of over kledingaccesoires (dan zeg ik dat ik iets mooi vind ofzo), of over wat ik die middag ga doen en vraag dat aan de ander ook, of over een televisieprogramma, of over wat iemand ooit gezegd heeft, of overrrr eten ofzo, lekkere dingen. Als je iemand nog niet zo goed kent kun je toch ook gewoon oppervlakkig vragen naar wat algemene informatie:
-broers/zussen/familie
-huisdieren
-droomberoep/studie
En je kunt ook praten over de liefde… of over de dood… of over (de zin van) het leven…over (bij)geloof (eventeel, ik niet)…over je ouders en opvoeding…over wat je allemaal irriteert…over dingen waar je écht van houdt. Haha. Maar dan moet je wel de juiste persoon hebben, om over niet-oppervlakkige dingen te praten.