Gespreksonderwerpen ?

Ik ga woensdag afspreken met een jongen die ik heel leuk vind (: ik ken hem via msn dus ik heb hem nog nooit in het echt gezien. (hij is een vriend van mijn beste vriendin dus hij is geen pedo ofzo :d) ik ben heel erg verlegen bij jongens die ik niet goed ken dus ik ben bang dat er veel stiltes gaan zijn.
weten jullie misschien een paar gespreksonderwerpen en tips hoe ik minder verlegen kan zijn?
xx

Mischien kan je iets zeggen over iets grappigs dat je onlangs hebt meegemaakt, je broer die lastig is, een goede film die je laatst zag… als het gesprek echt stilvalt kan je nog over het weer beginnen.

school, sport, familie, alles wat je kunt bedenken?
en gewoon jezelf zijn, zoals er hier al 1000 keer is verteld

je moet grapjes maken, niet teveel, want dan komt het wanhopig over (":
je kan het over geloof hebben, of over school, intresses, over je werk, of over je familie (“ja mijn broertje is het zwarte schaap in onze familie hoor, en die van jou?”) dan krijg je weer reacties en loopt het eigenlijk vanzelf.
je moet er ook rekening mee houden dat hij ook wel gespreksonderwerpen zal aanknopen en dat het niet geheel van jouw kant af hoeft te komen. Tenminste, daar gaan we maar vanuit.
Ik ben zelf ook nogal verlegen. Het beste is om gewoon jezelf te zijn. Schaam je niet voor wat dan ook, dan zal hij je helemaal geweldig vinden, omdat je je niet voordoet als een ander persoon (;
heel veel succes meid!

Ik begin gewoon altijd over een grappig detail, bijvoorbeeld z’n bril (zonnebril kan ook natuurlijk) en dan rol je van het ene onderwerp in het andere, op t laatst hadden we het over met de bus naar parijs gaan! (was dan wel geen jongen waar ik een date mee had, ik heb namelijk een vriend. Maar was gewoon een spontaan gesprek tijdens t stijldansen)

Dus mijn tip: begin gewoon ergens over en als het goed is loopt het gesprek dan vanzelf. En ga jezelf inderdaad niet mooier voor doen door te overdrijven, te liegen, of opeens doen alsof je ergens heel veel verstand van hebt! (zoals voetbal, dat is echt irritant) en als hij jou ook wel een beetje leuk vindt dan is het echt niet erg dat er wat stiltes vallen, het is onzin om te denken dat je urenlange gesprekken op je eerste date moet hebben en dat als je dat niet hebt dat het dan niet klikt! Let it be=)