gespreksonderwerpen

hey, ik ga binnekort op een date met een jongen, tprobleem is dat hij niet veel zegt, ik moet altijd alles uit hem sleuren, hem vragen stellen, … hebben jullie misschien tips voor mij om hem wa meer aan het praten te krijgen? dingen die ik kan vragen, gespreksonderwerpen,…

Danku

Muziek en games?

-hahaha niet alle jongens praten alleen maar over muziek en games
al zijn 't er wel veel!

Nee, maar het zijn onderwerpen waarbij niet tot weinig stiltes vallen…

Dit probleem had ik zondag ook!!!

Ik vroeg aan me beste vriend wat ik allemaal kon zeggen enzo, hij zei als jij maar praat komt het wel goed… En het kwam ook echt goed. We zouden naar de bios gaan, maar we hadden 5 minuten voordat de film begon geen zin meer, dus toen zijn we gaan poolen. Het was dooooooooodddlachen en supergezellig … daarna bleven we 40 minuten op de kruispunt praten waar we altijd 2 andere richtingen opgaan. Toen me ma belde waar ik bleef liep hij zelfs mee naar me huis, we raakten niet uitgepraat :blush:

En nu even OT: laat het gewoon lekker op je afkomen :grinning:

Laat het gewoon op je afkomen, je ziet vanzelf wel hoe 't loopt.
Als je daar eenmaal bij hem bent, komen er vanzelf dingen in je op om te zeggen! en misschien gebeurd dat wel inneens bij hém! =).

Ga in iedergeval met goede moet naar je ‘date’ en straal uit dat je helemaal happy bent! 't komt vást allemaal goed! =D

Succes! laat je even weten hoe 't was?

Liefs…

Ok, dus ik woon in west vlaanderen, hij in antwerpen (ik belg, hij nederlander) dus ik nam de trein. eerst een week aan stuk twijfelen ‘wat gaan we nu doen in antwerpen.’
Dus ik kom daar toe, ben eerst antwerpen eens alleen gaan bekijken (was er nog nooit geweest) en toen heb ik hem verwittigd dat ik er al was, kmocht daar nog een uur wachten. dan was em er eindelijk, en hebben we samen door de winkelstraten gewandeld (maar ik haat winkelen met jongens, kdoe da enkel met mijn beste vriendin) dus ik voel me daar kei schuldig nattuurlijk omdat ik da nie zo leuk vond. Dan zijn we op een terrasje iets gaan drinken (geen enkele van de twee die meer dan 10 woorden zei) echt kwou mezelf doodschieten mocht ik een geweer gehad hebben…achter dat ene drankje, voelde ik dan mijn hoofd kei veel draaien omdat ik geen alcohol gewoon ben (geen ongelukken gebeurd hihi kheb me kunnen inhouden)
Soit, dan zijn we teruggekeerd en naar de cinema gegaan, en daarna heeft em mij terug naar het station gebracht.
Maar die stiltes zijn echt nie plezant, hij is een stille, en ik ben een stille alsk mij nie op men gemak voel. Dus jah, kben al op fijnere dates gegaan. We komen beter overeen online :bored: na de date op de chat was alles terug normaal, kvind het raar maar ja…

Jammeerrrr !!! waarschijnlijk dacht hij precies hetzelfde … raaraa waar zullen we het over hebben :pensive:

Als je de hele tijd gaat praktiseren over “waar zullen we eens over praten” dan blijft het ook stil.
Je moet gewoon willekeurig wat zeggen. Over wat hij de dag daarvoor gedaan heeft en daar over doorvragen als het kan.

Hij wil nog eens afspreken :astonished:
hij denkt dat we allebei nog wat gaan loskomen
en hij denkt dat ik de moeite waard ben, en leuk ben
wat nu! :anguished:?

Positief, toch?:slightly_smiling_face:
Tenzij jij het echt niet meer ziet zitten met hem natuurlijk…
Het is wel het proberen waard; wie weet komen jullie meer los bij een tweede date en bloeit er iets moois tussen julie?
Wie weet ook niet, maar dat geeft niet;je hebt het dan toch nog een kans gegeven…Het kan natuurlijk zijn dat jullie allebei een andere type persoon nodig hebben; iemand ‘losser’ ofzo…
Veel succes!
xXx

Weetje je moet niet eens echt over gesprekonderwerpen gaan nadenken, het komt vanzelf allemaal anders komt het er zo geforceerd en nep uit.

Maar de eerste date is altijd wat ongemakkelijk. Als je elkaar beter kent komt dat helemaal goed. En daarbij, jongens vinden het meestal niet eens fijn als meisjes aan een stuk door alleen maar praten. Het komt goed :wink:
Spreek nog een keer met m af!

echt precies hetzelfde probleem hier… hij is heel stil en ik ook… staan we daar, ik kon wel wegrennen ^^ maar uiteindelijk kwam het wel op gang, alleen had ik hem al zo vaak op msn gesproken dat we eigenlijk meer een beetje aan het herhalen waren maar achja :cold_sweat: op de een of andere manier weten we ook altijd weer op het onderwerp: school uit te komen, haha… in de vakantie nog wel

maar je moet er niet teveel over nadenken wat je gaat zeggen want dan is het niet zo spontaan meer… stiltes zijn inderdaad erg onprettig maar je moet het niet opvullen met geforceerde dingen… probeer erachter te komen waar ie zoal in geïnteresseerd is enzo en dan kan je daar verder op in gaan… of als je al weet dat hij een bepaald ding heeft gedaan gewoon daar wat meer vragen over stellen

wow, wat klinkt dat opeens slim… als ik het nou zelf ook eens opvolgde :grinning:

nja als je dan toch gespreksonderwerpen wil;
uitgaan
games
muziek
hobby’s
voetbal
eten

Ik heb geweldige tips voor je!
Hier komt een heel gesprek, lees dat maar eens een paar keer door en je bent nooit uitgepraat als je hem weer eens ziet!
(M=meisje, J=jongen)
J: hoi
M: Hey schatje
J: Hoe gaat het lieverd?
M: Goed, en met jou?
J: Ook goed
M: Mooi zo!
J: uhm…
M: welke sport deed jij ook alweer?
J: Tennis
M: Ooh dat vind ik echt leuk
J: Haha
M: Maar ik bak er niks van
J: Hahahaha
M: Je bent echt knap
J: hahaha
M: Ik heb je deze tijd zo erg gemist
J: ik jou ook hahaha
M: Heb je huisdieren?
J: Ja
M: Welke?
J: Een poes
M: hoe heet ie?
J: zij heet Mellissa
M: Mooie naam schatje!
J: hahaha
M: Oh meneer de brug bij ons op school is zo’n lul!
J: hoezo?
M: nou, hij scheld iedereen uit?
J: ooh
M: heb jy ook van die domme leraren?
J: ja
M vertel
J: mijn gymleraar slaat meisjes
M: dat meen je niet!

(ZIE JE NOU? ALLES KAN IN EEN GESPREK… MAAR ER IS 1 REGEL, HOU HET BOEIEND VOOR HEM, DUS HEB HET OOK OVER ZIJN INTERESSES ENZO… KIJK IN DIT GESPREKJE VROEG HET MEISJE DE HELE TIJD DINGEN AAN HEM, EN DAARNA VERTELDE ZE OVER ZICHZELF… THAT’S THE SPIRIT… GO GO GO

xloveYaah

Ten eerst, laat het op je afkomen :slightly_smiling_face:
Als het stil valt, probeer over voetbal of een andere sport te praten(natuuurlijkwel waarin hij is geinteresseerd;)
Als dit ook niet lukt… Vraag dingen over hem, en heel belangrijk geef hem ook een soort van complimentjes, jongens houden er over het algemeen van om over zichzelf te pratne

Bij mij komt het meestal als ik met een jongen praat wel vanzelf. En als het niet zo is dan weet ik eigenlijk al snel dat we niet echt dezelfde intresses hebben. Maar meestal praat ik met jongen over van alles en dan komt het van het ene onderwerp naar het andere over dingen zoals: muziek, tv, vrienden, uitgaan, school en hobby’s etc

Wat al die andere mensen hier hebben, dat heb ik dus sinds een tijd opeens ook met gewoon vriendinnen en andere mensen… Ik snap echt niet wat me bezield, maar het is nu al maanden zo dat ik zelfs met mijn beste vriendinnen moeite heb om een gesprek op gang te houden… Echt zwaar klote…

OMG! Ik heb gwn PRECIES hetzelfde!! Ik heb op internet gezocht naar gespreksonderwerpen xD ! Zo wanhopig ben ik!! We hebben gewoon NIKS om over te praten! Toen ik van groep 8 naar de 1e klas ging (zit ik nu in maar bijna niet meer xD) zat ik natuurlijk in een nieuwe klas en ik had al snel vriendinnen gemaakt :grinning: Ik dacht dat het heel sloom zou gaan maar ging best snel… Al vanaf het begin dacht ik: “Wow, het gesprek valt snel stil maar misschien komt het omdat ik haar pas net ken…” … dat dacht ik dan bij iedere vriendin in die klas… Maar het ging gewoon zo het hele jaar door!! We praatten alleen over hele domme onbenullige dingen als: “Hoi, heb jij je huiswerk gemaakt voor wiskunde?” “Nee, jij?” “Nee, duh! Doe ik nooit” EINDE GESPREK ! Hebben jullie misschien tips hiervoor of kennen jullie een ander artikel die hierover gaat?? Want ik zit nu best wel heeeeeeel erg off-topic…
Maar even wat tips voor jou:

Als het echt klikt dan hoef je geen onderwerpen te verzinnen (was bij mij zo op de basisschool dat ik gewoon continue aan de praat was met m’n BFF’s)
Als je echt niks weet, praat dan over wat je gaat doen deze week, of je nog plannen hebt, over je toekomst, wat je wilt worden, gwn over jezelf praten! En dan begin je hem dingen te vragen die over dat onderwerp gaan en dan is hij aan de praat en hoef je alleen maar te luisteren :slightly_smiling_face: Het is echt zooooo makkelijk om met mensen te praten waarmee het gewoon echt KLIKT!!

-