Gespreksonderwerpen?

HoiHoi :slightly_smiling_face:

Zoals de titel al vermeld zoek ik “gespreksonderwerpen”
Ik ben niet asociaal ofsoo maar sinds mijn ouders gescheiden zijn (half jaartje) leer ik veel nieuwe mensen kennen (vrienden van nieuwe vriend/vriendin) en bij hun kom ik blijkbaar heel stil en verlegen over…
Op school ben ik dat totaal niet (ik ben ook niet de luidruchtigste maar toch) en ik ben al 2keer verandert van school en heb totaal geen probleem met nieuwe mensen leren kennen maar nu lukt dat niet… Geen idee hoe dat komt, maar ik vind het wel vervelend…

Dus hebben jullie leuk gesprek ideetjes?
Liefst iets verder gezocht dan de standaart dingen zoals vakantieherinneringen etc.
Het is maar net voor in het begin, eens ik iemand ken komt het vanzelfs wel :stuck_out_tongue:

Heb ik ook last van. Dan is mijn hoofd opeens leeg, heel stom :frowning_face:

Kan apart zijn maar geef ze complimentjes, dan lukt het vast wel om er een gesprek aan te knopen? Of toon intresse in die bepaalde persoon door te vragen hoe het gaat etc. (maar voorkom die standaard gesprekken!)

Hier heb ik ook erg veel last van, upje dus!

Praat over dingen die je gemeenschappelijk hebt: Iets dat gebeurt in de omgeving ofzo.
vraag naar extra informatie over iets dat je wilt doen. ( leuke film in cinema, geraak je gemakkelijk op een plaats met het openbaar vervoer,… )

Let op details, zeggen ze in een zin iets van een hond kan je bijvoorbeeld vragen of ze een hond hebben, hoe oud hij is,…

Nu het vakantie is kan je ook vragen of ze op reis gaan, en naar waar enzo.

Mensen praten meestal graag over zichzelf dus als je gewoon vragen stelt ( wel niet beginnen met een ondervraging. ) antwoorden ze hier meestal wel op met een paar zinnen, dus toon dan gewoon interesse en dan zal het gesprek waarschijnlijk wel goed verlopen.

En zoals hierboven complimentjes kunnen soms ook helpen om iemand een beetje los te krijgen.