Gesprekken over seks

Hoi allemaal,

Laat ik meteen met de deur in huis vallen: ik ben nog maagd en word volgende maand 21. Niks mis mee zou je zeggen… maar toch ben ik er erg onzeker over. Ik ben gewoon een spontane jonge meid en heb al wat vriendjes en scharrels gehad maar we zijn nooit verder gegaan… maar goed. Ik heb een leuk vriendengroepje op school met meiden van 18 en 19 jaar oud. Ze hebben het letterlijk elke dag over seks. Ik word daar alleen maar onzekerder van. Ik heb het een keer aangekaart toen we op excursie gingen, toen waren het serieus 3 leuke dagen. Maar nu elke dag op school gaat het over seks. Het lijkt erop alsof ze dit expres doen. Dat zal waarschijnlijk niet. We zijn heel close en daardoor kun je zulk soort onderwerpen normaal bespreken. Heeft iemand een tip wat ik moet doen?
Ja, zelf een keer seks hebben, maar ik duik niet met de eerste de beste het bed in;)

Hmm vind het raar dat ze het elke dag over seks hebben, is dat ook echt het enige waar ze over praten op een dag of? En ik denk dat je het gewoon nog een keer moet aankaarten bij ze. Zeg gewoon dat je het niet fijn vind dat ze daar elke dag over praten omdat je er onzeker over voelt, misschien stoppen/minderen ze dan.

Nou, niet de hele dag door… maar elke dag gaat er wel een keer over. Ik moet er niet onzeker over zijn, maar zij zorgen ervoor dat ik dat wel ben en dat ik er dagelijks over nadenk.
Als het echt zo blijft, ga ik er zeker een keer wat van zeggen. Maar omdat ik dat al een keer gedaan heb voel ik me zo opdringerig of zo.

Oh oke alsnog vind ik het “raar” maar dat terzijde. Je mag er best onzeker over zijn hoor, zou ik ook zijn als mijn vriendinnen daar alleen over zouden praten en ik zelf nog niks gedaan zou hebben. Maar je mag/kan het best nog een keer aankaarten het zijn je vriendinnen die horen het te begrijpen! En je hoeft je heus niet opdringerig te voelen hoor, je hebt het pas één keer gezegd/gevraagd aan ze. Gewoon doen :wink:

Dit vind ik een vreemde redenatie. Het is niet hun schuld dat jij onzeker bent, ik denk dat je dat moet onthouden. Waarom ben je er nou precies zo onzeker over als zij erover praten? Seks is een normaal onderwerp. En hoe praten zij erover? Maken ze grapjes? Vertellen ze ervaringen o.i.d.? Als je iets meer hierover vertelt, kan je beter advies krijgen van ons :slightly_smiling_face:

Ik vind seks op zich ook wel een normaal onderwerp om te bespreken met goede vriendinnen, dus in dat opzicht snap ik hen wel. Om het er elke dag even te over hebben vind ik dan wel weer vaak, maar goed, ieder zo zijn ding. Ik denk ook niet dat je het je heel erg persoonlijk aan moet trekken. Ze doen dat niet om jou onzeker te maken, maar omdat zij het een interessant onderwerp vinden. Ik snap dat dat voor jou vervelend is, maar ik snap ook dat het voor hen lastig is een taboe te leggen op iets dat ze graag bespreken.

Edit: vind het trouwens ook een beetje raar dat hier gezegd wordt dat het alleen maar over seks zou gaan, want dat lees ik bij de TS nergens terug.

^ Waar zie je dat staan dan?

Ik snap je wel een beetje… Op een of andere manier voel ik mezelf ook altijd heel ongemakkelijk als het over seks gaat. Geen idee waarom…

Ik had precies hetzelfde ook een keer in het begin van mijn studie. Gingen mijn vrienden ook een keer over seks dingen praten en toen hield ik maar m’n mond… (ik had toentertijd ook nog niks gedaan). Het voelde voor mij dan raar omdat ik het gevoel had dat ik niet echt kon meepraten. Omdat ik het toen niet meegemaakt had dus ik snap je wel.

Mijn vriendin en ik hebben op school het soms wel is over een seks onderwerp, maar we gaan er ook nooit heel diep op in. We hebben allebei een vriend maar we vertellen elkaar niet echt dingen over ons eigen seksleven.

Daar is idd helemaal niks mis mee! Ik zou het ook nog een keertje aankaarten bij hun dat het je een beetje onzeker maakt, als het echte vriendinnen zijn luisteren ze wel!

Wat de meeste meiden hier zeggen; ik zou het nog eens bij ze aankaarten omdat je je er niet zo prettig bij voelt. Ga ook zeker niet de eerste de beste kerel nemen om het bed mee in te duiken zodat je van je onzekerheid af komt, dat zal namelijk niet helpen.

Ze maken idd grapjes, geven elkaar een high five als het van het weekend weer gebeurd is. En 1 vriendin van me: M. Heeft sinds kort een scharrel en ze heeft het nog niet gedaan (wel met haar vorige vriendje) en een andere vriendin, A… vindt dat ze daar niet trots op moet zijn dat dat meer dan een maand duurt enz, blabla. En natuurlijk hebben wij ook andere gesprekken… maar het lijkt net of ik daar dan bij zit en het expres daarover beginnen en dan ook een beetje op een vreemde manier. Ik word dan compleet genegeerd, ook als k probeer mee te praten over een opmerking ofzo. Dus op die manier bedoel ik dat ze die onzekerheid bij mij vergroten… snap je?

Ja precies dat, en het maakt het alleen maar erger als ze het er constant over hebben.

Je hoeft helemaal niet onzeker te zijn hoor, ik vind het juist knap dat je nog steeds maagd bent en wacht op de ‘ware’ ipv het zomaar met iemand te doen om erbij te horen. Ik snap dat het vervelend voelt dat jongere meiden over seks praten en dat je niet mee kunt doen. Laat ze weten hoe je je voelt, ze zullen het vast wel begrijpen als het echte vriendinnen zijn.