Gesprek met tandarts?

Ik heb besloten om m’n beugel er voortijdig uit te laten halen (voor jullie zeggen dat ik dat beter niet kan doen, ik heb die beugel alleen omdat er een tand door moest komen en die is er naar mijn mening nu genoeg en ik ben blij met mijn gebit :slightly_smiling_face: )
Nu hebben mijn tandarts/ortho en ik al eens wat meningsverschillen gehad over het snel genoeg doorkomen, misstappen van zijn kant etc.
Ik heb halverwege augustus een controleafspraak waarbij ze altijd weer iets aan die draad veranderen, elastiekjes vervangen, jullie kennen het wss wel. Eerst wilde ik dan vertellen dat ik er mee stop, maar het probleem is dat je al met je mond open op die stoel ligt voordat hij er is, je wordt eerst door een assistente geholpen die dan dus al iets veranderd heeft en dan moet ik gaan zeggen: ik wil die beugel eruit. Dat is dus geen optie, maar wat zou ik dan moeten doen? Bellen om die afspraak af te zeggen en te vragen of ik een gesprek met hem kan hebben? Maar dat is ook zo wat. Sorry voor het lange verhaal, maar mss hebben jullie ideeën?

Ik zou een keer bellen inderdaad , naar de ortho.
en dan uitleggen wat je wilt (:

Ik zou inderdaad eerst een gesprek met hem aanvragen, desnoods die ene afspraak afzeggen inderdaad. Of je vraagt of je hem eerst kunt spreken, voordat die assistent je onder handen neemt.

Het is echt niet verstandig om je beugel er voortijdig uit te laten halen. Ook al staan je tanden zo misschien goed, ze laten je beugel er altijd nog langer in omdat je tanden anders na een jaar alweer kunnen gaan verschuiven. Dan heb je het dus voor niks gedaan. En ook al had jij alleen een beugel voor die ene tand die moest doorkomen, dan nog kan het gaan verschuiven als je je beugel er voortijdig uit laat halen. En m’n moeder werkt bij een tandarts/orthodontist, dus ik weet wel een beetje waar ik over praat haha.
Maar als je het dan toch echt wilt, je kan ook gewoon als je de afspraak hebt tegen die assistente zeggen dat je eerst nog even met je tandarts wil praten. Dat kan vast wel.

Bellen :wink:

bel gewoon op en zeg dat je dat ding eruit wil.

-__- wachten is ook zo moeilijk, en de ortho en tandarts hebben er vast niet meer verstand van dan jij. Dus als zij zeggen dat die beugel nog beter even kan blijven zitten moet je hem er ook vooral uithalen hoor! :anguished:?

Ik denk niet dat het aan jou is om zo’n sarcastische toon aan te slaan. Reageer dan niet. Jij weet niet wat er al aan vooraf is gegaan en wat mijn beweegredenen zijn.

ik wil wel even vragen wat precies je redenen zijn om je beugel er eerder uit te doen. Want het zou zo’n zonde zijn als je tanden weer terug groeien! Dus denk er goed over na!

Ik heb er inderdaad heel goed over nagedacht, dat zeker! Het is meer een samenloop van omstandigheden, maar het komt erop neer dat ik nu een beugel heb door ‘fouten’ van de tandarts/ortho (is één persoon haha), dat de tand waar deze hele behandeling om draait na heel lang (veel langer dan was verwacht) voor een groot gedeelte door is en ik dus niet meer met zo’n stom gat in m’n mond loop en de rest van m’n tanden stonden altijd al goed en bovendien heb ik al sinds de eerste veel problemen met m’n rug en wil ik de laatste twee jaar van mijn middelbare school wel eens onbezorgd beleven, zonder vaak naar ziekenhuizen, tandartsen etc. te moeten en me ‘ongemakkelijk’ te voelen omdat ik als bijna 17-jarige nog met een beugel rondloop (dit laatste is overigens de minst belangrijke reden, want er zijn mensen van in de 20 die nog een beugel hebben, als dat mijn enige reden zou zijn zou ik dit besluit echt niet hebben genomen!)

Bij mij hadden ze een fout gemaakt waardoor mijn kiezen helemaal scheef waren gezakt, ik mocht kiezen of ik hem eruit wou laten halen maar ik heb het niet gedaan en ze hebben ze weer recht gezet. Een beugel blijft er meestal nog even inzitten ookal staan je tanden recht, dit is om te voorkomen dat ze niet terug zakken.

Niet doen.