Gespleten punten => kapper?

Nu dacht ik: het is van juni geleden dat ik eens deftig naar de kapper ben geweest en ik begon wel een beetje schrik te krijgen voor mijn gespleten punten die almaar talrijker begonnen te worden.

Zit ik daar dus en dan ken je het he. Eerst met een kam door je kletsnat haar en trekken maar! Heb haar bijna moeten smeken om van onder te beginnen. Dan beginnen ze met knippen, allemaal goed en wel. Maar daarna gaan ze het drogen met die enorme borstel en ik dacht op dat moment toch echt wel: straks heb ik meer gespleten punten dan toen ik hier aankwam.

Kom ik thuis en ja hoor, Maar goed, ik begrijp wel dat ze niet alles kunnen wegknippen, maar zou om de 6 weken naar de kapper gaan om bij te punten eigenlijk niet slechter zijn?

Eh ik vind om de 6 weken naar de kapper idd slechter, want dan zou er elke keer meer af gaan dan dat er aangroeit :’)

ik knip gewoon zelf met een kappersschaar men gespleten haarpunten bij :stuck_out_tongue: 't is echt verslavend vind ik, eens ik ermee bezig ben kan ik niet stoppen, want ik zie altijd wel nog eentje, en àls ik er eentje zie dan móét het er gewoon af! :d xx

Als ik naar de kapper ga, dan laat ik het nooit drogen (kost ook meer geld bij ons xD). Maar anders een andere kapper proberen? Want ik ben bij een kapper geweest waar ik achteraf nog enorm veel dode haarpunten had. Bij een andere kapper juist niet.

Ik had heel veel gespleten haarpunten. Ik heb het heel erg vaak gekleurd en nadat ik er al een tijd mee gestopt was heb ik alles wat er nog in zat van die kleur er inclusief dode haarpunten bij een goede kapper uit laten knippen. Dat is nu een half jaar geleden en ik heb nog geen dode haarpunt gezien sindsdien. En vroeger knipte ik ze er inderdaad gewoon zelf uit, wat een onzin om elke 6 weken naar de kapper te gaan.

Ja, dat vind ik dan nog het grappigst. Na een martelbeurt voor je haar zeggen ze er poeslief bij: ‘zeker binnen 6 weken terugkomen he’
Zie dat van hier. 6 maanden ja :stuck_out_tongue:

ik ga 3x in het jaar eigenlijk naar de kapper, dat is echt genoeg voor mij… het is waarschijnlijk wel beter om wat vaker naar de kapper te gaan, maar om de 6 weken vind ik wat overbodig ;p

Raar, ik heb nooit dat mijn haarpunten zijn gespleten na een bezoek aan de kapper.
Ik heb daarnet eventjes zitten zoeken naar een gespleten haarpunt, maar ik heb er geen gevonden (ben vanmiddag nog naar de kapper geweest).
De kapster zei wel dat ze een of andere speciale borstel had ontvangen die je haar niet beschadigde.
Misschien ligt het daaraan.

Als je dat met een gewone schaar doet is dat erg:P? Want dat doe ik altijd haha

Daar zou ik echt meteen mee stoppen, je beschadigt er meer mee dan dat je je haar herstelt.

Ik knip mijn gespleten punten er trouwens ook altijd af met een kappersschaar, en ook ik vind het erg verslavend XD.

.

Bij mij doen ze altijd wel rustig met wassen, afdrogen en kammen. :slightly_smiling_face:
Ik kom net van de kapper en ben volgens mij al 2 jaar niet geweest ofzo… XD
Heb nog niet gecheckt of ik meer gespleten haarpunten heb als ervoor, maar dat zal wel niet want vanochtend had ik echt heel veel gespleten haarpunten… :stuck_out_tongue_winking_eye:

Hoezo beschadig je het daarmee dan…? Want dat doe ik ook altijd en soms als ik een beetje gespleten puntjes hebt knipt me moeder het snel even bij en dat gebeurt ook gewoon met de huisschaar? :zipper_mouth_face:

Toevallig ben ik 2 weken terug naar de kapper geweest. Daarvoor knipte ik zo vaak puntjes met een gewone schaar. Hoezo zou het je haar beschadigen o_o …?

Ik zou niet om de 6 weken gaan als ik jou was. Dat is echt niet nodig hoor. Volgens mij ga ik ook maar 2x in het jaar naar de kapper haha. :stuck_out_tongue:

Volgens mij is om de zes weken naar de kapper gaan wel heel vaak, want dan knip je er toch veel meer af dan weer aangroeit? Maar als ik jou was zou ik eens een andere kapper proberen ofzo…
Ik weet trouwens niet of je haar meer beschadigt als je het met een normale schaar bijknipt, misschien omdat die minder scherp is dan een kappersschaar ofzo?

hm , ja kijk ik heb een pony.
dus dan moet ik wel om de 6 weken.
en dan knippen ze ook een mini stukje van mn haar.
xxx.

haha, ik heb ook gespleten haarpunten.
maar vind het sonde als de kapper er altijd zoveel afknipt. daaro m stel ik het altijd uit…
moet binnenkort toch maar weer eens gaan. :frowning_face:
deze keer maar nog duidelijker maken dat er geen 15 cm af mag of watdanook!

Mijn moeder is kapster en zegt dat een huisschaar niet scherp genoeg is en dat het de onderkant van je haar zegmaar gekarteld maakt (weet niet hoe ik het anders moet zeggen :relieved:). Op het begin ziet het er dan wel goed uit, maar het splijt daardoor weer opnieuw. M’n moeder zit al 30 jaar in het vak, dus ik geloof het wel haha.

haha ik heb dat dus oook! ik vind het grappig om te knippen.

Ik heb een pony, dus ik ga elke maand, het groeit echt snel.
maar ik heb echt bijna geen last van gespleten haarpunten.
dus. wel upje voor jou ^^