Gespleten haarpunten pas na dagen zichtbaar

Sorry voor de vage titel.
Als ik mijn haar was, het laat opdrogen en dan ga slapen heb ik de dag erna geen gespleten haarpunten. Als ik er dan mee slaap en de volgende dag kijk zitten er wel een paar. Als ik het dan weer was zijn ze weg, tot de volgende dag, dan zie ik ze weer.

Iemand een idee hoe dit kan?
(Ik was mijn haar om de dag)

minder vaak wassen… of naar de kappert toeee

Ik heb dat altijd als ik met nat haar ga slapen, dus niet met nat/vochtig haar gaan slapen?

Haha nee dat bedoel ik niet, ik bedoel meer… Hoe kan het dat ik ze de eerste dag niet zie en ze er de tweede dag wel zijn. En na het wassen weer foetsie?

Als je je haar wast, gaan je haarschubben (ja dat is een woord:’)) dichter op elkaar zitten, vandaar ook dat je haar zo glad aanvoelt als je net je haar hebt gewassen. Ik denk dat je daardoor ook je gespleten haarpunten tijdelijk niet ziet.

Je gespleten punten laten knippen?

Ik snap wat je bedoelt. Je haar is dan een paar dagen na het wassen wat droger geworden, waardoor de gespleten haarpunten zichtbaar worden.

^ haar wordt na een paar dagen wassen toch juist vettig, niet droog? :astonished:

Volgens een artikel wat ik gisteren heb gelezen, denk ik het volgende.

Aangezien je gespleten puntjes hebt is je haar iet of wat beschadigd. Die haarschubben staan dus open. Er zit vocht in je haar en die haarschubben zijn bedoeld om dat vocht daar te houden. Maar die staan nu open, dus dat vocht onsnapt. Dus lijkt mij dat dat dan een paar dagen duurt, en na een paar dagen je haar dus weer niet meer genoeg vocht heeft, en er uitgedroogd uitziet…

Note: Ik DENK dit. Niet 100% zeker.
Ik ga 't even navragen, moment!

ik zie nooit of gespleten haarpunten heb?

Als je ze nooit ziet, heb je ze gewoon niet, wees blij :’)

-

In veel shampoo’s zitten siliconen die je haar er mooi glad uit laten zien, en na het slapen zijn die er grotendeels uit (ligt eraan welke soort siliconen het zijn). dus dan zie je weer je “echte” haar van onder dat gladmakende laagje tevoorschijn komen.

De punten (waar het gespleten is) zijn juist niet vettig, maar droog. Je haar word vet vanaf je hoofdhuid, waar het talg aanmaakt.

je kan proberen om 's nachts een haarmasker in te doen. een repair, dus tegen gespleten haarpunten. bij mij helpt dat, en verder denk ik indd dat je sneller gespleten haarpunten ziet als ze opgedroogd zijn, dus waarschijnlijk worden het er niet meer!

Volgens wat ik heb gelezen gaan siliconen er niet zomaar uit… Heb je een goed reinigende shampoo voor nodig of je krijgt in no time laagje boven laagje boven laagje…

vluchtige siliconen vervagen na een tijdje. Dus als die in haar shampoo zitten, lijkt dat me de meest logische verklaring…

Er werkt maar een ding tegen gespleten haarpunten, afknippen! En daarna beter verzorgen door minder gebruik te maken van warmtebronnen, minder vaak borstelen etc… Maar dat leek mij wel logies… ;’)

Ik heb ook best wel wat gespleten haarpunten en de onderkant van m’n haar is idd droog. Terwijl de rest wel normaal aanvoelt. Van de week maar een afspraak bij de kapper maken (x

Dat komt doordat wanneer je haar schoon is je punten nog aan elkaar blijven ‘plakken’, de dagen erna worden de punten steeds droger en meer blootgesteld aan beschadiging waardoor ze weer opengaan.

Gespleten haarpunten zijn niet meer te herstellen, wat middeltjes ook beloven. En al zien ze er na de wasbeurt gezond uit, ze blijven gespleten.