Gespierdheid ook gedeelte erfelijk?

Wie heeft er van jullie gespierde (afgetrainde) ouders en is dat zelf ook??

denken jullie dat het ook een stukje met erfelijkheid heeft te maken???

Ja, ik denk wel dat dat erfelijk bepaald is of je heel dun bent of dat je wat breder bent van jezelf. Maar het is wel zo dat je natuurlijk eerst moet trainen wil je echt gespierd zijn, je wordt niet geboren met dikke spiermassa’s ofzo. xD

je lichaamsbouw is genetisch bepaald maar dat is dan vooral of je brede schouders etc hebt… het kan wel zijn dat je, net zoals je aanleg hebt om sneller dik te worden of juist niet, je ook aanleg van je ouders om sneller spieren te krijgen erft. maar zoals hierboven zal je er zoiezo voor moeten trainen om ze te krijgen, alleen zullen sommige mensen door hun aanleg sneller resultaat zien dan anderen.

Je bottenstructuur is genetisch bepaald en erfelijk, als je hele familie ‘dik’ is kan je niet verwachten dat jij dun bent.
Maar spieren zijn niet erfelijk, je moet zelf spiermassa opbouwen.

Jawel, algemene spieraanleg is WEL erfelijk, zoals zoveel dingen, maar wat niet waar is, is dat je per definitie heel gespierd zal zijn als je ouders het zijn… in erfelijkheid gaat het om de statistische kans, nietwaar ! En die kans is wel degelijk groter met 1 gespierde ouder, en zéér groot met 2 gespierde ouders.
Natuurlijk bepaal je van daar af verder door je aktie/training of je “nog” meer spieren ontwikkeld.
@taartje: is de reden van je vraag soms, dat jij zelf gespierde ouders hebt ? :slightly_smiling_face:

tuurlijk. een heeeel dun iemand kan natuurlijk niet goed gespierd en breed worden. als je allemaal wat meer vet hebt, kun je dat trainen tot spieren.

DAT, is een heel nieuwe theorie, die alle sport fysiologen met verstomming zal slaan… :pensive:

ik heb geen idee eigenlijk.
k heb wel van mezelf gespierde armen en mn buikspieren zijn ook goed zichtbaar.

Bedoel je met “van mezelf” dan ook: gewoon gekregen, zonder dat je er voor getraind hebt, of zo ?

Oke interssant om te weten. Ik heb gespierde armen en benen en toch wat bredere schouders. Ik ballet & verder touwtjespring ik daarentegen wel veel maar ik heb het gevoel dat ik wel aanleg voor spieren heb. =)

Ik denk het… M’n moeder is niet echt sterk & ik ook niet.

volgens mij kun je inderdaad wel aanleg hebben voor het opbouwen van spiermassa. Ik en mijn grote broer hebben dat namelijk van mijn vader, en mijn broertjes zijn dan weer erg fijn gebouwd(dus zoals mijn moeder). ik had het ook liever van mijn moeder geërft, maarja het is niet anders.

Of je aanleg hebt voor spierontwikkeling ligt wel aan erfelijkheid I guess…
-OMG dat klonk heel slim- ;O

In vergelijking met je ouders, nu ? (dat was het topic)

Ja, het is denk ik wel erfelijk!
Want mijn broertje, ik en mijn zusje sporten wel
Maar worden daardoor ook heel gespierd…
Terwijl andere net zoveel sporten en je er bij hun niets van ziet.

jaa, ik doe er niks aan