gespierde benen!

oké help.
ik weet dus echt niet wat ik moet doen.
ik heb echt hele gespierde benen, echt heel erg. vooral heel gespierde kuiten en dat vind ik echt SUPER lelijk!
ik zou heel graag dunne benen willen, maar … hoe?
je kunt wel gaan afvallen/gezond eten enzo, maar je krijgt er niet minder spieren door?
en als je gaat sporten krijg je juist MEER spieren.
verder doe ik al veel qua sport: ik doe een vooropleiding dans en ik heb 3 uur klassiek ballet in de week, 1 uur hiphop, 1 uur jazz, 1 uur modern, 1 uur spitzen.

iemand tips? of ik vroeg me af heeft iemand hetzelfde als ik? want ik vind t echt zo lelijk

Hm ik heb niet echt tips voor je, maar zit eigenlijk wel beetje met zelfde probleem. Ik handbal 3x in de week, en dat is echt een ‘benen-sport’ haha je rent veel, en traint veel op spieren. Mijn kuiten zijn dus ook behoorlijk dik. Maar omdat mijn bouw gewoon wel aardig slank is, valt het bij mij niet zo op. Dus ik zou eigenlijk niet zo goed weten wat je moet doen. Upje voor jou iig. :]

Poeh ik heb echt geen idee!
Lijkt me echt lastig :astonished:

Oh ik vind mijn kuiten juist mooi zo :V

Iets laten vallen van sporten, want die is de ‘boosdoener’ in dit geval.

ja het is echt ontzettend lastig!
ik ben nu gewoon aan het afvallen maar dat helpt ook niet echt…
ik vind het ook verschrikkelijk nu de zomer eraan komt!
want ik schaam me er best voor

ja oké… maarja ik kan niet zomaar mijn vooropeiding van dans laten vallen… ook niet 1 les want dan doe ik geen opleiding meer…

volgens mij kan je je spieren niet veranderen? xD tenzij je ook veel vet daar hebt zitten… dat kan je er dan afsporten… anders word het toch accepteren C=

Je kan niks anders, want als je al een vooropleiding van dans hebt krijg je nog meer spieren XD
Probeer het te accepteren… Ikzelf heb ook gespierde dijen en kuiten, vind ik zelf ook lelijk. Het enige wat je kan doen om het weg te laten halen, is jezelf uithongeren. En daarvoor moet je anorexia worden (denk niet dat je dat wilt). Want als je lijnt gaat eerst je vet weg en daarna pas je spieren.

Je kan alleen spieratrofie (kleiner worden van spieren) krijgen bij een ziekte of bij erge uithongering. Dus het zit er helaas niet voor jou in.

Ik denk dat het door ballet komt. Ik zit ook al vanaf mijn 4e op ballet (dus nu al bijna 14 jaar) en heb ook gespierde benen. Bij ballet ga je ook constant op je tenen staan, waardoor je telkens je kuiten aanspant. Vandaar van die gespierde kuiten.
Zit er zelf ook mee, maar wil het dansen niet laten vallen, dus dan maar gespierde benen. :grin:
Hier heb je verder niks aan denk ik, dus zie dit maar een upje voor jou!
XXx

Elke 4 kilo die je afvalt, val je 1 kilo spieren af.
Je valt dus wel spieren af :wink:

Je bent niet de enigste hoor, ik heb ook hele gespierde benen. Bovenbenen maar ook idd me kuiten zoals jij al zei.
Ik zit er opzich niet zo mee, eerst wel, maar daar ben ik nu wel overheen.
Niemand is perfect!

thanks!
ik ga dan denk ik gewoon door met afvallen en maar hopen dat ik het volhou en dat ik afval! (:
want serieus mijn kuiten zijn zoooooooooooo dik…

Je moet niet gaan afvallen omdat je kuiten dik zijn… 8-).
Ga gewoon op Pilates.
Maak je spieren langer.

en uh hoe maak je je spieren langer dan… op pilates ofwat?

Ja, maar je bent je spieren toch ook nodig bij het dansen? Als je dan afvalt en je minder spieren krijgt, gaat het dansen dan nog wel goed?

Ja Pilates.
Mag ik je er trouwens op wijzen dat je hart ook een spier is?

Je kan je spieren langer maken door ze te rekken.
En pilates is daar wel een voorbeeld van ja.

ja goed, maar het gaat toch om de kracht in je spieren
en zoveel dunner zullen ze denk ik niet écht worden…