Gespannen gevoel,

Ik weet niet wat het is de laatste tijd.
Naja een beetje wel.
De laatste tijd heb ik het gevoel dat ik gepest word ik weet het niet cker. Maar jongens in me klas beledigen iedereen steeds. Alle meisjes. Van sow jij ben dom of lekkerding kuch… enzo. Dat doen ze dan wel bij bijna elk meisje. Maar toch. Is dat normaal ofz. Ik word er gek van en dat zeg ik dan ook wel. Maar ik wil niet gepest worden enzo. Ook al word ik dat al geloof ik… Ik weet niet wat is ermee moet.

Ook gaat het slecht op school. Slechte cijfers. Voor te laat komen en er uit gestuurd worden moet ik ook naar leerplichtambtenaar. En ik zit ook al bij een ortopedogoog.

Ik zie het ff allemaal niet meer zitten. Die beledigingen maken het alleen maar erger. Mijn vriendinnen proberen me ook wel te helpen, maar dat lukt ook totaal niet.

Nu zit ik de hele dag met zo een opgepropt gevoel. Alsof er elk moment steeds iets engs kan gebeuren. Ik vind het echt naar. En psycholoog ofzo is echt geen optie hoor. Dat gaat wel iets te ver namelijk. En me moeder weet het ook niet en tegen haar wil ik het ook niet zeggen. Dit zeg ik namelijk niet precies allemaal tegen iedereen.

Ik voel me ook steeds lelijker door hun. En me broer zit op zelfde school. En hij vroeg aan zo een jongen. Ken jij ‘mijnnaam’. Die zei sarcastisch: Ja die is zo populair. Het is echt naar ik voel me echt lelijk stom en altijd depri. Echt zo naar… Ik weet het echt ff niet meer…

plz reacties…

Ik ken dat opgepropte gevoel.
Ik denk dat je er niets van aan moet trekken, het is niet normaal dat die jongens elk meisje beledigen, maar ze hebben het dus niet alleen op jou gemunt. Ze beledigen blijkbaar gewoon elk meisje voor de lol. Probeer lol te maken met je vriendinnen en je er niets van aan te trekken. Je mag best één of twee keer keer van je afbijten, ik denk zelfs dat dat beter is dan dat je de hele tijd verlegen reageert en niets durft te zeggen. Maar voor de rest zou ik het gewoon negeren en je eigen ding doen. Ik hoop dat je hier wat aan hebt :slightly_smiling_face:

Als ik 1 ding leerde uit de middelbare school, is dat je beledigingen door jongens nooit letterlijk mag opnemen. Het is hun gevoel voor humor, gewoon…“Humor”. Ooit werd ik constant lelijk genoemd door een jongen tot ik gewoon begon te huilen en toen zei hij “Ik maakte maar een grapje! Het was ironisch bedoeld.”

Dus, trek het je niet aan! En heb je een mentor? Misschien kan hij jou doorverwijzen naar iemand die je kan helpen met je planning voor school of naar personen die bijles geven. Ik vind persoonlijk dat een orthopedagoog iets te ver gezocht is.

Ow fijn dat ik hoor dat iemand anders dit ook had :stuck_out_tongue: Want ik word er wel gek van haha ;$

Luister maar eens naar gesprekken tussen jongens (: ze beledigen elkaar constant. Zo zijn ze nu eenmaal.