- gesloten -

-

Vergeet ‘goed’. Probeer het in ieder geval. Voor een kunstacademie is het veel interessanter als jij van alles hebt uitgeprobeerd, ook al ben je genadeloos op je bek gegaan, dan dat je binnen de lijnen van wat je al kan blijft maar wel iets heel moois en gepolijst maakt (niet dat dat niet samen kan gaan, maar je snapt me).

Je kan bij jezelf nagaan wat je altijd al eens hebt willen proberen te maken en het gewoon doen. Je kan ook op zoek gaan naar inspirerende kunstenaars en op basis daarvan aan de slag gaan.
Ook kan je natuurlijk eerst gewoon een schetsboek pakken, de deur uit gaan en lekker naar waarneming gaan tekenen in de omgeving om je heen.
Verschillende materialen uitproberen is ook leuk. Kunnen standaard dingen zijn zoals verschillende soorten krijt en verf, maar iets compleet onconventioneels kan ook voor bijzondere resultaten zorgen. Zo heb ik zelf eens met een oude mascara een zelfportret geprobeerd te maken. Gaf nog best een tof effect.

Ik zou gewoon dingen gaan maken die je leuk vindt en het vooralsnog lekker achterwege laten of het portfoliowaardig moet zijn. Als er iets cools uitkomt kan je het namelijk altijd nog verder uitwerken.

Succes!