gesloten neuscorrectie, iemand ervaring?

Hey iedereen!
Ik ben een paar jaar geleden gevallen, recht op mijn neus. Er mankeerde toen helemaal niks aan… maar nu zit er een bobbel op. :rage: Echt heel irritant! Ik heb gelezen dat een nko-arts een stukje bot kan wegvijlen met een gesloten neuscorrectie. Er stond dat dat een methode is waarbij de arts langs de neusgaten bij het bot kan geraken. Nu is mijn vraag eigenlijk of er iemand ervaring heeft met deze methode? En zo ja, kan je er alsjeblieft wat meer over vertellen? :grinning:

Kus!

Wat zou je erover willen weten? Ik heb de operatie een aantal keren bijgewoond.

Het ziet er niet al te smakelijk uit haha! De patiënten hadden erna ook aardig wat pijn, maar dat is ook te verwachten lijkt me.

Inderdaad haha :stuck_out_tongue: wat laten zij dan corrigeren?

Hetzelfde als jij, dat er een knobbel zat of dat de neus gebroken was en dergelijke. Na de operatie hadden ze altijd heel wat pijn, maar als je om pijnstilling vraagt dan viel het ze wel mee.

Ook moet je niet schrikken als je bloederige tranen hebt. Bij veel patiënten kwam na de operatie bloeddruppels uit de traanklieren, maar dat is heel normaal bij dit soort operaties :stuck_out_tongue:

Ben hier ook best benieuwd naar! Heb deze operatie al meerdere keren overwogen namelijk…

wkafusd7u42bJFESDJCFKJBEJFBdSJBJ :flushed:
Echt zo’n horror film movie stukje.

Dat klinkt best vies haha :stuck_out_tongue: was dat dan een gesloten neuscorrectie? Of zo eentje waarbij men de neus opensnijdt?

Toevallig haha :grinning:

Ik wilde dit ook overwegen(ook gevallen op mn neus, en mn eigen knobbel zit nu een tikje scheef :’) ) maar BEATLOVINGMUSIC’s verhaal maakt het wel wat minder aantrekkelijk ;__;

In dit filmpje kun je goed zien wat de neuscorrectie precies is:

http://www.boerhaave.nl/videos/neuscorrectie.swf

Succes :wink:

Oh super! Thanks!

Bij mij staat ie inderdaad ook een tikje scheef :astonished: zo een grotere knobbel langs de ene kant, haha!

x

Oud klasgenootje van mij heeft zo’n soort gelijke operatie gehad.
Maar het is wel een flinke operatie waarna je alsnog helemaal blauw bent en een tijd met zo’n ondersteuning op je neus rond moet lopen

Pff, klinkt erg! Ik heb een afspraak gemaakt met de nko-arts en we zullen wel zien wat er zal gebeuren. Toch bedankt iedereen! :couplekiss_man_woman: :couplekiss_man_woman:

Wil je laten weten hoe het gegaan is bij de kno-arts?
Gewoon wat die gezegd heeft?

ik wil ook graag zo’n operatie maar denken jullie dat zoiets vergoed wordt? als je er bv echt last van hebt met ademhalen of je neus snuiten ofzo idk ahah?

ja hoor!