Geslaagd voor eindexamen! Maar nu ga je studeren en dan...?

Hoi Hoi!
Ik ben geslaagd voor mijn eindexamen en ga volgend schooljaar onderwijsassistent studeren. Aangezien ik zelf heel veel vragen over het mbo heb en veel vriendinnen van mij dit ook hebben, dacht ik dat het handig is als er een topic over is en je vragen en antwoorden kunt plaatsen!
Dus een van mijn vragen is; welke schoolspullen heb je nou eigenlijk nodig op het mbo?
Groetjess!

Als het goed js krijg je een lijst met de boeken die je moet halen en verder hetzelfde als op de middelbare. Ik heb gewoon nog een papieren agenda, een eastpak en een map voor alle papieren, vind schriften namelijk niet handig

^ dat inderdaad. Je gaat een opleiding doen waarin creatieve activiteiten een rol gaan spelen. Misschien is het handig om een schaar en wat standaard kleuren stiften/potloden in een etui te gooien. Niet omdat school ze niet heeft, maar dat kan handig zijn om zelf mee te nemen.

Pennen, potloden en schriften. Met rekenen heb je volgens mij niet echt dingetjes nodig.

Gefeliciteerd met je diploma in ieder geval! :slightly_smiling_face:

Ik heb geen zicht op Mbo, maar ik denk dat de reacties hierboven al een goed beeld schetsen