Gescout via Instagram nep of echt?

Hey lieve meiden,

Vandaag ben ik door Unified photos gescout via Instagram. Mij lijkt het echt super gaaf om hier iets mee te doen maar ik vraag mij af of dit bedrijf betrouwbaar is. De site van unified photos ziet er heel professioneel uit, ik heb het adres ingetikt op google maps en op de kaart is daadwerkelijk een groot gebouw te zien. Het zou dus zeker een echt modellenbureau kunnen zijn. Echter heeft de persoon die mij via insta heeft gescout maar 69 volgers en volgt slechts 111 mensen…

Je hoort dat er eiden zijn die worden opgelicht via neppe scouts. Zij moeten dan de shoot die zogenaamd wordt aangeboden helemaal zelf betalen, inclusief alle kosten. Als ik op de link klik die de persoon mij heeft gestuurd zie ik ook reclame staan: Maak kans op 1 van de 10 gratis shoots! Ik zou dit zo graag willen, aan de ene kant twijfel ik want de site ziet er ontzettend professioneel uit maar aan de andere kant is het misschien wel te mooi om waar te zijn.

Heeft iemand hier ervaring mee? Toevallig ook met Unified photos?

Liefs

Het ziet er meer uit als een bedrijf dat geld vraagt voor foto’s voor een portfolio, dan echt een modellenbureau. Sowieso vind ik het maar vaag om voor zulke dingen gevraagd te worden via social media.

Mijn beste vriendin was ook gescout via instagram maar dat was dan wel een echt bureau uit londen en ze werkt nu al bijna 1 jaar als model inclusief reizen naar hong kong en milaan dus het kan best. Ik had daarvoor ook nog nooit van het bureau gehoord, dus ik zou gewoon kijken wat ze van je willen en of ze geld vragen, want als ze geld vragen is het meestal niet goed…

Hmm, lijkt mij niet erg betrouwbaar maar goed, ik heb er ook geen verstand van

http://unified.photos/site/more/

goed verhaal dit

Je kan er toch gewoon voor gaan? Als ze je een gratis fotoshoot aanbieden dan zit het meestal wel goed.
Mochten ze er geld voor vragen dan kan je meteen nee zeggen, want dan zijn ze dus alleen maar op snel geld uit.

Oh dit is wel echt slecht Xd

Wanneer je het adres opzoekt via Google zal je gelijk resultaten vinden van Radar en Kassa, ik heb het niet goed doorgelezen maar het lijkt erop dat je er beter niet op in kan gaan.

Bedankt meiden, hier heb ik echt wat aan! Ik heb het bedrijf een e-mail gestuurd met wat zij precies verwachten en of er kosten aan de shoot verbonden zitten etc. Foto’s heb ik nog niet opgestuurd, daar ga ik nog niet aan beginnen als ik niet duidelijk weet wat de bedoeling is en of het daadwerkelijk ook allemaal geld gaat kosten. Ik hou jullie op de hoogte!

Kijk maar eens op de fb pagina: ‘Ik ben opgelicht’. Blijkbaar zijn ze dus niet echt te vertrouwen!

Niet doen, inderdaad een korte zoektocht op Google levert al vervelende resultaten op. Ik snap dat je het graag zou willen, maar ga niet met deze partij in zee.

Zegt al genoeg: http://unified.photos/site/prijslijst/