geschorst door terugnemen telefoon!!

Zal even het verhaal vertellen,
Ik zat dus tijdens de les sneaky met m’n telefoon onder de tafel en mijn docent (tevens mijn mentrix) merkte dat op dus liep ze naar me toe en pakt ze zomaar dat ding uit mijn handen zonder wat te zeggen! Ben na de les naar haar toegegaan om te vragen of ik hem terug mocht en omdat het de tweede keer was kreeg ik hem pas in de tweede pauze terug. Dus ik loop naar haar toe in de tweede pauze en zegt ze dat ze hem pas teruggeeft als ik uit ben! Ik ben toen met haar in discussie geweest maar uiteindelijk dacht ik van ach ja, het zijn toch maar 3 uurtjes dus ben ik weggelopen.
Ik had dus een afspraak met haar dat ik na het 8e uur naar haar toe zou komen in dat lokaal… Kom ik naar het lokaal toe, is dat wijf er niet eens!! Haar tas lag er nog wel en ik weet dat mijn telefoon in die la ligt die op slot zit in die lokaal, dus zat ik te zoeken naar de sleutel die ik in haar tas vond. La opengemaakt, telefoon gepakt en weggegaan.

Nu hebben mijn ouders een mail ontvangen van mijn mentor dat ik GESCHORST wordt omdat ik in haar tas heb gezeten en zonder toestemming die la heb opengemaakt en MIJN telefoon heb meegenomen!!! De afspraak was dat ik hem terug krijg gelijk na het 8e uur en ik heb nog 15 minuten op haar staan wachten, het is toch mijn eigendom dus verkeerd is het niet toch? Het was vrijdag en sowieso ga ik niet naar huis zonder mijn telefoon.

Wat vinden jullie hiervan? :flushed:

Ik zit trouwens op 3 havo.

Eigen schuld. Je gaat niet zomaar in iemands tas zitten. Had dan naar haar gezocht.

Dit ja. Ik zou het écht niet oké vinden als een leerling zomaar tussen mijn spullen zou zitten te graaien.

En daarom moet je nooit op je telefoon zitten in de les als dit niet nodig is.
Vind trouwens dat je terecht bent geschorst, je gaat niet zomaar in de tas van de lerares neuzelen.

Ja maar jouw telefoon is afgepakt omdat er duidelijke regels zijn over het gebruik ervan.
Dikke pech dat ze er dan niet is als jullie een afspraak hebben. Jij kan je ook niet houden aan afspraken over het gebruik van een telefoon. Iets met wie de bal kaatst.

Ja meissie ff op de blaren zitten. Ik hoop eigenlijk dat ze je thuis ook ff goed toespreken.
De docenten zitten daar om jou wat te leren het is ontzettend respectloos om dan op je telefoon bezig te zijn. Hoeveel uur zit je nou eenmaal in de les.

Gewoon je straf uitzitten en je excuses aanbieden aan je mentrix is wel het minste wat je kan doen.

Dit ja. Je wéét dat je niet op je telefoon mag zitten in de les, dus niet piepen om de consequenties! En het is echt heel aso om in spullen van anderen te snuffelen.

Iedereen heeft eigenlijk al gezegd wat ik denk. Het is gewoon onbeschoft om in de tas van je lerares te gaan. Het is en blijft een autoritair figuur en daar moet je (over het algemeen) gewoon respect voor hebben. Ik zeg niet dat leraren altijd gelijk hebben, maar in dit geval kon je op z’n minst haar zoeken of een andere leraar roepen. Dit was echt je eigen fout.

Hier sluit ik me bij aan.

Simpel, zeg tegen de school dat je de lerares aanklaagt voor diefstal, zij is degene die jouw bezit wegnam

^ ja vast :’)

Je bent er om te leren, (althans ik veronderstel dat je daarvoor in de les zit).
Niet om met je mobieltje onder de tafel zitten te spelen.

Ik snap best dat je je telefoon terug wil, maar hoe de fuck haal je het überhaupt in je hoofd om in iemands privébezit te gaan zoeken? Als die docent er niet is maar haar tas er wel staat, betekent dat ze nog op school is. Vraag eens aan andere docenten, de conciërge, de lerarenkamer in plaats van aan andermans spullen te komen. Terecht dat je geschorst bent. Je gaat toch ook niet zomaar in de tas van iemand in de trein zitten?

Met recht ben je geschorst. Natuurlijk had ze zich aan de afspraak moeten houden, maar misschien was er iets tussen gekomen of zat ze gewoon simpelweg op het toilet oid. Je had op z’n minst gewoon even naar de lerarenkamer kunnen gaan nietwaar? Als je dit op het werk had gedaan, dan had je nu geen baan meer gehad. Eerst nadenken voor je impulsief gaat handelen.

lol denk je nou echt dat iemand dat serieus gaat nemen. bovendien heeft ze met haar lerares afgesproken wanneer de telefoon opgehaald kon worden en wist ze precies waar hij lag, wat nou diefstal?

Ik kan wel snappen dat het je ergerde dat ze er niet was maar het was wel tenslotte jouw eigen fout. De school heeft duidelijk regels en in de les hoor je gewoon op te letten en niet op je mobiel te zitten. Je had haar dan inderdaad moeten zoeken of een andere leerkracht vragen om de la open te maken of die vrouw te zoeken. Eigen schuld.

Dit ja. Het mag dan jouw telefoon zijn, maar hij is niet voor niets afgepakt. Ja, het is vervelend dat ze er niet was op het afgesproken moment, maar je kan ook even wachten. Moet je maar van je telefoon af blijven tijdens de lessen.

En vind jij het dan respectvol om zomaar een leerling haar telefoon uit haar handen te trekken zonder wat te zeggen? Nou niet dus.

Ik heb haar serieus overal op school gezocht, zelfs in de lerarenkamer gevraagd waar ze is dus ik nam aan dat ze gewoon naar huis was gegaan en dat ze die tas nooit mee naar huis neemt omdat het toch haar eigen lokaal is en ik er niet veel in heb zien zitten.
En over andermans spullen gesproken, zij trok mijn telefoon uit mijn handen. En ze heeft zelf gezegd dat ik hem krijg na het 8e uur en toen was ze er niet eens.

Een kwartier op de wc? Ja wat denk je zelf en dan nog wel op haar werk