geschikte make-up?

hey hey :slightly_smiling_face:

ik heb blauwe ogen en blond haar. redelijk bleke huid, maar in de zomer kan ik wel een mooi kleurtje krijgen!

wat zijn nou echt mijn kleuren? voor oogschaduw, nagellak, …
mascara of niet? oogpotlood of niet?
voor winter en zomer?

tips verder?

xxx

Ik houd zelf altijd alles zo natuurlijk mogelijk.
Ik geloof dat hier ook heel veel op internet over te vinden is.
Maar ik geloof dat groen je blauwe ogen accentueren.

Als je van jezelf erg lichte wimpers hebt zou ik zwarte mascara vervangen door bruine. En koperkleuren oogschaduw zijn mooi bij blauwe ogen, kun je ook vinden hier op girlscene :wink:
Enne nagellak moet volgens mij meer met je kleding matchen dan met je ogen :stuck_out_tongue:

Hoi, ik had ook een vraagje hierover… Ik ben een beetje nieuw en wist even niet waar ik een nieuw onderwerp moest plaatsen…

Ik heb bruine ogen, heb een licht/donkere huidskleur. Ben niet bleek in ieder geval. Heb ronde en grote ogen, dus gebruik ik sowieso geen eyeliner.
Wat voor make up, welke kleuren etc. zal het beste bij mij passen?

Nb. ik ben van plan om binnenkort te verloven en wil geen overdreven make-up. Ik wil het en natuurlijk houden en toch wel geschikt hebben voor mijn verloving. Kleur van mijn jurk is onbekend, maar wordt waarschijnlijk licht roze.

Kan iemand mij verder helpen?

Ik vind zelf bij blauwe ogen blauw niet staan, maar dat is misschien meer persoonlijk. Wat wel mooi staat is een iets lichtere oogschaduw, zilver bijv. dat laat je ogen er mooi uitkomen. En dan zou ik iets mascara op doen, en oogpotlood als je dat zelf nog nodig vind. Dit was antwoord op de vraag van de ts

Muatje :

Wat voor kleur haar heb je ? Bij bruine ogen staat elke kleur wel mooi, maar niet een te opvallende kleur dus geen blauw groen etc. Bruintinten staan jou mooi maar ook roze laat je ogen goed uitkomen. Dus als jij een lichtroze jurk aan zou doen, zou dat prima kunnen.\

Je hebt ook in de winkel oogschaduw doosjes waar een oogkleur opstaat. Zo heb je van Max Factor oogschaduw in zo’n trio doosje waarop staat ‘For blue eyes’ (kan het niet vinden op de site anders had ik er een printscreen van gemaakt) en je hebt ze ook in ieder geval van Sephora. Als je die merken te duur vind kun je kijken welke kleuren erbij staan en die in een goedkopere variant zoeken, zoals die van essence. (:

ik heb blauwe ogen en een bleke huid, en ik probeer het best wel naturel te houden. ik doe met oogschaduw altijd een beetje donkerder dan mijn huid, en aan de binnenste ooghoeken een beetje lichter (ik had ergens gelezen dat dat een ‘‘wakkerder’’ effect geeft haha).

Brunomars;

Thankss! Ik ben niet echt getint. Heb donkerbruine haren. Soms lijkt het mij wel alsof licht roze te licht is weet je wel… En soms heb ik het gevoel dat roze toch wel mooi past…
En inderdaad blauw, groen etc. zijn niet echt mijn kleuren.

Heb nog een vraagje… Ik wil een natural look mascara, iemand een aanradertje?

Ik ben zelf ook blond met blauwe ogen, en ik hou van bruin tinten, vooral wat donkerder, dat maakt je blauwe ogen vaak heel mooi uitkomen door het contrast!